UVI??

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
Jeg frykter at jeg atter en gang har fått UVI.... var plaget mye med dette tidlig i svangerskapet uten at jeg hadde typiske symptomer på det. Kun ofte på do og thats it. Samme er det nå, men nå er det en veldig aktiv gutt som ligger på blæren samtidig men har oppdaget at det er veldig gul og illeluktende urin.
Km det vente til over helga da jeg kan kontakte jordmor i kontortid eller må jeg til legevakt?

Sniker fra Desember: hadde det vært meg, og jeg kjenner kroppen min best, og jeg mistenkte uvi så hadde jeg dratt på legevakta,det er jo ikke bra å gå lenge med det spesielt som gravid. Det skader jo ikke å sjekke,og bekrefte eller avkrefte så får du slappet av i helgen også.

God bedring! :happy:

Jeg frykter at jeg atter en gang har fått UVI.... var plaget mye med dette tidlig i svangerskapet uten at jeg hadde typiske symptomer på det. Kun ofte på do og thats it. Samme er det nå, men nå er det en veldig aktiv gutt som ligger på blæren samtidig men har oppdaget at det er veldig gul og illeluktende urin.
Km det vente til over helga da jeg kan kontakte jordmor i kontortid eller må jeg til legevakt?

Ville absolutt dratt til legevakt eller føden for en sjekk. Ubehandlet UVI kan jo fremprovosere premature rier. Heller en sjekk for mye enn for lite :)

Jeg var inne på føden på onsdag for noe annet, og da slo jeg ut på +4 på leucoytter(?). Men ikke hørt noe mer. Skulle sende det til dyrking. Men skal på vekstkontroll på mandag, og da skulle jeg ta med vaskeprøve.
Virket ikke akkurat akutt :p

Jeg var inne på føden på onsdag for noe annet, og da slo jeg ut på +4 på leucoytter(?). Men ikke hørt noe mer. Skulle sende det til dyrking. Men skal på vekstkontroll på mandag, og da skulle jeg ta med vaskeprøve.
Virket ikke akkurat akutt :p
De to siste kontrollene til jordmor har jeg hatt utslag på blod(noe som er medfødt så det er alltid å finne) også leucocytter uten at det er noe resultater fra dyrking når vi har sendt inn dit.
Trur jeg har drukket litt lite i det siste så trur lukten stammer fra det...ska uansett sende inn urinprøve til stix evt dyrkning på mandag :-)

De to siste kontrollene til jordmor har jeg hatt utslag på blod(noe som er medfødt så det er alltid å finne) også leucocytter uten at det er noe resultater fra dyrking når vi har sendt inn dit.
Trur jeg har drukket litt lite i det siste så trur lukten stammer fra det...ska uansett sende inn urinprøve til stix evt dyrkning på mandag :-)

Lurt :) får tro det ikke er noe med noen av oss, men får vel noe for det evt :)

Håper det viser seg å ikke være noe galt, men bra om du får sjekket det.

Jo mer jeg la fra meg tanken på å få det sjekket ikveld/ringe legevakt fikk jeg mer og mer ondt i magen. Så ringte til slutt og de ville ha meg inn for å tisse. "Denne(urinen) var full av bakterier! Så bra du ringte ikveld" så nå har jeg fått tabletter for ikveld og morgen tidlig også resept for å hente ut mer i morgen

Skulle ikke mer til enn irritasjon av å gå ofte på do pluss at det luktet og en følelse av at det kan være noe.... og 0 svie som jeg alltid har når jeg har UVI uten å være gravid.

Back
Topp