UVI

M

My heart

Guest
I dag når jeg skulle tisse så luktet det, og det var litt vondt å tisse, ikke så mye.. men på slutten da jeg var nesten ferdig å tisse så gjorde det vondt.
Stakk innom legen med ei urinprøve i pausen på jobb i dag. Tar 3 dager med dyrkning osv. Men hun sa at jeg hadde litt blodspor i urinen og hadde noe i urinen som tydet på urinveisinfeksjon.
Fikk beskjed om å drikke mye, og se an om det går over. Men kunne ta kontakt om det er like ille eller verre så skulle jeg få antibiotika.

Noen som har gode tips til å bli kvitt det uten antibiotika? Er litt redd for å få nyrebekkenbetennelse om jeg går for lenge.

Sovnet på sofan i ettermiddag og voknet med smerter i magen fordi jeg måtte slik tisse. Fortsatt samme følelsen når jeg tisser. Men etter jeg hadde tømt blæren er smertene borte
 
Masse vann, gå på do ofte. Ikke spis mye sukkerholdig. Spis og drikk gjerne sure matvarer, typ sitron, appelsiner osv.
 
Har du fått skikkelig uvi er det kun antibiotika som hjelper. Om det er helt i startfasen, og det er milde plager så hjelper det å drikke masse, masse, og tisse masse. Drikk gjerne sure drikker, som sitronjuice, grapefruktjuice og tranebærjuice.

Før fantes det en vidundermedisin som het Uvacin, så utrolig dumt at denne ble tatt av markedet (så og si eneste som fungerte på meg). Tranebærkapsler gjør ikke samme nytte, men kan jo fungere for deg. Nå har jeg kronisk uvi da, og det eneste som hjelper for meg er å forebygge , med å passe på å drikke masse, hele dagen.

Masse god bedring, jeg vet så altfor godt hvor vondt uvi er.
 
Har du fått det, så må det behandles med antib. Drikk masse vann, tranebærjuice/kapsler. God bedring!
 
Takk. Da jeg voknet i dag og gikk på do var det kjempevondt. Luktet ille av urinen. Så da ringte jeg legevakta og fikk komme med en gang. Fikk antibiotika kur på 3 dager. Så håper deg fjør susen
 
Back
Topp