Våkne netter?

hegavik

Blir kjent med forumet
Flere som sliter med å sove? Sovner somregel ikke før midnatt/01.00 selv om jeg legger meg tidligere, i tillegg våkner jeg omtrent hver natt i 03.30 tiden og sliter med å sovne igjen.. Hardt når man skal stå opp igjen med en gutt på snart 3 på morgenen:-/ mon om det blir døgnrytmen til den ufødte i magen også?? Har noen uker igjen til termin så kunne tenkt meg å fått sovet skikkelig før den tid;p

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja som oftes sliter jeg med å såve pga mye smerter i bekkenet. Uansett om jeg er stuptrøtt får jeg ikke sove:/ åsså våkner jeg uansett om natten og får ikke sovet på 2-3 timer, det er så drykt å når jeg er så trøtt :( men men.. Pluss at det er tili nok morgen hver dag, siden jeg/vi har to gutter som våkner tili nok på morgenen..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ja... Jeg sovner som regel mellom 22-23, men våkner igjen i 1-2 tiden pga smerter i kroppen, og kvalme. Og da får jeg ikke sove igjen, så står opp og er våken til 3-5 tiden... Er egentlig trøtt, men pga kvalmen klarer jeg ikke å sove.

Er også noen netter så rastløs i kroppen, at jeg må bare opp å gå..

Nå har jeg 2,5 uke igjen, så er klar for at det skjer noe snart..

Tror ikke babyen får min døgnrytme, da hun er stille hele natten, så håper hun er det når hun er ute av magen også!!

:sleep011Jeg sover ikke noe ila hele dagen , selv om jeg til tider kan være noe trøtt/sliten.

Så når jeg legger meg på kvelden, rundt 22/23 sovner jeg med en gang og sover hele natten uavbrutt.
Må ikke opp på do, eller blir vekt av baby.
Hun er helt rolig når jeg legger meg heldigvis. :sleep002

2 uker til termin i dag:love7

Ja søvnen er litt forstyrret om dagen. Sover ca 4-5 timer sammenhengende. Om ikke tankene vandrer sovner jeg som regel igjen til storebror på 3 står opp i 0630 tiden. Da må jeg opp pga bekkenet uansett.
Tenker litt at det er kroppens måte å forberede meg på en lang periode uten mange timer sammenhengende søvn så det bare er slik.
Selv hadde jeg god effekt forrige gang av akupunktur. Da sov jeg nesten ikke noe, men behandlinger gjorde at jeg sov roligere ihvertfall. Kanskje noe å sjekke ut?

Jeg har det også sånn, men tror det er kroppen som venner seg til babytiden.. Sov på dagen om du kan, og ligg litt lenger om morgenen hvis du har mann hjemme så kan ta seg sv 3 åringen.

Huff ja, dette er et mareritt! Legger meg i 22 tiden, sovner rundt 00 våken igjen mellom 02 og 04 og en gang mellom 05 og 06. Heldigvis har mannen tatt MYE mer ansvar så han står opp hver morgen med de "små" slik at jeg får sovet ut :-)

I natt våknet jeg med mye vondt i magen og bekkenet/underlovet, hun skrudde hodet mer og mer ned i bekkenet, trodde ikke hun kunne komme lenger ned? Har vertfall ikke hatt så vondt før, strålte nedover begge lårene

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Last edited:
Tror nok også at det har en sammenheng med at kroppen gjør seg klar ja, hadde man bare ikke vært så utrolig trett når man da står opp :p joda, mannen hjelper jo til når han er hjemme, men siden han jobber offshore har han vært en del på jobb og kurs i det siste:-/ typisk nå når det nærmer seg slutten av graviditeten.. Heldigvis har jeg en fantastisk mor og far som alltid stiller opp:-)) ser flere skriver at dere er kvalme, det er jeg også for tiden! Har dere nevnt det for legen eller er det bare normalt nå i slutten? Husker så lite fra forrige gang

Tror nok også at det har en sammenheng med at kroppen gjør seg klar ja, hadde man bare ikke vært så utrolig trett når man da står opp :p joda, mannen hjelper jo til når han er hjemme, men siden han jobber offshore har han vært en del på jobb og kurs i det siste:-/ typisk nå når det nærmer seg slutten av graviditeten.. Heldigvis har jeg en fantastisk mor og far som alltid stiller opp:-)) ser flere skriver at dere er kvalme, det er jeg også for tiden! Har dere nevnt det for legen eller er det bare normalt nå i slutten? Husker så lite fra forrige gang

Det er vanlig at kvalmen kan komme tilbake mot slutten. En av grunnene til kvalme nå, er at babyen er så stor og presser på ulike organer, i mitt tilfelle føles det ut som om hun presser all maten opp mot halsen min igjen.....

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg føler også at maten skal komme opp igjen iblandt :p gleder meg til prinsessa endelig er ute!!:-)

Ja!! Jeg sover ingenting på dagen med vilje, for å liksom få bedre søvn på natten. Men det fungerer ikke.. Jeg legger meg i 22-tiden og er da helt utslitt. Sovner etter en time med halsbrann og vonde stillinger. Så våkner jeg mellom 1-3 ganger ila natten for å tisse. Her våkner storesøster i huset alltid kl 06.00. Så mye søvn blir det ikke...:-p

Man skal vende seg til og være våken nå så er ikke unormalt :-) jeg pleier og legge meg når jeg er trøtt. alt mellom 21-00 men små våkner her og der og må som regel på do i 4-5 tia. Og da er jeg kvalm en stund etterpå før jeg søvner igjen. Ungene står opp mellom 6-0830 en vei :-)vi bytter på og stå opp her hheldigvis :-) og legger ikke for mye planer om dagene vist jeg må hvile litt.

Bekken, toalettbesøk og halsbrann pleier å holde meg våken eller vekke meg. Og om morgenen kommer kvalme og sult :(

Jeg sover utrolig dårlig, og har en periode på flere timer om natten med vondt i bekken, halsebrann, maserier og alt som kan komme :P men nå er det ikke mange uker igjen heldigvis :)

Legger meg gjerne i 01-tiden, men det kan også bli senere. Vanskelig å so ne pga av kvalmen, vonde stillinger og bekymringer:/ Og så blir det ofte 2-3 turer opp for å tisse.

Ja!! klokken er nå 04.07 og jeg får IKKE sove. Våknet av halsbrann og måtte ha meg litt drikke. Har prøvd å legge meg ned for å sove igjen, men kroppen er så urolig. Så vi får se når jeg klarer å sove igjen, tror jeg skal bli trøtt i morgen når snuppa står opp :p

Jeg våknet av 'knekket' som kommer i hofta hver gang jeg snur meg :-P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jada neida så... La meg ca kl 01.00 inatt og våkner kl 5.30 og får ikke sove mer. Dette ligner ikke meg, så er absolutt noe kroppen prøver å forberede seg til ja. Merkelige greier. Hva skal man finne på på denne tiden av døgnet mon tro? :rolleyes:

Back
Topp