~ Vårt største ønske ~

25 + 0
Tenk at vi har kommet helt til uke 25 ! Skriver sikkert dette i hvert eneste innlegg, men tiden flyr virkelig avgårde nå ! Det har skjedd en del siden sist, og jeg kan ikke si annet enn at jeg er heldig ❤️ Nå i jula arrangerte nemmelig verdens beste venninner babyshower for oss og vi fikk så mye fint ! Jeg er helt overveldet og vet ikke en gang om jeg fikk takket alle :p Vi fikk oss både tripptrapp, newbornseat og masse klær og ting og tang så nå har innkjøpene av utstyret virkelig satt i gang og vi har bestilt både bilstol, babycall og mye annet gøy :) Vogn får vi av svigers, så den må også bestilles snart, og av mamma får vi vugge, så nå speider jeg rundt omkring overalt etter tilbud og er såå klar til å få alt i hus ❤️

Men til noe som var mindre gøy, nyttårsaften ble ikke helt sånn vi hadde tenkt da vi stod opp.. Skulle bare bære noen klær fra badet og inn på vaskerommet før jeg skulle hoppe i dusjen og der piplet det vann nedigjennom lårene mine. Panikken tok meg en gang, og jeg ropte på mannen som var oppe samtidig som jeg ringte mamma i panikk, med beskjed om å ringe legevakta med en gang. Tårene pressa på og endte i hylgråt før mannen rakk å komme ned. Han skjønte jo ingenting stakkar, og innimellom hulkingen klarte jeg å forklare samtidig som han fikk beskjed om å ringe. Panikkslagen fant vi nummeret og etter litt om og men da hun vi snakket om ikke visste helt hva hun ville gjøre, fikk vi beskjed om å dra rett på sykehuset for undersøkelse.

Utgrått kom vi på sykehuset og en lege fulgte oss inn på et undersøkelsesrom på føden i påvente av jordmor. Verdens snilleste jordmor kom etterhvert, spurte hva som hadde skjedd og jeg klarte ikke si noe uten å begynne å gråte igjen, men etterhvert fikk vi snakka litt og hun fikk forklart hva de ville undersøke. På et tidspunkt lå jeg nesten splitter naken, men de fikk tatt noen undersøkelser inne i skjeden for å se om det var fostervann, de fikk tatt både innvendig og utvendig ultralyd, ctg, lytta etter fosterlyd og jeg vet ikke alt, men heldigvis, ingen utslag på testen om det var fostervann og masse fine lommer med fostervann inne hos lille skatten vår og han hadde det helt supert ❤️ Jeg har aldri før vært så redd, og vi prisa oss lykkelig etter alt styret var over ! Tenk, noe man aldri før har møtt kan bety så vanvittig mye ! Jeg så jo for meg at nå var det over.. Enten hadde han dødd, eller så ble det en ekstremt prematur fødsel.. For en redsel, og for en glede å gå derifra og vite at alt var akkurat som det skal ❤️ Nå skal lille vennen vår bare vokse seg stor og sterk, og ikke møte verden før han er klar for det ❤️

Huff, tidenes lengste innlegg og dagens hjertesukk fra meg, men det gjør godt å få det ut :)
 
Last edited:
Så innmari godt det bare var falsk alarm!
Man knyttes fort til disse små, det er sikkert!
 
Hjelpes, skjønner veldig godt at du ble redd, jeg. Det hørtes helt forferdelig ut :O Veldig bra du fikk det sjekka med en gang, så du ikke trengte å lure. Han blir nok der til han er klar, skal du se ♡
 
Så godt at det ikke var vannavgang. Klem
Så innmari godt det bare var falsk alarm!
Man knyttes fort til disse små, det er sikkert!
Hjelpes, skjønner veldig godt at du ble redd, jeg. Det hørtes helt forferdelig ut :O Veldig bra du fikk det sjekka med en gang, så du ikke trengte å lure. Han blir nok der til han er klar, skal du se ♡

Ja hærlighet, det satt en god støkk i oss begge. Om noe så etterlengtet skulle være over på denne måten hadde jeg rett og slett ikke takla. Men så godt å vite man blir tatt såpass på alvor og man vet man er i de beste hender ❤️ Han spreller iallefall nå og gir tydelig beskjed om at han har det bra ❤️
 
Åh hjelpe meg, noe så skummelt :eek: Godt at det var falsk alarm og ikke vannet som gikk. Vet du hva som skjedde egentlig? Høres jo ut som en grusomt skummel opplevelse. Fint å høre at alt er fint og flott med den lille i magen :)
 
Åh hjelpe meg, noe så skummelt :eek: Godt at det var falsk alarm og ikke vannet som gikk. Vet du hva som skjedde egentlig? Høres jo ut som en grusomt skummel opplevelse. Fint å høre at alt er fint og flott med den lille i magen :)

Ja det var helt grusomt ! Nei vi fikk egentlig ikke noe skikkelig svar på hva det var.. Jeg har jo hatt en del utflod siste tiden, men om det virkelig er det som kan bli så sykt tyntflytende at det renner det vet jeg ikke.. Var liksom enten det eller urin de snakket om, men urin vet jeg helt 100% sikkert at det ikke var, så da er det vel kanskje bare utflod.. Så lenge det ikke var fostervann er det igrunnen ikke så farlig :)
 
Ja det var helt grusomt ! Nei vi fikk egentlig ikke noe skikkelig svar på hva det var.. Jeg har jo hatt en del utflod siste tiden, men om det virkelig er det som kan bli så sykt tyntflytende at det renner det vet jeg ikke.. Var liksom enten det eller urin de snakket om, men urin vet jeg helt 100% sikkert at det ikke var, så da er det vel kanskje bare utflod.. Så lenge det ikke var fostervann er det igrunnen ikke så farlig :)
Ha, nei du hadde nok skjønt det om du tisset på deg :p Jeg plages også med mye utflod, men har ikke opplevd at det renner nedover beina. Men det er sikkert mulig. Har sluttet å la meg overraske over alle rariteter en graviditet kan medføre :rolleyes:
 
Ha, nei du hadde nok skjønt det om du tisset på deg :p Jeg plages også med mye utflod, men har ikke opplevd at det renner nedover beina. Men det er sikkert mulig. Har sluttet å la meg overraske over alle rariteter en graviditet kan medføre :rolleyes:

Hehe ja, virket en stund som om legen prøvde å overtale meg til at det var det, men nei, deet var det ikke :p Huff ja, det er igrunnen veldig travelt ! Føles jo av og til ut som jeg har mensen, og jeg haater truseinlegg, men har jo ikke noe valg :p Håper iallefall at dette var første og siste gang, for blir nok redd om det skjer igjen, i tilfelle det faktisk er fostervann som kommer da.. Rariteter ja, kroppen lever jo fullstendig sitt eget liv og glemmer å si fra til hodet :p
 
Lenge siden jeg har lest her. Hjelpe meg så skummelt! Godt at alt sto bra til med den lille og at det ikke var vannet som gikk. Håper alt går knirkefritt nå frem mot termin :)

Så heldig du er som har fått babyshower ♡ det høres veldig koselig ut :)
 
Lenge siden jeg har lest her. Hjelpe meg så skummelt! Godt at alt sto bra til med den lille og at det ikke var vannet som gikk. Håper alt går knirkefritt nå frem mot termin :)

Så heldig du er som har fått babyshower ♡ det høres veldig koselig ut :)

Unner ingen den opplevelsen altså, men heldigvis var alt akkurat slik det skulle :) Je er jeg ikke heldig vel, fikk så mye fint og er så glad jeg har så mange fine folk rundt meg ❤️ Kjedelig at såpass mnge bor spredd rundt i hele landet, men sånn er det :)

Hvordan går det med deg ? :)
 
For en skummel opplevelse!! Men så godt at alt gikk bra i alle fall :)
Og sååå gøy med babyshower da!! :D Gleder meg til vi skal begynne å arrangere det. Vi er 4-5 veninner som skal ha nesten samtidig! Kommer til å bli travelt! Haha :D
 
For en skummel opplevelse!! Men så godt at alt gikk bra i alle fall :)
Og sååå gøy med babyshower da!! :D Gleder meg til vi skal begynne å arrangere det. Vi er 4-5 veninner som skal ha nesten samtidig! Kommer til å bli travelt! Haha :D

Ja det var skikkelig ekkelt, men heldigvis gikk det kjempebra :) Ja jeg er så heldig ! Lille prinsen i magen er heldig som får så mange fine ekstratanter i livet sitt ❤️ Oj, såpass, ja da blir det nok liv ! Hihi, men det er jo så koselig :D Kjenner jeg av og til savner litt å gå gravid sammen med noen, så du er heldig ;)
 
Ja det er kjempekoselig!!
Alle mine nærmeste venner går gravid nå, og skal ha i løpet av mai-juli. Helt utrolig egentlig! Og vi hadde ikke planlagt det sammen heller. :p
 
Ja det er kjempekoselig!!
Alle mine nærmeste venner går gravid nå, og skal ha i løpet av mai-juli. Helt utrolig egentlig! Og vi hadde ikke planlagt det sammen heller. :p

Hihi, så morsomt da :D Da får nok barna en super oppvekst sammen :D
 
30 + 1
På tide å prøve bli flinkere å oppdatere litt her :) Det har ikke skjedd så mye siden sist, men nestingen er i gang for fullt. Nå har vi det meste i hus, og mangler bare ammeklær, seng, stellekommode og vugge, men alt er valgt ut så det gjenstår bare å få kjøpt det :) Jeg er fortsatt sykmeldt, og kommer nok til å være det frem til permisjonen starter, så om noen vil ha et ubrukelig bekken er det bare å si fra ;) Ellers har vi det bare bra, og lillegull i magen sparker og turner rundt daglig ❤️

Neste uke skal vi på svangerskapskurs med omvisning på føden, så det gleder vi oss til :) Det er jaggu ikke lenge igjen nå ! Panikken tar meg av og til når tanken på at vi snart har et bittelite menneske i hus slår meg ! Tiden går så vanvittig fort og samtidig som det er veldig skummelt, er det også hærlig å tenke på den nye sjefen snart er her ❤️

Magehuset vokser iallefall, og at det skal vokse i 10 uker til kan jeg nesten ikke tro ! Tjukka :p
image.jpeg
 
31 + 2
Ny uke og på tide å oppdatere igjen, skal prøve å være flink til å oppdatere hver uke fremover mot termin :)

Magen vokser som bare det nå, og det merkes at den begynner å bli i veien.. Har problemer med å få på meg sko, dulter stadig bort i ting med magen og klarer nesten ikke bøye meg ned :p Bekkene har jo også en del skyld i det, da det virkelig har lagt meg for hat.. Sliter veldig om jeg har gått mye i løpet av en dag, men heldigvis hjelper den lille stunden med gravidpilates hver uke :)

Ellers er det ikke så mye nytt.. Jordmortimen min ble utsatt en uke da jordmor skulle på et kurs denne uka, men vi skal på svangerskapskurs i morgen med omvisning på føden osv, så det blir jo veldig spennende :) Jeg er også fortsatt sykmeldt, og har de siste ukene vært ekstremt plaget med at armene og fingrene sovner.. Trenger ikke en gang å ligge i klem for at de skal sovne, så det stjeler en god del nattesøvn.. Fingrene er helt numne og har fylt seg opp med vann.. Jaja, ca 9 uker igjen til skatten vår kommer, så skal vel tåle det meste ❤️
 
33 + 4
Og jeg som liksom skulle være flink til å oppdatere hver uke :p Jaja, tenker jeg skal prøve noe nytt så slipper jeg å skrive så mye, så har stjelt meg denne lista og kommer nok til å bruke den fremover :)


Termin - 18 April 2016
På vei - 33 + 4
Måned - Kalendermåned 8 og graviditetsmåned 9
Igjen til termin - 48 dager
Trimester - Tredje trimester
Neste kontroll - 15 Mars hos jordmor
Ultralyd - Ikke vært siden oul
Kjønn - Gutt
Utålmodig - Både ja og nei. Begynner å bli sliten og har en del plager, men håper samtidig han holder seg der inne til iallefall uke 37
Nye innkjøp - Vugge, seng og stellekommode
Utstyr så langt - Vogn med tilbehør, stellekommode med tilbehør, seng og vugge med tilbehør, bilstol og base, tripptrapp med newborn seat, babycall, babynest, ammepute, vippestol, bæresele, babygym, alt av kluter og håndduker, stelleprodukter, ammebher og topper, brystpumpe og masse krimskrams :p
Utstyr som gjenstår - Ny bil !
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Gravidpilates en gang i uka
Mage - Ja, tipper snart fremover :p
Vektendring - 13,5 kg opp
Melk i brystene - Ikke melk, men noen dråper råmelk av og til
Aktivitet i magen - En god del aktivitet hver dag, men det merkes at det har blitt trangere da han dulter mye mer enn han sparker. Har også merka en del hikking siste tiden
Tungt - Ja, klarer ikke gå skikkelig lenger, og magen begynner å bli tung å bære så det går utover ryggen
Kynnere - En del kynnere, men heldigivis ingen vonde enda
Hodet festet - Nei, men han lå med hodet ned på siste kontroll
Barnerom - Det fremtidige barnerommet blir per i dag brukt som kontor, og det kommer det nok til å bli frem til han skal flytte ut fra vårt rom. Jeg har iallefall planene klare for hvordan det skal se ut :)
Matkick - Ikke noe spesielt jeg bare må ha, men alt som er søtt smaker desverre litt for godt og melk går ned på høykant :p
Plager - Mye plaget med bekkenet og klarer ikke gå skikkelig. Klarer heller ikke å gjøre så mye i hverdagen da for mye gåing og styring sliter meg ut. Finner heller ingen gode stillinger å sove i. Ellers har jeg ekstremt mye halsbrann og får heller ikke sove pga det, og det er fint lite som virker mot det, annet enn å ta flytende gaviscon hver andre - tredje time. Jeg har også fått mye vann i kroppen så alle sko er trange og fingrene mine har svulma veldig opp. Verker mye i hendene og har fått det såkalte carpal tunnel syndromet, som gjør at jeg har mista følelsen i nesten alle fingrene. Først på den ene hånda, og nå gradvis den andre også
Humør - Stort sett bra, men begynner å bli lei alle vondtene og følelsen av å være lat og ubrukelig. Vil jo så gjerne gjøre alt !
Sykehusbagen - Ikke pakket enda, men har skrevet liste
Høygravid - Om 8 dager
Tanker om fødselen - Litt vanskelig å tenke så mye om det når jeg ikke aner hva jeg går til, men vil jo aller helst føde mest mulig naturlig. Veldig spent på hvordan fødselen og hele opplevelsen blir. Hvilken type smerte, hvordan både jeg og sambo takler det, hvor lang tid fødselen tar, når han kommer i forhold til termin osv. De tilbyr også vannfødsel her, men jeg tror jeg bare vil bruke badekaret som smertelindring under riene
 
Last edited:
34 + 5


Termin -
18 April 2016
På vei - 34 + 5
Måned - Kalendermåned 8 og graviditetsmåned 9
Igjen til termin - 40 dager
Trimester - Tredje trimester
Neste kontroll - 15 Mars hos jordmor
Ultralyd - Ikke vært siden oul
Kjønn - Gutt
Utålmodig - Både ja og nei. Begynner å bli sliten og har en del plager, men håper samtidig han holder seg der inne til iallefall uke 37
Nye innkjøp - Nå er endelig alt på plass :)
Utstyr så langt - Vogn med tilbehør, stellekommode med tilbehør, seng og vugge med tilbehør, bilstol og base, tripptrapp med newborn seat, babycall, babynest, ammepute, vippestol, bæresele, babygym, alt av kluter og håndduker, stelleprodukter, ammebher og topper, brystpumpe, klær og masse krimskrams :p
Utstyr som gjenstår - Ny bil !
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Gravidpilates en gang i uka
Mage - Ja, tipper snart fremover :p
Vektendring - 13,5 kg opp
Melk i brystene - Ikke melk, men noen dråper råmelk av og til
Aktivitet i magen - En god del aktivitet hver dag, men det merkes at det har blitt trangere da han dulter mye mer enn han sparker. Har også merka en del hikking siste tiden
Tungt - Ja, klarer ikke gå skikkelig lenger, og magen begynner å bli tung å bære så det går utover ryggen
Kynnere - En del kynnere, men heldigivis ingen vonde enda
Hodet festet - Nei, men han lå med hodet ned på siste kontroll
Barnerom - Det fremtidige barnerommet blir per i dag brukt som kontor, og det kommer det nok til å bli frem til han skal flytte ut fra vårt rom. Jeg har iallefall planene klare for hvordan det skal se ut :)
Matkick - Ikke noe spesielt jeg bare må ha, men alt som er søtt smaker desverre litt for godt og melk går ned på høykant :p
Plager - Mye plaget med bekkenet og klarer ikke gå skikkelig. Klarer heller ikke å gjøre så mye i hverdagen da for mye gåing og styring sliter meg ut. Finner heller ingen gode stillinger å sove i. Ellers har jeg ekstremt mye halsbrann og får heller ikke sove pga det, og det er fint lite som virker mot det, annet enn å ta flytende gaviscon hver andre - tredje time. Jeg har også fått mye vann i kroppen så alle sko er trange og fingrene mine har svulma veldig opp. Verker mye i hendene og har fått det såkalte carpal tunnel syndromet, som gjør at jeg har mista følelsen i nesten alle fingrene. Først på den ene hånda, og nå den andre også. Smertene blir bare verre og verre, og jeg får ikke sove om nettene fordi de verker sånn :(
Humør - Stort sett bra, men begynner å bli lei alle vondtene og følelsen av å være lat og ubrukelig. Vil jo så gjerne gjøre alt !
Sykehusbagen - Pakket litt, men mangler noe småtterier til meg selv og klær til babyen
Høygravid - I dag :D
Tanker om fødselen - Litt vanskelig å tenke så mye om det når jeg ikke aner hva jeg går til, men vil jo aller helst føde mest mulig naturlig. Veldig spent på hvordan fødselen og hele opplevelsen blir. Hvilken type smerte, hvordan både jeg og sambo takler det, hvor lang tid fødselen tar, når han kommer i forhold til termin osv. De tilbyr også vannfødsel her, men jeg tror jeg bare vil bruke badekaret som smertelindring under riene
 
35 + 4


Termin -
18 April 2016
På vei - 35 + 4
Måned - Kalendermåned 8 og graviditetsmåned 9
Igjen til termin - 34 dager
Trimester - Tredje trimester
Neste kontroll - 16 Mars hos jordmor
Ultralyd - Ikke vært siden oul
Kjønn - Gutt
Utålmodig - Både ja og nei. Begynner å bli sliten og har en del plager, men håper samtidig han holder seg der inne til iallefall uke 37
Nye innkjøp - Nå er endelig alt på plass :)
Utstyr så langt - Vogn med tilbehør, stellekommode med tilbehør, seng og vugge med tilbehør, bilstol og base, tripptrapp med newborn seat, babycall, babynest, ammepute, vippestol, bæresele, babygym, alt av kluter og håndduker, stelleprodukter, ammebher og topper, brystpumpe, klær og masse krimskrams :p
Utstyr som gjenstår - Ny bil !
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Gravidpilates en gang i uka
Mage - Ja, tipper snart fremover :p
Vektendring - 13,5 kg opp
Melk i brystene - Ikke melk, men noen dråper råmelk av og til
Aktivitet i magen - En god del aktivitet hver dag, men det merkes at det har blitt trangere da han dulter mye mer enn han sparker. Har også merka en del hikking siste tiden
Tungt - Ja, klarer ikke gå skikkelig lenger, og magen begynner å bli tung å bære så det går utover ryggen
Kynnere - En del kynnere, men heldigivis ingen vonde enda
Hodet festet - Nei, men han lå med hodet ned på siste kontroll
Barnerom - Det fremtidige barnerommet blir per i dag brukt som kontor, og det kommer det nok til å bli frem til han skal flytte ut fra vårt rom. Jeg har iallefall planene klare for hvordan det skal se ut :)
Matkick - Ikke noe spesielt jeg bare må ha, men alt som er søtt smaker desverre litt for godt og melk går ned på høykant :p
Plager - Mye plaget med bekkenet og klarer ikke gå skikkelig. Klarer heller ikke å gjøre så mye i hverdagen da for mye gåing og styring sliter meg ut. Finner heller ingen gode stillinger å sove i. Ellers har jeg ekstremt mye halsbrann og får heller ikke sove pga det, og det er fint lite som virker mot det, annet enn å ta flytende gaviscon hver andre - tredje time. Jeg har også fått mye vann i kroppen så alle sko er trange og fingrene mine har svulma veldig opp. Verker mye i hendene og har fått det såkalte carpal tunnel syndromet, som gjør at jeg har mista følelsen i nesten alle fingrene. Først på den ene hånda, og nå den andre også. Smertene blir bare verre og verre, og jeg får ikke sove om nettene fordi de verker sånn :(
Humør - Stort sett bra, men begynner å bli lei alle vondtene og følelsen av å være lat og ubrukelig. Vil jo så gjerne gjøre alt !
Sykehusbagen - Pakket litt, men mangler noe småtterier til meg selv og klær til babyen
Høygravid - Ja
Tanker om fødselen - Litt vanskelig å tenke så mye om det når jeg ikke aner hva jeg går til, men vil jo aller helst føde mest mulig naturlig. Veldig spent på hvordan fødselen og hele opplevelsen blir. Hvilken type smerte, hvordan både jeg og sambo takler det, hvor lang tid fødselen tar, når han kommer i forhold til termin osv. De tilbyr også vannfødsel her, men jeg tror jeg bare vil bruke badekaret som smertelindring under riene
 
Back
Topp