Våkentid

Varierer veeldig her! I går sov baby store deler av dagen, dagen før det var han våken nesten hele dagen :confused005

Varierer veeldig her! I går sov baby store deler av dagen, dagen før det var han våken nesten hele dagen :confused005
Okei, takk for svar! Nettene har vært ganske greie (bank i bordet!), men på dagtid føler jeg at han «har lite våkentid» før han må sove igjen. Har skjedd i det siste at det har vært et «show» å få han til å sovne igjen; mulig vært for lenge våken.. har vært maks 30 min våken og jeg føler han må sove igjen. Har og vært dager hvor han har vært våken 1t tid og da har det kanskje bikka over mtp overtrøtt og vanskeligere å legge. Ikke enkelt!

Okei, takk for svar! Nettene har vært ganske greie (bank i bordet!), men på dagtid føler jeg at han «har lite våkentid» før han må sove igjen. Har skjedd i det siste at det har vært et «show» å få han til å sovne igjen; mulig vært for lenge våken.. har vært maks 30 min våken og jeg føler han må sove igjen. Har og vært dager hvor han har vært våken 1t tid og da har det kanskje bikka over mtp overtrøtt og vanskeligere å legge. Ikke enkelt!
Er litt sånn her også. Noen dager kan han være våken en time, halvannen og det går greit, mens andre dager er han dritsur etter 30 min våkentid. Han sover stort sett i bæresjal her, så ikke så stress å få ham til å sove, men kan være gaaanske sur hvis det har bikka over :P

På morgenen så har vi ca halvannen time før han bør sove igjen. Det varierer veldig hvor lenge han sover om gangen, alt fra 20 min til 2 timer. Kortere lur betyr ofte fortere sliten når han er våken. I dag sov han mer eller mindre fra 9 til 13.30 med bare litt bleieskift og amming. Så da var han våken nesten hele ettermiddagen, med en liten powernap i femtida. Så er det ikke mulig for han å sove noe mer før storebroren er i seng, ca halv syv. Og da sovner han som regel rimelig kjapt ja.. Og da tar han som regel kvelden. Men vanligvis så merker jeg at han bør sove etter én time halvannen våken, maks to timer.

Gutten min sover nesten hele tiden, mens jenta mi er nesten våken hele veien, med mindre hun ligger i vogna på tur. Hun tar seg kanskje en liten føremiddagsdupp men er ellers våken, er veldig krevende, vil bli vugget hele veien og godtar ikke å bli lagt ned. Jeg antar at hun har kolikk. Men er blitt litt bedre etter at vi byttet til laktosefri melk.

Varierer verdig. Noen dager sover han nesten hele tiden (på puppen så jeg er stuck...), andre er det umulig å få ham til å sove.

Back
Topp