våken gutt om kvelden

Huffameg så sinte alle var her da..... blir nesten litt utilpass av å lese jeg... [&:]

På meg virker det som at alle dere som diskuterer dette er veldig glade i barna deres og prøver så godt dere kan å gjøre det dere mener er best for deres små. Ikke alltid så lett når man før massevis av "gode" råd fra gud og hvermann. Jeg synes ikke det har vært noe lett i forhold til sønnen min sine besteforeldre for eksempel.... dette er jo første barnet mitt da og da blir man for veldig usikker og forvirra når man får dyttet over seg masse meninger om hva som liksom skal være best for barnet mitt. [:'(]
Til slutt måtte jeg sette ned foten, spesielt til min egen mor. Dette er mitt barn; jeg har båret han fram og født han og passet på han dag og natt siden han kom til. Og det har gått kjempebra!!! [;)]

Stol på deres egen magefølelse dere jenter og drit i det andre måtte tro og mene! Det er greit nok å gi råd, men da må resten ta det for det det er; et råd! [:D]
 
TUSEN TAKK!!!:)
 
Hvis du pusser tennene hans før han sovner så gjør det jo ikke noe,er bare det at mange barn sovner med melkeflaska i senga og det er sukker i melka som legger seg som belegg på tennene og tærer på emaljen over natta og dette er jo veldig uheldig for barna.Men hver sin mening om dette.jenta mi fikk tenner da ho var 4,5 mnd.pussa siden da,tatt fluor siden ho var 6 mnd.og det er jeg glad for.Jeg fikk selv fluor fra jeg var 6 mnd,er snart 25 og har enda ikke hatt hull i tennene.MEN,har en del syreskader etter mye pepsi max i de siste årene og det er ikke behagelig når man spiser søtt,kaldt og varmt.Så jeg er veldig nøye med tannpuss og fluorskyll selv og.Det er pent med et hvitt smil.Puh...det ble ei lag remse...
 
Leste ikke innlegget ditt før nå,skrev om hverandre.Så lenge du får roa han igjen etter tannpuss så er jo det genialt.det jeg er imot er de som lar ungene sovne med flaska.Sorry,misforstod.
 
Går det ikke an å prøve med rent vann på flaska om kvelden da??? Kan jo hende det er flaska som utgjør selve kosen og ikke så mye det som er oppi.... Ikke vet jeg.....
Har en smokk-unge jeg da, han sovner med smokken nesten hver kveld. Har hørt at det faktisk ikke er så ille i forhold til tannstilling når ungen omsider får tenner... Å suge på totten er 1000 ganger verre og nesten håpløst å vende barnet av med.

Smokk er en super oppfinnelse, takk takk og takk for den [:D][:D]
 
Har smokkunge jeg og.Tenkte vi skulle prøve å bytte den bort til nissen til jul vi.Lettere å kvitte seg med smokk ja,kan jo tross alt bare klippe den av så funker den ikke mer.Jeg tok ut smokken av flaska da jenta mi skulle slutte med den,viste hun den og sa den var ødelagt og da var det greit...Bleiefri er hun også,så smokken er jo det eneste-så dem må jo få ha litt kos og.
 
har pusset tennene på største mann siden han var 3 måneder da dukket det plutselig frem 4 tenner på engang..jeg har prøvd alt når det gjelder flaska...har til å med prøvd tom..så desperat har jeg hvert... men han er bare 14 måneder og litt sjalu på sin søster da han ser at hun sovner på flaska så skal han å...smokke er ikke snakk om..den vil han ikke ha...har prøvd alt mulig men det går ikke..men når han blir litt større så kører jeg hardt i mort hardt angående den flaska...

kveldstellet som vi tar går slikt..han bader, spiser brødskive op i seng og flaske med melk og så pusse tenna..kysser han på pana og sier natta..da lagger han seg pent ned å sovner..

angående det med smokk og sutte på tommelen...det er fært...søskenbarnet mitt ville ikke ha smokken ho suttet på tommelen så ho sudde de helt i styker..ho måtte operere de...
ja takk gud for den nydelige lyd demperen der..(for de som vil ha den da)
 
ville bare si ifra at jeg skjønner hva du mener mamma til to små.. men det er en forskjell på å gå fra dem å bare la dem ligge å gråte enn å stå der og trøste dem...
Barnet kan være overtrøtt og da må man la det gråte litt. Man kan la barnet gråte i 5 min men ikke lenger sier barneleger og slikt og det tror jeg er rett.

Det har noe med hva man skal venne barnet til.. hvis man tar han opp med en gang det lager en lyd fra seg så sovner han jo aldri.. det gjør iallefall ikke min. Han sutrer litt og jeg flyr inn og ut av rommet for å gi han smokk og bamsen.. totalt avhengig av de to der... hehe [:D][:D]

Men dette er slik man venner ett barn til noe.. ta f.eks de som er vant til å sove i foreldrenes seng.. for å venne dem til sin egen så må man gå gjennom noen dager med masse gråt og slikt før de skjønner at dette er den nye soveplassen...
 
og jeg vil bare si en ting ang det å sutte på tommelen.. det får faktisk ikke sønnen min lov til.. ser jeg at han har tommelen i munnen så er de rett ut med den og heller inn med smokk (han er jo ekstremt smokkunge..hehe[:D])
Grunnen til at jeg frykter det er fordi eg sutta på tommelen til jeg var omtrent 11 år tror jeg...og vel, skal ikke si hvor stort overbitt jeg hadde.. det var reggis iallefall i tre år på de tenna og jeg har enda litt overbitt.. så vel, ikke la dem sutte på tommelen!
 
Hørte om ei som hadde problemer med å slutte med tommelen etter at hun ble stor,tok seg selv i det en gang at ho satt å sutta på tommelen i en time på ungdomsskolen,hun ble mobba for det-må være forferdelig...
 
Så lenge han får tannpussen ETTER at han har fått flasken er det vel greit, men da må han jo opp igjen, og da er vel vitsen (kosen og ned-roingen)litt borte eller??
 
nei faktisk ikke...mange måter å roe ned på vettu!!!!han la seg ned i sengen sin rett etterpå å var klar får å sove..han sovnet på et blunk...nå derimot...begynte i går..av seg selv..nå legger han seg uten å måtte ha flaska i sengen og tannpuss etterpå..hvis du skjønner hva jeg mener...
han får flaska med melk samtidig som han spiser brødskive så er det inn på badet for å vaske seg osv...og tannpuss så går han bort til sengen sin selv og venter på ta jeg skal legge han oppi..når han da endelig kommer i senga si legger han seg pent ned på magen og koser puta som bare det..2 minutter etterpå sover han så godt..jeg klager ikk ejeg nå altså!!nå vil han i seng når klokka er 7 så da må han jo få lov til det..:)

angående det med tommelen og greier...vet om flere som har skikkelig overbitt osv av det der..og vet om flere små jenter som blir mobba for at de enten har sutten i lomma eller sutter på tommelen som går på skolen...
 
det ermnage måter å gjøre ting på vettu............man MÅ ikke la barnet gråte i flere døgn for at det skal vennes til sin egen seng..
sønnen min var sånn han å til å begynne med at han skulle kun sove i sengen min..jeg syntes det var slitsomt men fant fort ut av hvordan jeg skulle gjøre dette..
han fikk lov til å sovne på armen med kos så bærte jeg han opp i sin egen seng..og det til hver enste lur han tok på dagen...slik ble han "vane" med sin egen seng..je skjønner hvor dere vil hen her og jeg setter det litt på spissen ja men jeg snakker da ikke om dere!! jeg sier bare at det er mange rare folk der ute!!
 
ORIGINAL: panterinnen

og jeg vil bare si en ting ang det å sutte på tommelen.. det får faktisk ikke sønnen min lov til.. ser jeg at han har tommelen i munnen så er de rett ut med den og heller inn med smokk (han er jo ekstremt smokkunge..hehe[:D])
Grunnen til at jeg frykter det er fordi eg sutta på tommelen til jeg var omtrent 11 år tror jeg...og vel, skal ikke si hvor stort overbitt jeg hadde.. det var reggis iallefall i tre år på de tenna og jeg har enda litt overbitt.. så vel, ikke la dem sutte på tommelen!


den er jeg enig i.
jenta mi er utrolig glad i tommelen sin.
så hver gang jeg ser set så tar jeg oxo inn smokken. den er jo mye bedre å vende av ungen når hun blir stor nok
 
Lucas er litt morsom noen ganger (hehe [:D]). Hvis han ikke har meg innen rekkevidde når han vil ha smokk så putter han tommelen i munnen, men den er tydeligvis ikkeno god! Da griner han skikkelig på nesa ei lita stund før han skjønner at det bare er å ta ut tommelen igjen [:D] Så jeg tror nok ikke totten er favoritten hans akkurat, takk og lov [:D] Da sutrer han heller litt til jeg kommer og gir han smokken.
Han har faktisk begynt å ta smokken ut selv, holder i den litt og putter den i munnen igjen helt selv!!!!! Skikkelig flink!!! [:D]
 
Hei.
jeg har en sønn på 10 mndr. Han legger seg klokken 20 om kvelden og våkner mange ganger i løpet av natten. Han spiser dårlig også og har vært mye syk. Vi har faste leggerutiner og spiserutiner. Hva skal jeg gjøre, noen gode råd?
 
Back
Topp