UVI?

Bid-jojo007

Gift med forumet
Himmelbarn
Junispirene24❤️
Hei.

Noen som har hatt UVI i svangerskap, eller har? Jeg leverte urinprøve i dag når jeg var til jordmor, kjente ikke på noe da, men den fikk litt utslag, som hun mente kunne være forurensning, men ville sende den til dyrkning uansett. Men nå utover dagen begynner jeg å kjenne på litt symptomer, det stikker litt i urinåpninga, og er veldig tissetrengt etter å ha tissa. Merker ikke når jeg faktisk tisser. Så blir brått usikker om det kan være UVI eller at det bare skal være sånn. Grunn til at jeg spør, er for at jeg hadde ikke UVI i sist svangerskap, og de gangene jeg har hatt UVI utenom graviditet, så har det vært rent helvette av smerter med en gang, så dette blir litt nytt for meg hvis det faktisk er UVI :rolleyes:
 
Husker du hva det var utslag på? Alle stix er som regel forurenset da det for oss kvinner er veldig kort fra urinrøret til anus. Det er egentlig litt «gammeldags» å ta disse uvi-stixene. Jeg tror vurdering er basert på klinikk, altså symptomer og hvordan du føler deg. Jeg selv ville sett det an til i morgen. Får du feber og smerter derimot er det noe annet. Da ville jeg ringt legevakta. Eller om du får smerter i underlivet som er mer enn de vanlige når man er gravid. Ellers vil jeg råde deg til å drikke mye vann for å skylle evt bakterier ut. God bedring. Krysser fingrene for deg!
 
Husker du hva det var utslag på? Alle stix er som regel forurenset da det for oss kvinner er veldig kort fra urinrøret til anus. Det er egentlig litt «gammeldags» å ta disse uvi-stixene. Jeg tror vurdering er basert på klinikk, altså symptomer og hvordan du føler deg. Jeg selv ville sett det an til i morgen. Får du feber og smerter derimot er det noe annet. Da ville jeg ringt legevakta. Eller om du får smerter i underlivet som er mer enn de vanlige når man er gravid. Ellers vil jeg råde deg til å drikke mye vann for å skylle evt bakterier ut. God bedring. Krysser fingrene for deg!
Nei, husker ikke hva det var utslag på.
Men, tenker jeg kan se det ann til i morgen. Det jeg kjenner mest på er at rett etter at jeg har vært å tissa så må jeg tisse igjen, og det er ikke vanlig til meg å være.
Tusen takk, og takk for svar :joyful:
 
Jeg hadde det i forrige svangerskap. Det ble oppdaget på rutinekontroll, jeg hadde ikke symptomer, utenom at jeg plutselig hadde fått kynnere (var bare i uke 13). Fikk antibiotika og da gikk det over :)
 
Jeg hadde det i forrige svangerskap. Det ble oppdaget på rutinekontroll, jeg hadde ikke symptomer, utenom at jeg plutselig hadde fått kynnere (var bare i uke 13). Fikk antibiotika og da gikk det over :)
Kjenner det blir mer og mer, så får ringe legevakta i morgen tidlig så jeg kan få antibiotika før apoteke stenger. Er jo langhelg
 
Back
Topp