Våkentid med baby

Tusjen

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Hører egentlig til på Juni, men ettersom frøkna kom 2 juni henger jeg litt med dere også :)

Hva gjør dere med babyene deres når de er våkne?:)

Her blir lillegutt med meg på kjøkkenet og sitter i Stokke-setet sitt mens jeg ordner medisinen hans- noe som skjer 4 ganger om dagen + tran. Er han i godt humør blir vi sittende å synge litt eller han følger med på at jeg pusler med oppvasken. Ved raske ærend som do-turer eller søppeltømming ligger han noen minutter i babygymen. Ellers bruker vi god tid under stell( bleieskift) til å gjøre grimaser og trene rygg/nakke i mageleie. Resten av tiden henger han i armene mine og vi bare koser :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Forutenom å amme så ligger han på fanget menst vi snakker og tøyser sammen og vi danser og synger litt;) ellers liker han å ligge under babygymmen eller i vippestolen for kortere perioder. Det blir også en del storesøsterkos selvsagt, hun synger, snakker til han og holder han i handa. Han elsker å gå tur og henge i manducaen, da sovner han med en gang, men tenker den er fin å bruke når han er våken også, studere alle fargene ute i naturen:) og en annen ting vi har så smått begynt med er å trene litt sammen, han ligger på magen menst jeg tar push-ups, slik at vi ligger ansikt mot ansikt. Og det blir jo på en måte en slags borte-tittei-lek;) skal ta i bruk litt mer avanserte "treningsmetoder" nå som jeg har vært på 6-ukerskontrollen.

Og så må jeg legge til at han har jo absolutt godt av å ligge våken alene litt, uten noen form for stimuli. Utforske stemmen sin, bearbeide inntrykk og kose seg i eget selskap:)

Sent from my iPhone using BV Forum

vi koser masse:) prater,tøyser,synger,danser:)Storebror er en ivrig "popper" så her går det i mye dans,og da må selfølgelig lillebror også danse litt:)
Når jeg ordner i huset blir han med rundt i vippestolen sin og følger med hva jeg driver med til han blir trøtt og sovner i sengen sin eller i lekegrinden:)

Back
Topp