Våkentiden til de små

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Hva gjør dere i våkentiden til de små?
Noen tips?

Jeg føler vi gjør det samme opp igjen og opp igjen og lurer på om det er riktig stimuli for den lille.

:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her ammes det stort sett, men forutenom det, så synger, nusser, koser vi:-) Hun ligger litt på babygym/i vogna/sofaen og titter litt. Men bare litt omgangen. Her har vi fått smil og øyekontakt fra ganske tidlig av. Stresser egentlig ikke noe med om jeg gjør noe "feil" eller "riktig" så lenge hun er fornøyd:-)

Stort sett amming, men etter det ligger han på magen, jeg smiler og gjør grimaser til han og han smiler tilbake :) han kan også ligge i noen min i babygymen sin og da ligger han og titter skikkelig rundt seg :p så blir han jo kysset ordentlig ned, da... :p

Her ligger hun i fanget mitt, vi prater litt og synger litt. Ligger litt under babygymen og sitter litt i vippestol. Men stort sett på fanget til mammaen. Når brødrene er hjemme prater de og synger for henne!!

Mating, ligger masse på gulvet både på magen og rygger å koser seg, sitter litt i vippestolen og litt under babygymen, men koser også masse masse med mamma og pappa :) Og uansett hvor han ligger hen, så snakker vi masse med han, nusser en del på han, pludrer og holder på med hermeleken :) Men høydepunktet hans hver dag er når han får ligge helt naken en stund og bare pludre :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Her er vippestolen blitt veldig populær:)
Så ligger hun en del på trengingsmatten og trener nakken sin, det gjør vi hver dag.

På kveldene bader vi henne (annenhver dag) og da er hun veldig våken og med på det som skjer. Ligger der lenge og koser seg , smiler og strekker seg.

Ellers er det veldig mye kos og dulling, men det er jo en selvfølge :)

Bare mat og kos og sang og slikt. Engang i blandt ligger han å "trener" på gymmen. Da ligger jeg stort sett å ser på han ♡

Her er det også mat, sussing, kosing, prating, sang, går litt rundt med henne foran på magen så hun får titte rundt, triller turer, ligger i sofaen ute på verandaen og titter opp på busker og blomster, "prater" med hundene, hører musikk.. Inkluderer henne stort sett i det meste jeg gjør, så langt det lar seg gjøre:)

Skal vi gjøre noe? Hmm..har faktisk ikke tenkt på det. Jeg snakker jo en del til han, og grusomme som vi er står TVen på stort sett hele dagen.

Men han blir trillet, og ammer mye.

Tror nok han har fått en del stimuli uansett, vi har vært i 5 selskaper på under 4 uker, og vært sammen med masse folk, som diller og koser :)

Her gjør ikke vi annet enn å trøste magevondten så godt vi kan, bære, snakke, stelle, amme og synge :-) Er ikke stort annet å gjøre enda :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her gjør ikke vi annet enn å trøste magevondten så godt vi kan, bære, snakke, stelle, amme og synge :) Er ikke stort annet å gjøre enda :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Må bare si at du virker som en super tolmodig og positiv mamma, siden jeg har fått inntrykk av at du har en litt urolig baby :) såå bra at det virker som du storkoser deg! Jeg skulle gjerne hatt litt av din karma!:p:)

Forutenom å amme så ligger han på fanget menst vi snakker og tøyser sammen og vi danser og synger litt;) ellers liker han å ligge under babygymmen eller i vippestolen for kortere perioder. Det blir også en del storesøsterkos selvsagt, hun synger, snakker til han og holder han i handa. Prøvde ut manducaen for første gang i dag, men da sovnet han med en gang, men tenker den er fin å bruke når han er våken også, studere alle fargene ute i naturen:) og en annen ting vi har så smått begynt med er å trene litt sammen, han ligger på magen menst jeg tar push-ups, slik at vi ligger ansikt mot ansikt. Og det blir jo på en måte en slags borte-tittei-lek;) skal ta i bruk litt mer avanserte "treningsmetoder" nå når jeg har vært på 6-ukerskontrollen.

Og så må jeg legge til at han har jo absolutt godt av å ligge våken alene litt, uten noen form for stimuli. Utforske stemmen sin, bearbeide inntrykk og kose seg i eget selskap:)

Last edited:
Back
Topp