Våken natt, sover dag

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Nå er lille gull tilbake til å være våken hele natten og sover hele dagen. Klokken er 17. Hun har sovet siden ca kl7 og bare ammet en gang. Hun sover veldig godt og er blid og fornøyd når hun er våken. Skal ta det opp med helsesøster ved 3 mnd kontrollen, men forstår man helst ikke skal vekke de før de er 3 mnd? Blir litt tussete og sliten av denne døgnrytmen. Vi er jo ikke oppe før det er mørkt igjen. Dagen blir jo veldig kort, føler ikke akkurat at jeg kan gjøre så mye om natten. Noen som har tips? Det var slik for noen uker siden og da snudde døgnet seg bare av seg selv. Hadde en uke hvor vi sov på natten
og nå er vi altså tilbake til å sove hele dagen. Tips takk!;)

Hvorfor skal man ikke vekke dem? Hadde vekket oftere, hver 3 time forbi gi mat på dagtid og så ikke vekket om natta.
Og kanskje dere kan innføre et fast kveldstur le slik at hun forventer sovetid? Og gå ut på trilletur på dagtid, gjerne morgen og ettermiddag mens det er dagslys. Og la mye lys stå på på kveldstid frem til hun skal legge seg.

Hvorfor skal man ikke vekke dem? Hadde vekket oftere, hver 3 time forbi gi mat på dagtid og så ikke vekket om natta.
Og kanskje dere kan innføre et fast kveldstur le slik at hun forventer sovetid? Og gå ut på trilletur på dagtid, gjerne morgen og ettermiddag mens det er dagslys. Og la mye lys stå på på kveldstid frem til hun skal legge seg.
Enig i den! :) Ingen fare i å vekke de! Vesla her sover aldri mer enn 3 timer i strekk på dagtid. Men sover som regel hele natta. Når de snur døgnet må du bare prøve å snu det tilbake. La det være litt forskjell på dag og natt. Og kom dere ut på trilletur på dagtid, det er ett smart triks.
Jeg har tre, så her blir det liten ro på dagtid. Så døgnrytmen har gått ganske fint. Har hatt noen våkennetter her også selvfølgelig.. sånn må man jo regne med skjer med babyer.. men ikke hele tiden.

Har ingen tis og triks da vi *bank i bordet* ikke har hatt det problemet. Hvor sover hun på dagtid da? På soveormmet? Stua? Senga? Vogna? I lyset? Mørket? Eller sover hun like godt uavhengig av hvor og forhold rundt? :)

Jeg ville også satset på mest mulig dagslys om dagen, ut på trilletur osv. Og hadde helt klart vekket henne, og prøvd å akivisere for å holde henne våken. Lettere sagt enn gjort sikkert ;) Lykke til!

Har ingen tips og triks da vi *bank i bordet* ikke har hatt det problemet. Hvor sover hun på dagtid da? På soveormmet? Stua? Senga? Vogna? I lyset? Mørket? Eller sover hun like godt uavhengig av hvor og forhold rundt? :)

Jeg ville også satset på mest mulig dagslys om dagen, ut på trilletur osv. Og hadde helt klart vekket henne, og prøvd å akivisere for å holde henne våken. Lettere sagt enn gjort sikkert ;) Lykke til!

Har ingen tis og triks da vi *bank i bordet* ikke har hatt det problemet. Hvor sover hun på dagtid da? På soveormmet? Stua? Senga? Vogna? I lyset? Mørket? Eller sover hun like godt uavhengig av hvor og forhold rundt? :)

På dagtid sover hun helst i vognen eller i sengen, men også stua. Hun sover nok like godt uansett hvor vi er ja:) Om vi er på kjøpesenter, på tur, i stua eller på leketeppe.
Takk!:) Ligger å sover ved siden av meg nå:) Ikke snakk om å sove alene. Og samboer på naborommet:p

så dumt å lese at det har snudd igjen :( Ble så glad på dine vegne da du skrev at hun hadde skjønt forskjell på dag og natt for litt siden. Håper HS har noen gode råd å komme med til deg!

så dumt å lese at det har snudd igjen :( Ble så glad på dine vegne da du skrev at hun hadde skjønt forskjell på dag og natt for litt siden. Håper HS har noen gode råd å komme med til deg!
Off, ja:( Det var så utrolig herlig å ha normal døgnrytme og normal søvnmengde. Satser på at det blir en normal døgnrytme snart igjen:)

Enig i den! :) Ingen fare i å vekke de! Vesla her sover aldri mer enn 3 timer i strekk på dagtid. Men sover som regel hele natta. Når de snur døgnet må du bare prøve å snu det tilbake. La det være litt forskjell på dag og natt. Og kom dere ut på trilletur på dagtid, det er ett smart triks.
Jeg har tre, så her blir det liten ro på dagtid. Så døgnrytmen har gått ganske fint. Har hatt noen våkennetter her også selvfølgelig.. sånn må man jo regne med skjer med babyer.. men ikke hele tiden.
Har prøvd å vekke henne nå. Eneste som har skjedd er at hun ikke sover den lengste søvnperioden igjen. Men vi prøver å vekke og trille. Så får vi se om vi får noe utbytte etterhvert:)

Husker ikke helt hvorfor jeg. Har prøvd å vekket og trillet tur hver dag nå. Håper vi merker bedring etterhvert:)

Back
Topp