Våkenlyder mens han sover

ToGo

Glad i forumet
Mini har begynt å lage masse lyder i søvne. Han prater, gråter, gurgler, klynker og lager andre babylyder. 5 uker i dag. Jeg våkner av dette og tror noen ganger han er våken, men det virker som alt dette skjer i søvne. Når han gråter/skriker i søvne vil jeg jo gjerne trøste, men det er vel neppe et poeng hvis han sover? Noen her som opplever det samme?

Vårt første barn var slik som lagde maaasse lyder i søvne. Det er vanlig at de gjør det når de er i lett søvn, så tror ikke det er noe poeng i å trøste. Vi endte med å legge han inn på eget rom veldig tidlig, for det var jo umulig å sove gjennom alle de lydene:)

Har hatt rop og skrik i søvne her også til tider. Masse lyder i søvne. Ikke noe poeng i å trøste. Her gir det seg etter et par skrik, og babyen sover videre. Sikkert en drøm tenker jeg. Og drømmene til en baby kan da ikke være så ille. De har jo ikke opplevd så mye. Så er det mareritt, tenker jeg det verste de kan drømme om kan være om at maten ikke kommer fort nok. [emoji6]

Masse lyd ☺ dem bearbeider minner og sorterer inntrykk i søvnen, og det er jo ganske heftig for en som er helt ny i verden ❤ og ikke minst utvikler seg i stor fart hele døgnet ;)

Last edited:
Jenta vår har vært "bråkebøtte" fra den dagen hun ble født, og lager like mye lyd i søvne som når hun er våken.(7,5 uker nå). Et par familiemedlemmer har kommentert at de aldri har møtt en unge som bråker så mye i søvne som lillesnupp:hilarious::hilarious: Vi har lært oss å sortere hva som er "sovelyd" og hva som er "våkenlyd", selv om de er veldig like og hun både gråter, klynker og pludrer i søvne så har lydene er litt annen klang når hun sover. Vi samsover og sover godt alle tre. Aldri noe poeng i å trøste vår jente når hun gråter i søvne hvertfall, som regel kommer det bare et par skrik før hun blir stille igjen. Hvis jeg derimot prøver å trøste så våkner hun gjerne og blir skremt, og da gråter hun skikkelig. Er hun veldig urolig så legger jeg gjerne hånda mi på brystet eller kinnet hennes, da roer hun seg raskt.

Back
Topp