Våken baby

Emiliemamma

Gift med forumet
Februar 2014 - Skjult forum
Desemberskatter 2016
Hei. Spør her også jeg:) Min datter er 7,5 uker og veldig mye våken! Her om dagen var hun våken i over 12 timer med kun en 30min dupp. Når hun først sovner sover hun kanskje et sted mellom 6-7timer før det er ny runde med mange timer der hun er LYS våken. Hun gråter ikke, men er blid og fornøyd og ser rundt seg med stor nysgjerrighet. (Hun blir grinete om vi legger hun fra oss). Disse timen er nødvendigvis ikke på natten og nå er vi ganske rådville og slitne. Vi prøver så godt vi kan å snu døgnet hennes uten så mye hell. Noen dager går det, andre ikke. Dette styrer hun som regel selv. Så mitt spm er: er dette normalt, å være så mye våken? Og hvordan kan vi snu dette? Eller er det for tidlig å gjøre noe med?
Mvh sliten mamma

Sent from my iPhone using BV Forum

Jenta mi samme alder sover ca 16-18 t i døgnet så jeg faktisk lurte om det ikke var for mye ;) hun er våken maks 3 timer før hun blir trøtt og sovner av seg selv :) har vært heldig med henne for storebroren var mye våken men ikke sammenhengende som ditt, han hadde masse korte power naps, om han fikk sove 5 minutter og ble vekket var han egentlig klar til en ny våken runde .. Barn er veldig forskjellige og hvis ditt er fornøyd så er det bare å akseptere dette. Å snu døgnrytmen er ikke lett men viktig å skille dag fra natt dvs ikke mye lys om natta, ikke snakk med henne- vil hun være våken må hun klare seg i mørka og uten noen å kose seg med:) da sovner hun av kjedsomhet ;)

Oyh ja det hørtes mye ut for meg, men hva vet vel jeg?:p
Ja, har prøvd på det. Men virker som hun ikke liker mørket og sutrer eller gråter om jeg ikke tar henne opp, eller hun får sove med meg. Er førstegang mamma og synes dette med soving er ganske vanskelig .. :p

Sniker fra januar..

Min prins er snart 11 uker å han sover aldri... Han er sikkert våken 19 timer iløpet av et døgn å sover 5 :P
Ammer hver 2 time på natta å har ikke fått mer enn 3 timer sammenhengende søvn på snart 11 uker ..
Har trua på at det blir bedre :P

Sendt fra iphone via bv forums app

Bruker å la jenta mi sove med meg når hun våkner om natta. Før sov hun hele natta, men nå spiser hun så mye, så hun må spise på natta også. Det er jo veldig bra, ettersom jeg har så mye melk. I dag spiste hun meg tom. :eek:

Oyh da har vi det ganske likt da Veronica:) skjønner godt hva du mener med lite søvn! Har samme problemet som du beskriver her. Vi får bare håpe det blir bedre snart:) vi får trøste oss med at våkne barn utvikler seg raskere:)
Skal innrømme å si at hun sov mer i sin seng før enn hun har gjør nå. Orker rett og slett ikke ta opp kampen kl 04 på natten. Håper bare det ikke blir for vanskelig og venne henne av med det senere.

Min sover hele natta, men er mye våken på dagen og er tre uker gammel.

Storebror her var mye lik med enormt lange våkenperioder. Vi fikk et tips om å legge han konsekvent etter en og en halv time selv om han ikke virket trøtt. Det fungerte ganske bra å legge han i vogna og gå tur/rugge den til han sov. Holdt på med dette en ukes tid så viste han tydeligere tegn på p være trøtt og han skilte etterhvert også mer på natt og dag.

Back
Topp