Våken nattevakt

Bkno6363782

Første møte med forumet
Hei jenter :) jeg er gravid i 6 uke og jobber som våken nattevakt i 70 % stilling. Har lest en del om at dette frarådes under graviditet. Jeg har svært rolige netter hvor jeg får mye tid til å slenge meg på sofaen, så det er ikke noe stressende netter om det har noe å si. Men så blir jeg jo bekymret da av å lese div artikler på nettet om at det øker spontanabort faren. Jeg kan jo nevne at jeg hadde en m.a for ca 7 mnd siden,før jeg begynte i nattevaktsstillingen. Har 2 barn fra før av :)hva tenker dere? Jeg har veldig lyst å fortsette i jobben så lenge jeg orker, men jeg tenker mye på dette og det bekymrer meg veldig da jeg er livredd for å oppleve en ny abort. Hva ville dere gjort?

Hei. Jobber selv 85 % natt, og det er vel sagt at det øker sjansen å miste. Men jeg tenker vi må kjenne på kroppen hvordan man tåler det, og ta ting deretter. Om man ikke klarer må jobben tilrettelegge. [emoji6] lykke til [emoji173]

Jeg skal ikke gå nattevakter i første trimester, jeg har hatt flere kjemiske og 1 sa så jeg skal ikke gå nattevakter nå. Er uansett så veldig trøtt og spes kveldstrøtt så nattevakter går ikke uansett nå:)

Jeg har også hvilende vakter, men må jeg ut på natten og får søvnen forstyrret så går jeg vanlig arbeidsdag dagen etter også. Er i fin form og ser ingen grunn til å gå ut av vaktordning enda, men må jo så klart det når magen blir "i veien" og jeg bør begrense tunge løft. Om formen holder seg fin satser jeg på å jobbe som normalt med vakter frem til jeg går i ferie i august. Så får jeg se etter det.

Forrige svangerskap ble jeg fritatt nattevakt pga svangerskapsdiabetes. Var endokrinologen min som mente jeg ikke burde jobbe natt.

Back
Topp