Uvi!

Fiskebollo

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
Æsj! Da har jeg fått urinveisinfeksjon. Har hørt at det er ikke så bra å ha når en er gravid. Sist jeg hadde det og ringte legevakten fikk jeg beskjed om å heller ta kontakt med fastlegen min. Går det greit å bare levere en urin prøve på legekontoret i morgen tidlig??
Liker ikke å ringe legevakten da de som er der er ganske sure. Men må en så må en selvsagt.

Du får se det an. Blir det værre utover kvelden ville jeg ringt legevakten. Om ikke, urinprøve på legekontoret imorgen. Eneste legevakten kan gjøre er jo å sette deg på medisiner idag som legen kan sette deg på imorgen [emoji4]

Du får se det an. Blir det værre utover kvelden ville jeg ringt legevakten. Om ikke, urinprøve på legekontoret imorgen. Eneste legevakten kan gjøre er jo å sette deg på medisiner idag som legen kan sette deg på imorgen [emoji4]

Ja tusen takk for svar. Får se det an utover [emoji847] er jo så vondt dette her [emoji28] har god effekt av antibiotika så satser på at den virker fort i morgen [emoji4]

God bedring. Håoer du klarer å vente til i morgen :)

Usj, det er sykt vondt!! Det er ikke farlig å ha det i svangerskap, men det må behandles så det ikke setter seg i nyrene! Holder du ut til imorra så er jo det fint, men skal sies at jeg dro på legevakta en gang jeg fikk det! Hadde aldri klart meg gjennom natta[emoji12] AB virker heldigvis raskt!!!

Drikk masse i dag, gjerne vann med fersk sitron eller lime oppi for å gjøre urinen basisk. Så leverer du morgenurin på legekontoret i morgen tidlig. :)
Noen føler også lette om de tar en varm dusj/varmeflaske på magen/ryggen.

Er ikke farlig men må behandles når man er gravid.

UVI i slutten av graviditeten er mer problematisk enn nå som det er tidlig, det er spesielt gruppe B streptokokker (S. agalactea) som er en bekymring der da det kan overføres til baby under fødselen og gi alvorlig infeksjoner. Man får lettere UVI når man er gravid (pga. hormonelle og fysiske forandringer). Den kan dessuten spres lettere til nyrene når man er gravid, så det må behandles. Men siden det er i starten av graviditeten ville jeg ikke tro det er akutt i dag eller stor fare for at den utvikler seg til i morgen og tror uansett ikke legevakten kan hjelpet mye i dag annet enn å be deg ringe fastlegen i morgen, er nok bedre å vente til morgen :)

Usj, det er sykt vondt!! Det er ikke farlig å ha det i svangerskap, men det må behandles så det ikke setter seg i nyrene! Holder du ut til imorra så er jo det fint, men skal sies at jeg dro på legevakta en gang jeg fikk det! Hadde aldri klart meg gjennom natta[emoji12] AB virker heldigvis raskt!!!

Haff ja det er som å tisse piggtrå [emoji28] jeg har drukket maaaaasse vann med sitron i nå og det gjorde heldigvis ikke så veldig vondt nå når jeg var å tissa. Prøver å holde meg lengst mulig for er små skvetten som er vondest. Satser på det går fort over !

Drikk masse i dag, gjerne vann med fersk sitron eller lime oppi for å gjøre urinen basisk. Så leverer du morgenurin på legekontoret i morgen tidlig. :)
Noen føler også lette om de tar en varm dusj/varmeflaske på magen/ryggen.

Er ikke farlig men må behandles når man er gravid.

Det hjalp å drikke vann med sitron i! Tusen takk for det tipset. Har alltid brukt tranebær før for de sier det skal hjelpe men syns ikke det har hatt noe virkning ‍♀️

UVI i slutten av graviditeten er mer problematisk enn nå som det er tidlig, det er spesielt gruppe B streptokokker (S. agalactea) som er en bekymring der da det kan overføres til baby under fødselen og gi alvorlig infeksjoner. Man får lettere UVI når man er gravid (pga. hormonelle og fysiske forandringer). Den kan dessuten spres lettere til nyrene når man er gravid, så det må behandles. Men siden det er i starten av graviditeten ville jeg ikke tro det er akutt i dag eller stor fare for at den utvikler seg til i morgen og tror uansett ikke legevakten kan hjelpet mye i dag annet enn å be deg ringe fastlegen i morgen, er nok bedre å vente til morgen :)

Huff ! Det skal jeg huske på til slutten av graviditeten. Holder fortsatt ut og hjalp med sitron i vannet. Så får jeg ta en urin prøve i morgen tidlig å ta med inn. Håper egentlig det er bedre til i morgen[emoji23]

Ahh, det er ikke godt[emoji53]
Jeg hadde uvi da jeg gikk gravid med minsten. Hadde antageligvis gått en stund med uvi før jeg fikk vondt, og da begynte jeg også å tisse blod. Ble satt på en hestekur med antibiotika slik at det ikke skulle utvikle seg til nyrebekkenbetennelse.
Det som er faren med å få uvi når man er gravid er at man ikke bestandig kjenner symptomene, en av grunnene til at man tar urinstix på hver kontroll.

Haff! Det må ha vært fælt. Har tissa blod en gang og fikk hestekur også. Utrolig vondt .

Fikk antibiotika for 7 dager nå så da er det å holde varmen og ta kuren helt ut [emoji4][emoji847]

Det var ikke no særlig nei. Men skulle heldigvis bare et par doser med antibiotika før jeg begynte å føle meg bedre[emoji4]

Så bra. God bedring [emoji4]

Det var ikke no særlig nei. Men skulle heldigvis bare et par doser med antibiotika før jeg begynte å føle meg bedre[emoji4]

Så bra. God bedring [emoji4]

Godt at du også bare trenger noen doser for å føle deg bedre [emoji173]️ ikke enkelt å være gravid og samtidig få andre sykdommer [emoji848]

Back
Topp