Våkne av å ikke få puste

Mini88

Flørter med forumet
Jeg hadde en ekkel opplevelse her en natt. Våknet av at jeg satt oppreist i sengen og ikke fikk puste. Hyperventilerte en god stund før jeg klarte å puste normalt igjen og da var halsen kjempe vond veldig lenge:( Min samboer og jeg fikk skikkelig støkk i oss. Utrolig skummelt!!

Jeg lå på ryggen da det skjedde, og har skjønt at dette kan ha vært grunnen. Har sovet på ryggen hele svangerskapet - har ikke fått så veldig stor mage enda så har trodd at det går fint. Huff, det var så skummelt og nå er jeg redd for at jeg i søvne skal legge meg over på ryggen og at det skal skje igjen..

Er det noen av dere som har lignende opplevelser eller vet hva det kan være? Eventuelt gode tips?

Jeg hadde en ekkel opplevelse her en natt. Våknet av at jeg satt oppreist i sengen og ikke fikk puste. Hyperventilerte en god stund før jeg klarte å puste normalt igjen og da var halsen kjempe vond veldig lenge:( Min samboer og jeg fikk skikkelig støkk i oss. Utrolig skummelt!!

Jeg lå på ryggen da det skjedde, og har skjønt at dette kan ha vært grunnen. Har sovet på ryggen hele svangerskapet - har ikke fått så veldig stor mage enda så har trodd at det går fint. Huff, det var så skummelt og nå er jeg redd for at jeg i søvne skal legge meg over på ryggen og at det skal skje igjen..

Er det noen av dere som har lignende opplevelser eller vet hva det kan være? Eventuelt gode tips?

Dette har ikke skjedd meg, men det hørtes fryktelig ubehagelig ut. Varte det lenge? Leste at det ikke er bra for gravide å ligge på ryggen, kanskje det kan ha noe med det å gjøre? ta det opp med jordmor eller lege så får du nok et bedre svar :)

Jeg har ikke opplevd å våkne på den måten, men sist i svangerskapet med andremann fikk jeg ikke puste ordentlig hvis jeg la meg på ryggen så måtte ligge på siden, med førstemann lå jeg på ryggen frem til fødselen. Ta det opp med jm/lege du så får du i hvertfall et ordentlig svar, om ikke annet slipper du bekymringen :)

Jeg har ikke opplevd å våkne på den måten, men sist i svangerskapet med andremann fikk jeg ikke puste ordentlig hvis jeg la meg på ryggen så måtte ligge på siden, med førstemann lå jeg på ryggen frem til fødselen. Ta det opp med jm/lege du så får du i hvertfall et ordentlig svar, om ikke annet slipper du bekymringen :)

signere :-)

Har ikke opplevd det selv, men synes det er veldig ubehagelig å ligge flatt på ryggen, sikkert sånn vena cava syndrom eller hva d kalles ;) eller syndrom er d jo ikke.. Bre økt trykk på hovedpulsårene i ryggen når vi ligger på ryggen med kula i været ;) trenger ikke være stor mage før det merkes.. Mn skjer d flere ganger ville jeg tatt en tlf til lege/jm :)

Jeg orker ikke å ligge på ryggen lenger, får ikke puste. Jeg leste ett sted at alkerede i uke 13 skal man bli bevisst på dette. Jeg har snakket med privat ultralydlege, jm og lege om dette, og begge har sagt at ubehaget blir alltid såpass ille at man gjør noe med det, før det er "farlig". Ubehaget er større en hvor farlig det er. Og det jeg hadde lest om, skulle jeg virkelig ikke bry meg om i det hele tatt. Så jeg har slått meg til ro med det.

Back
Topp