Våkna med neseblod

ALovise

Elsker forumet
Gresskarfrøene2023
Novemberfnuggene 2023
I natt våkna jeg av at nesen rant med blod. .. Aldri opplevd dette før og kan ikke huske sist jeg hadde neseblod! Var skikkelig ekkelt og ubehagelig. Noen som har opplevd noe lignende og/eller vet hva grunnen kan være?
Jeg lå med tørkepapir i nesen og titta i taket i en halvtimes tid eller noe sånn, og da stoppa det...

Tror det er normalt når man er gravid? Blodårene er mer skjøre eller noe slikt.

18.02.14 <3

Åh, det hadde jeg ikke hørt før :) håper dog jeg slipper å oppleve det igjen :p ganske ekkelt :(

Hadde det masse sist graviditet og har hatt en del denne gangen også :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har ikke opplevd at jeg begynner å blø helt uprovosert, men blør alltid litt når jeg snyter meg.

Det kan være høyt blodtrykk. Jeg blør aldri neseblod, men etter at blodtrykket ble høyt så har det skjedd et par ganger. Anbefaler deg å sjekke det.

Takk for tipset! Har dog bestandig hatt lavt blodtrykk så jeg tviler på det. .. men hadde en ganske stressende dag på jobb i går så vet aldri. For dette var helt uprovosert og da er det litt ubehagelig

Datteren min stod opp med masse neseblod smørt utover hele fjeset. Dette er andre gangen. Noen andre som har opplevd det? Hun er 1år og 10 mnd

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

NB! Ikkje legg hovudet bakover ved naseblod - bøyg deg fram og la det renne :)

NB! Ikkje legg hovudet bakover ved naseblod - bøyg deg fram og la det renne :)

Det har jeg ikke hørt før, hva er grunnen til det? Vil det da stoppe altså? Er ganske sikker på at jeg har hørt det motsatte, at en skal se oppover :s

Datteren min stod opp med masse neseblod smørt utover hele fjeset. Dette er andre gangen. Noen andre som har opplevd det? Hun er 1år og 10 mnd

Prinsesse født i 2011
Kan være helt vanlig det, jeg og min bror blødde mye neseblod som barn. Tynne neseganger evt sensitive blodårer som har lett for å blø kan det være. Jeg vokste det av meg og min bror måtte inn til lege for å 'brenne' av slik at han ikke skulle blø så mye. :)

Det har jeg ikke hørt før, hva er grunnen til det? Vil det da stoppe altså? Er ganske sikker på at jeg har hørt det motsatte, at en skal se oppover :s
Anbefaler det absolutt ikke! Har lang erfaring med å blø neseblod, hvis du legger hodet bakover og ser oppover får du alt blodet i munnen og svelger det, kan gjøre deg meget kvalm og ikke bra å svelge mye blod. Bøyer du hodet fremover renner det ut, klem heller forsiktig over nesen med kald klut eller lignende så stopper det raskere :)

• Liker
Reactions: EJ

Kan vel kalla det gammal vranglære :P Grunnen til at du skal bøyga deg framover og ikkje bakover har med at ein ikkje bør svelga for mykje blod :) Sikkert noko meir og, men det veit eg evt ikkje ;)

Kan være helt vanlig det, jeg og min bror blødde mye neseblod som barn. Tynne neseganger evt sensitive blodårer som har lett for å blø kan det være. Jeg vokste det av meg og min bror måtte inn til lege for å 'brenne' av slik at han ikke skulle blø så mye. :)
Har 3 søsken som har "brent nesa". Lurer på om hun også er en nesebløder, men får vente å se om det skjer ofte.

Prinsesse født i 2011

Back
Topp