Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg kan ikke svare deg på spørsmålet dessverre men legen jeg var hos Igår sa at tranebær ikke har noe effekt på uvi. At nyere forskning hadde kommet frem til det. [emoji848]
Takk for svar allejeg oppdaget nå at jeg tisser blod, så jeg ringte legevakten og fikk time klokken 18. Jeg skulle ta med en urinprøve, vet dere hvor mye urin de trenger? Kan jeg tisse litt og litt, og fylle den sakte opp? Jeg får ikke ut noe mye per gang :-/
du må ha masse god bedring [emoji847] er skikkelig vondt [emoji85] jeg fikk bare tisset 1/4 oppi glasset og det var nok [emoji5]
Er vel litt sent å svare, men det som er ideelt er "midtstrømsurin", så man tisser litt i do, så en del i glasset og resten i do. Dette er fordi det er mye normalflora i området rundt urinrøret og denne vil man helst ikke at skal havne oppi med urinen. Hvis det skjer kan de få positivt utslag på stix (hurtigtest) og når de dyrker frem urinen og få feil bilde på hva det er. Når man tar midtstrøms har man fått "vasket bort" litt av det som er rett i nærheten av urinrøråpningen og man kan påvise de bakteriene som evt. finnes i urinrøret/blærenTakk for svar allejeg oppdaget nå at jeg tisser blod, så jeg ringte legevakten og fikk time klokken 18. Jeg skulle ta med en urinprøve, vet dere hvor mye urin de trenger? Kan jeg tisse litt og litt, og fylle den sakte opp? Jeg får ikke ut noe mye per gang :-/
Er vel litt sent å svare, men det som er ideelt er "midtstrømsurin", så man tisser litt i do, så en del i glasset og resten i do. Dette er fordi det er mye normalflora i området rundt urinrøret og denne vil man helst ikke at skal havne oppi med urinen. Hvis det skjer kan de få positivt utslag på stix (hurtigtest) og når de dyrker frem urinen og få feil bilde på hva det er. Når man tar midtstrøms har man fått "vasket bort" litt av det som er rett i nærheten av urinrøråpningen og man kan påvise de bakteriene som evt. finnes i urinrøret/blæren![]()
God bedring! Å tisse blod høres brutalt ut så satser på antibiotikaen virker raskt og effektivt![]()