Våkner 30 minutter etter leggetid

KineLee

Forumet er livet
Julibarna2014
Har en liten krabat på 6 mnd ( idag, hurra!). Han har aldri vært lett å legge.. Før brukte jeg gjerne 1-2 timer for å få han til å sovne om kvelden ( amme i søvn). Når han var litt over 4 mnd snudde det.. Han sovner nå relativt raskt ( innen 15 minutter). Men våkner etter 30 minutter hver kveld... Da kan det ta alt fra noen få minutter til 2-3 timer før han sovner igjen.

Noen som har noen tips? Han har også vært / er en av de som sover 30 min dupper.

Prøv faste sovetider både kveldstid og dag. Prøv å gjøre det som skal til for at han sover lengre enn 30 min. Etter ca 30 min er overgangen mellom søvnfase en og to, hjernebølgene er i overgangen mellom søvnfaser lik i våken tilstand og det er lettere å våkne opp. Noen ting kan hjelpe mot å våkne, som feks white noise eller annen lav gjevn bakgrunnslyd, ingen plutselige lyder, helt stille, rugging på vogn el...

Prøv faste sovetider både kveldstid og dag. Prøv å gjøre det som skal til for at han sover lengre enn 30 min. Etter ca 30 min er overgangen mellom søvnfase en og to, hjernebølgene er i overgangen mellom søvnfaser lik i våken tilstand og det er lettere å våkne opp. Noen ting kan hjelpe mot å våkne, som feks white noise eller annen lav gjevn bakgrunnslyd, ingen plutselige lyder, helt stille, rugging på vogn el...
Dagsovingen har jeg gitt opp.. Forsøkte aalt.. Stille, musikk, white noise,.Gå tur, vuggong
,bæresjal... Alt! :) men.Prøver på faste liggetid. Men litt vanskelig når han en natt feks har våkentid på 3 timer. Men jobber veldig med det nå. Takk for tips

Virker han urolig?
Min var sånn og det viste seg at han ikke tålte melk :(

Back
Topp