våken netter..-flere enn mitt barn?

mamman til Alina

Glad i forumet
Alina er 3mnd å har siden 2mnd alderen sovet fra kl 22.30 til rundt kl 06.00, men det var inntil for 1 uke siden...nå våkner hun illsint om natten,å tru meg, DET NYTTER IKKE å la henne ligge å gråte.
det eneste som hjelper er å amme.
vi begge sovner da,å etter en liten stund våkner hun ved min side å er forbannet for at puppen ikke er i munnen hennes,slik holder hun på fra ca 03 tiden på natta og fem til jeg ikke gidder mer i 10 tiden på dagen. da står jeg opp med henne. DA ER LIKSOM MAN DRITT LEI SENGA OG AMMING.

er det andre som plutselig har fått ett barn som holder på slik,å hva skal jeg gjøre??jeg vil ha nattesøvnen min tilbake...

kan vel kanskje nevnes at hun har to tenner der nede som er på tur ut,men det i seg selv er vel ikke grunnen til at hun "hærjer"om natten????

hun spiser veldig godt på kvelden før hun skal sove.

martine hadde noen sånne dager....men jeg satt meg ved sengen hennes jeg...og hysjet på hun høyere enn hun skrek,,,,og til slutt så sluttet hun...jeg satt sånn i 10-15 min....du kan jo kansje prøve det? også ga jeg hun vann hvis jeg viste at hun ikke var sulten liksom...

satt du bare å sa hysj og snakket rolig?tok du henne opp??måtte du styre slik i flere dager??vi tenkte å stå opp å mate henne for så å legge henne tilbake igjen i sengen sin. min kjære reiser på jobb på søndag,så vi håper på å få normale tilstander på natta,før han er reist!

*dytt dytt* [:D]

ORIGINAL: mamma til Alina!

satt du bare å sa hysj og snakket rolig?tok du henne opp??måtte du styre slik i flere dager??vi tenkte å stå opp å mate henne for så å legge henne tilbake igjen i sengen sin. min kjære reiser på jobb på søndag,så vi håper på å få normale tilstander på natta,før han er reist!

jeg gjorde det i 2 netter...satt og hysja høyere enn hun gråt...pratet rolig til hun. ga hun litt vann siden hu gråt så mye...sa til hun gjentatte ganger at nå er det natta...sove godt nå...men nei jeg tok hun ikke opp av sengen...var kansje litt streng der..og tro meg det er ikke no morro å få til denne rutinen,men fy å glad jeg er nå for at jeg gjorde det...nå har jeg kjøpt en uro til sengen hennes..og skrur den på når hun skal legge seg, så har jeg en sånn liten nattlampe på som er i stikkontakten...for da føler hun seg ikke helt alene...og da sovner hun etter 5 min...da skrur jeg av uroen..slår av den lille nattlampa..[;)]

oki tusen takk for godt råd!!! dette skal vi prøve i natt!!jeg klarer ikke å ha slike våken/puppe netter mere!!jeg er jo avhengig av å få sove!!var det ikke fælt å bare la Martine gråte så lenge uten å ta henne opp?

det er vel slik at beibisene våre "skal"våkne en gang om natta når de er under 6mnd... men tøtta mi sliter meg ut med å spise hele natta..

oki tusen takk for godt råd!!! dette skal vi prøve i natt!!jeg klarer ikke å ha slike våken/puppe netter mere!!jeg er jo avhengig av å få sove!!var det ikke fælt å bare la Martine gråte så lenge uten å ta henne opp?

jo det var helt jævlig....[:(] men jeg skjønte at det ville hjelpe...

Alina er 3mnd å har siden 2mnd alderen sovet fra kl 22.30 til rundt kl 06.00, men det var inntil for 1 uke siden...nå våkner hun illsint om natten,å tru meg, DET NYTTER IKKE å la henne ligge å gråte.
det eneste som hjelper er å amme.
vi begge sovner da,å etter en liten stund våkner hun ved min side å er forbannet for at puppen ikke er i munnen hennes,slik holder hun på fra ca 03 tiden på natta og fem til jeg ikke gidder mer i 10 tiden på dagen. da står jeg opp med henne. DA ER LIKSOM MAN DRITT LEI SENGA OG AMMING.

er det andre som plutselig har fått ett barn som holder på slik,å hva skal jeg gjøre??jeg vil ha nattesøvnen min tilbake...

kan vel kanskje nevnes at hun har to tenner der nede som er på tur ut,men det i seg selv er vel ikke grunnen til at hun "hærjer"om natten????

hun spiser veldig godt på kvelden før hun skal sove.

Det kan nok tenkes at det er det som er grunnen, for mange barn kan reagere med å gråte mye om natten da.
Kjøp dentinox på apoteket, for å smøre på tennene.

Jeg synes det høres ut som en god idé å sette deg opp/stå opp og mate henne. Da kan du unngå at hun sovner før hun har spist seg skikkelig mett. (evt vekk henne med et bleieskift og skift pupp!). Det kan jo være at hun ellers sovner før hun har fått nok, og derfor våkner igjen ganske snart?

Lykke til! [;)]

huff kan ikke være noe gøy det der[8|]Emma legger seg i 10tiden og sover til 9 om morran da får hu frokost og blir stelt og leker litt så legger hu seg igjenn halv 11 og sover til 1:O)så jeg er veldig fornøyd[:)]

det var utrulig godt å få så masse svar og gode råd,samt å se at det ikke bare er Alina som er tverr på natta!! jeg er spent på hvordan det går i natt!! kryss fingre og tær for oss[:D]

ORIGINAL: Susseline2

Hvordan gikk d m dere i natt da??????????[:)]
Håper dere hadde en god natt.

det gikk ikke bra i natt heller..jeg satt ved sengen hennes og snakket og sang rolig til henne mens hun gråt i 15min.da var det nok! jeg ville ikke la Alina gråte noe lengere. da tok jeg henne opp å gikk i stuen å ammet henne skikkelig godt,da vi gikk å skulle legge oss ,var det påan igjen,hun gråt så inderlig i 10min. da tok jeg henne i min seng,men hun ble ikke rolig før jeg hadde smurt tannkjøttet hennes med dentinox 2-3 ganger,da sovnet hun,så det er tydelig at det er tennene som plager henne så veldig..  de er nok kommet frem om max 1 uke,de er nesten synlig nå..

ORIGINAL: hege28

Chris har holdt på slik siden han ble født, så vet hvordan det er, går rundt i min egen verden.

sign.
Se diverse "sove" tråder.. Marcus har holdt på sånn helt siden fødselen..

det gikk ikke bra i natt heller..jeg satt ved sengen hennes og snakket og sang rolig til henne mens hun gråt i 15min.da var det nok! jeg ville ikke la Alina gråte noe lengere. da tok jeg henne opp å gikk i stuen å ammet henne skikkelig godt,da vi gikk å skulle legge oss ,var det påan igjen,hun gråt så inderlig i 10min. da tok jeg henne i min seng,men hun ble ikke rolig før jeg hadde smurt tannkjøttet hennes med dentinox 2-3 ganger,da sovnet hun,så det er tydelig at det er tennene som plager henne så veldig..  de er nok kommet frem om max 1 uke,de er nesten synlig nå..

Så bra at du fikk bekreftet for deg selv hva som var galt! Da blir det liksom lettere å "godta" noen våkenetter, i alle fall synes jeg det! [;)]

En annen ting jeg tenkte på, er at hun kanskje begynner å trenge mere mat nå som hun er blitt større, og at hun bruker nettene til å øke? Siden hun spiser godt når du tar henne opp for å amme, mener jeg... Kanskje det er en kombinasjon av tenner og øking...? [8|]

Jeg tror personlig ikke at 3 mnd gamle babyer "trasser", de er for små til å være utspekulerte. Hvis hun gråter for å få kontakt, så trenger hun rett og slett litt kroppskontakt. Det er jo det beste de vet!

Vil bare ønske deg lykke til! Jeg synes det høres ut som om du takler dette helt fint. Bare vent, så snart tennene kommer opp, blir nok alt lettere igjen! [;)][:)]

Så dentinoxen hjelper godt?
Min har ikke fått noen tenner ennå, så det er greit å vite hva som faktisk hjelper.

ORIGINAL: Nala

Så bra at du fikk bekreftet for deg selv hva som var galt! Da blir det liksom lettere å "godta" noen våkenetter, i alle fall synes jeg det! [;)]

En annen ting jeg tenkte på, er at hun kanskje begynner å trenge mere mat nå som hun er blitt større, og at hun bruker nettene til å øke? Siden hun spiser godt når du tar henne opp for å amme, mener jeg... Kanskje det er en kombinasjon av tenner og øking...? [8|]

Jeg tror personlig ikke at 3 mnd gamle babyer "trasser", de er for små til å være utspekulerte. Hvis hun gråter for å få kontakt, så trenger hun rett og slett litt kroppskontakt. Det er jo det beste de vet!

Vil bare ønske deg lykke til! Jeg synes det høres ut som om du takler dette helt fint. Bare vent, så snart tennene kommer opp, blir nok alt lettere igjen! [;)][:)]

takker for hyggelig svar!! ja det kan tenkes at hun øker om nettene nå en periode,hun tømte hvertfall puppene,enda hun spiste godt før hun la seg!
så jeg tror også det er en kombinasjon av tenner og økning...

jeg tror heller ikke at så små barn trasser,å jeg ser på gråtingen hennes at hun er skikkelig trist og sinna! så da må hun få mamma kos:)

ORIGINAL: Catski

Så dentinoxen hjelper godt?
Min har ikke fått noen tenner ennå, så det er greit å vite hva som faktisk hjelper.

har ikke så lang og bred erfaring med dentinox,men i natt var det helt tydelig at den hjalp. jeg smurte henne godt 2-3 ganger på rappen og da tok det ikke lang tid før hun var så rolig at hun klarte å sove!

Back
Topp