Våkentid mellom dupper

Pleier å være ca. 2 timer her, men klarer kanskje å strekke det til 2,5 timer mellom andre og tredje hvil.
 
2.5 mellom morgen og første hvil, og andre hvil, etter den er han oppe ca 4-5 timer før det er kveld :)
 
2-3 timer på morgen, og mellom de 2 duppene.
Etter siste er det vel 3-4 timer før det er natts
 
Dere med litt erfaring her, hvordan går man over fra 3 til 2 dupper? Måtte dere "ta opp kampen" og holde dem våkne lenger mellom duppene eller varte våkenperiodene lenger av seg selv?
 
Dere med litt erfaring her, hvordan går man over fra 3 til 2 dupper? Måtte dere "ta opp kampen" og holde dem våkne lenger mellom duppene eller varte våkenperiodene lenger av seg selv?
Her har han regulert det selv:)
 
Varierer veldig, er alt fra 2 til 5 timer ☺
 
Dere med litt erfaring her, hvordan går man over fra 3 til 2 dupper? Måtte dere "ta opp kampen" og holde dem våkne lenger mellom duppene eller varte våkenperiodene lenger av seg selv?
Mine har regulert det selv. Min erfaring med de to første, er at duppene etterhvert blie lengre ettersom de ble mer fysisk aktive. Dermed ble det automatisk behov for færre dupper.
 
Mine har regulert det selv. Min erfaring med de to første, er at duppene etterhvert blie lengre ettersom de ble mer fysisk aktive. Dermed ble det automatisk behov for færre dupper.
Kampen for å holde våken fram til natta-tid kommer vel imidlertid uansett etterhvert, da. Ikke sovne i bilen hjem fra barnehagen og sånn! ;)
 
ca 2-2.5 timer, fra sistedupp til leggetid er det ofte mye lenger, alt fra 3-5 timer spørs når han våkner fra sistedupp :)
 
Oi så kort tid deres er våken.
Vi har 1 dupp fra 11-13. Ellers er hun våken. Legger seg for kvelden rumdt 19/19.30.
 
Oi, det var lenge! Går der greit å legge henne om kvelden, da? Hun blir ikke overtrøtt?
Det varierer veldig. Noen ganger er hun lett, andre ganger tar det hele kvelden. Men om hun får en ekstra lur i 16 tiden er det helt umulig.

Igår fikk hun en ekstra lur på 15 min fra 16-16.15 og var våken til klokka 04 i natt. Men hadde feber da vi sto opp idag så det var nok grunnen.

I ettermiddag har jeg vært på jobb, og hun hadde sovna på pappaen sitt fang kl.16 og sovet ca 30 minutt. Jeg kom hjem fra jobb nå, og hører han prøver enda få henne til å sove.
 
Nå er han over på 2 dupper virker det som. En ca 2 timer etter vi står opp. Den er forholdsvis kort. Under en time som regel. Så har han en i 2-3 tiden. Den er i hvertfall 1 time lang. Men ofte over 2 timer:) etter dette er han våken til legge tide i 7 tiden:)
 
Back
Topp