UVI

Embla88

Elsker forumet
Septembermødre <3
Junilykke2018
Jeg fikk påvist UVI på kontroll i dag. Har egentlig ikke merket noen symptomer bortsett fra hyppigere kynnere. Visste ikke at det kunne være er symptom engang! Fikk penicilin (Selexid). Lurer egentlig på om det er noe spesielt jeg bør tenke på eller gjøre? Og er det ok å ha sex, eller bør man la være? Har skjønt at UVI kan utløse tidlige rier og det vil jeg selvfølgelig ikke ha.

Synes det er rart å ha en infeksjon uten å merke noe, men veldig greit at de fant ut av det og at det kan behandles ihvertfall :)

Har gått på minst 6 kurer i mitt 5mnd lange svangerskap :-P forskjellen er at jeg merker det noe SYKT når det først begynner. Ha så mye sex du vil, men er lurt å ta litt forhåndsregler som å alltid gå på do etter samleie, dusje deg nedentil etterpå, og få deg skikkelig 'tømt' for sæd :-P tro meg, snakker av erfaring her ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Anbefaler å drikke mye vann med sitron i :) Trikset er å gjøre urinen «sur». Har vært mye plaget med UVI tidligere, men heldigvis sluppet unna så langt i svangerskapet.

syns det er litt skummelt at man kan gå med det uten symtomer :( Er jo ikke så ofte de kontrollene. Kynnere har jeg stadig vekk, det har vært litt kraftigere på kvelden også de siste dagene, men satser på det er fordi magen og babyen vokser.
Har hatt UVI tidligere (før sv.skap) og da har det ikke vært tvil hvertfall! Utrolig vondt før behandling. Følger rådene som bringebæra skrev over her, og har heldigvis ikke hatt det på noen år nå.
God bedring!

Drikk mye "surt". Appelsinjuice er lurt å ha i seg. Det har hjelpt meg mange ganger, når jeg har kjendt at jeg holdt på å få det.. Har hatt uvi før svangerskapet, men heldigvis ikke nå. Har trodd jeg har hatt det.. Men har bare fryktelig mye nedpress som føles sånn ut.. :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har gått på minst 6 kurer i mitt 5mnd lange svangerskap :-P forskjellen er at jeg merker det noe SYKT når det først begynner. Ha så mye sex du vil, men er lurt å ta litt forhåndsregler som å alltid gå på do etter samleie, dusje deg nedentil etterpå, og få deg skikkelig 'tømt' for sæd :-P tro meg, snakker av erfaring her ;)

Sent from my iPhone using BV Forum
Samme her du! Forrige gang fikk jeg vondt i nyra igjen dagen etter jeg var ferdig med antibiotika!

Sent from my iPad using BV Forum

Prøv tranebær, det forebygger og hjelper mot uvi :)

Back
Topp