Uviten i matveien

Lillemy__

Betatt av forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg er invitert i middagsbesøk til en i familien på søndag hvor det blir servert elg, og en gjennomstekt biff er en ødelagt biff her i familien.. Så er litt usikker hva jeg skal gjøre da jeg ikke er klar for å fortelle om graviditeten enda pga tidligere MA, og har jo ikke lyst å måtte avlyse heller... Noen som har noen erfaring angående viltkjøtt her?

Elg er vel trygt? Så lenge kjøttet er fullstendig gjennomstekt. Og så må man vel passe på at man får et stykke som ikke er i nærheten av der blykulen gikk inn

Elg er vel trygt? Så lenge kjøttet er fullstendig gjennomstekt. Og så må man vel passe på at man får et stykke som ikke er i nærheten av der blykulen gikk inn

Vi har masse elgkjøtt i fryseren som jeg trodde jeg ikke kunne spise pga bly.. Hvordan vet man hvor blykulen har gått inn? :P

Vi har masse elgkjøtt i fryseren som jeg trodde jeg ikke kunne spise pga bly.. Hvordan vet man hvor blykulen har gått inn? :p
Den delen av elgen hvor blykulen gikk inn/gjennom skal vel skjæres vekk når kjøttet blir renskåret. Hvis du er usikker på om det er gjort riktig ville jeg spurt den som sto for oppdelingen av kjøttet (dersom du har mulighet til det da) :)

Kanskje du kan dra en hvit løgn om at du ble matforgifta av en biff som ikke var gjennomstekt for noen uker siden, så du må få den gjennomstekt nå hvis du skal orke å spise den? :D

Jeg brukte unnskyldningen om at vi var i prøveprosessen og ville derfor følge retningslinjene allerede. Følte det var lettere å si enn at jeg var gravid allerede og i min familie aksepterte de det uten videre spørsmål. Men brukte bare den unnskyldningen på de nærmeste da. Hvis det er fjernere familie så er det kanskje ikke noe enklere å si det slik.

Kan du passe på å forsyne deg av endestykkene som ofte er gjennomstekt? Eller bare forsyne deg med litt kjøtt og mest tilbehør og la det meste av kjøttet ligge igjen? Hvis noen spør så sier du bare at du forsynte deg for mye.

Back
Topp