Våkenperiode mellom dagduppene

Tiril123

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hvor gammel er baby og hvor lang tid går det mellom duppene på dagen?

Nå har vi startet med å prøve å venne henne på å sovne selv (uten å være i armene eller ammes i søvn). Det er derfor svært viktig å være i forkant og klare å se tegnene tidlig. Jeg har funnet ut at vi tidligere kanskje har drøyd det litt lenge mellom duppene, 2 timer. Nå ser det ut som at det kanskje er mer en og en halv, kanskje til og med kortere? Synes det høres så lite ut, derfor lurer jeg på om dere kan dele deres erfaring :)

Edit: gjerne del ditt barns sikre trøtthetstegn ;)
 
Last edited:
1,5-2 t. Noen ganger viser han tegn til å være trøtt tidligere også. Varierer jo fra dag til dag, vanskelig å finne et mønster [emoji6] Snart 5,5 mnd.
 
c45b0f0e70d0fc068dbd30021a302aa6.jpg


Sovingen i uka som gikk [emoji1303]
 
Ser at Sprout Baby er en app til iphone, noen som har andriodapper til registrering av søvn å anbefale? :)
 
Ja, den er veldig kjekk! Sprout Baby [emoji1303]

Regner med du betala for den funksjonen? Jeg hadde også sprout når vi var gravid, men etter en uke midt i svangerskapet forsvant all info om babyen i magen, jeg måtte kjøpe appen for å få lese [emoji45]
 
Regner med du betala for den funksjonen? Jeg hadde også sprout når vi var gravid, men etter en uke midt i svangerskapet forsvant all info om babyen i magen, jeg måtte kjøpe appen for å få lese [emoji45]

Jeg tror jeg betalte litt ja, husker ikke hvor mye [emoji6]
 
Som regel er det 1,5-2 timer, men kan variere veldig her også. Hun begynner gjerne med å gni seg i øynene, også blir hun fort rød rundt øynene.
Her er en oversikt over uken som har vært. Lite rutiner på dagsovingen, selv om natten stort sett er ganske lik.
a74797e915776b27924e7691494112bf.jpg
 
Stort sett mellom 1,5-2 timer, sikre tegnert her på at han er trøtt er sutring :p er 4,5 mnd :)
 
1,5-2 timer her også, men noen ganger lenger. Men da er det som regel vi som tuller det til og det kan godt være han hadde sovnet før om vi bare hadde vært hjemme med vanlige rutiner :)
 
1,5-2 timer her også, men noen ganger lenger. Men da er det som regel vi som tuller det til og det kan godt være han hadde sovnet før om vi bare hadde vært hjemme med vanlige rutiner :)

Samne her, når det går over to timer er det enten vår feil, eller bæsj på veg [emoji849]
 
Jeg er lite for apper, og lar Mini styre selv. Det er nok fordi jeg er en av de siste analoge :rolleyes: På natta sover Mini ca 20-0900 uten oppvåkning. På dagen er det 2-3 dupper av varierende varighet. Spørs litt hva vi har gjort, åpent barnetreff 1 time kan han sove nesten 3 timer etterpå. Av og til blir han slitsomt overtrøtt, og den koden er vanskelig å knekke. Nettopp fordi alt går så fort fra alt er såååå gøy for mini til alt er bare supertrøtt på et sekund. Han er 5 mnd.
 
Her har hun stort sett alltid 3 dupper, med ca 2 timer mellom. Hun begynner å gni seg i øynene når hun er trøtt :)
 
Går som regel ca 2 timer mellom hver dupp på dagen, har vært oppi 3 et par ganger nå i det siste. Merker fort tegn på at han er trøtt, først blir han som regel litt "roligere", altså han stirrer da gjerne litt på oss uten å gi noen særlig respons, om han er våken og opplagt skal det ellers veldig lite til for å få frem smil eller latter. Ellers så har han jo typiske tegn som å gni seg i øynene og slikt. En stund har vi kunnet trille ham i søvn i vogna, men i det siste er det såvidt bæring eller amming har funket heller.. Kan virke som det begynner å bedre seg igjen nå, men han sovner aldri helt av seg selv (kan vel telle på én hånd de gangene det har skjedd)..:p
 
Her er det maks 2 timer, drøyer vi det lengre blir han fort overtrøtt. Stort sett legges han etter 1,5 time, men det varierer veldig fra dag til dag. Vanskelig å ha noe rutiner på det enda!
 
Han er som regel våken minimum 2 timer, så sover han i 20-30 minutter, våken 2 timer, sover 20-30 minutter osv. Siste duppen tar han så han våkner rundt kl 18, da sovner han ikke for natta før mellom 21 og 22.
Er 4 mnd og 8 dager.
 
Back
Topp