våken hver natt i flere timer

Buebe0708

Elsker forumet
Vesla på 11mnd er våken i flere timer (2.5 - 3) hver natt. Dette har hun gjort i flere mnd, minst 4.

Hun er lys våken til å begynne med, blir trøtt etterhert men finner ikke roen. Legge seg med oss, vi hos henne, bysse alt funker ikke. Siste 2 uker har hun ikke fått nattmatt, hun sluttet selv. Har dessverre ikke blitt bedre.

Når klokka våkentida er varierer veldig. Siste to netter var fra 23.30 utover...

Vi voksne er veldig trøtte og slitne og vet ikke lenger hva vi skal gjøre. Sove på dagen går ikke med to skolegutter i tillegg... Gir hverandre en morgen i helga til å sove lenger, men det hjelper lite.

er det flere som har opplevd slikt. Tips? Råd?

Ja, hadde en periode hvor vesla var våken et par timer på natten, men husker ikke helt hvor gammel hun var... Litt yngre, tror jeg. Det gikk over etter en måneds tid, men var tungt når det stod på. Jeg begynte å legge meg veldig tidlig, sånn at jeg likevel fikk litt søvn, det er vel det beste tipset jeg kan gi. Ellers kjøpte jeg meg en bok om søvn ("Sov godt" av Karin Naphaug) som jeg leste en del i. Det var ikke alle tips som passet meg, men det hjalp litt å lese om lignende problemer og se eksempler på hva andre hadde gjort. Noen tips har jeg fulgt, og de har fungert svært godt. Håper dere får sove litt snart! :)

Hvordan sover hun på dagtid?
22222q

Hun har for ei uke siden gått over på en lur, helt av seg selv. Nå sover hun fra ca kl 12 i 3 timer.

Før hadde hun to lurer med til sammen 3- 3,5 timer søvn, ikke senere enn til 15.30.

22222q

Hun har for ei uke siden gått over på en lur, helt av seg selv. Nå sover hun fra ca kl 12 i 3 timer.

Før hadde hun to lurer med til sammen 3- 3,5 timer søvn, ikke senere enn til 15.30.
Hmm.. Ja da sover hun jo godt på dagtid og ikke for sent heller.. Da er heller ikke det årsaken

Min gutt begynte sånn, og da prøvde e å legge han litt tiliar på dagsovingen. La han kl 11 og opp kl 14.00. Da søv han hele natta igjen.

Det virker slik at hun deler natta i to. sover noen timer, våken i 3 timer og så sove igjen. Eller fordelt på døgnet: 3 lurer og 3 våkenperioder.

Prøv og kutt ned til 2 timer dagen? Kansje hun rett og slett ikke trenger då mye søvn i løp av ett døgn. Hun vil gjerne være trøtt dersom du vekker henne på dagtid..men tror jeg hadde prøvd det en periode og sett om jeg hadde klart og snu døgnrytmen igjen:)

Da har hun fått sove 2,5 timer i dag. Kuttet med 30min ift lurene fra sist uke.

ble ikke mye bedre :-(

Våknet 2.45 og holdt det gåendes til 3.30. Så sov hun i 10min for deretter å være våken i nye 45min. Gikk inn vekselvis, la henne ned uten å si noen ting, gav sutten og kosekluten for så å gå rolig ut igjen.
Den ene ganga var jeg lenge inne hos henne pga hoste og slim som kom opp...

Back
Topp