Uvi!

Mammaokt2014

Etterlengtet gull i magen <3
Hadde visst uvi i uke 13-14, uten at jeg kjente noe som helst. Gikk da på Furadantin i 7-8 dager.
Tok da urinprøve igjen og hadde ikke noe mer da.
Var på sykehuset ang noen smerter i magen( antagelig falske kynnere) . Tok da tester i vagina( unnskyld språket ) og en urinprøve.

Nå ringte dem ang svar fra prøver, og jeg har uvi- igjen... Men jeg har ikke noen symptomer på det.. De har da bestilt medisiner på apoteket for meg ( noe på T) skal brukes i 7-8 dager..

Lurer på hvordan man egentlig kjenner det ( aldri hatt før i forrige svangerskap, eller ellers ). Noen råd for å bli kvitt det? Drikke jus? Må si jeg har drukket myyye jus siden sist uvi.. :P

Sendt fra min IPhone 5C :)

Kjøp deg tranebærkapsler, ta 2 om dagen og drikk massevis av vann å tiss ofte!:-) sleit mye med UVI før graviditet..nå tar jeg tranebær om jeg tror jeg føler noe om da blir det helt borte :) kjøp deg også tranebær juice å ha i kjøleskapet - god er den også!:-)
Gå alltid på do etter sex (tøm deg) unnskyld detaljer. Men dette er viktig! Og ikke vask deg nedentil med vanlig såpe (ikke partner heller) :)
Og jeg begynte å holde meg unna godterier, brus og søtsaker også, for det kan også være med på å forverre UVI :( lykke til!

Venter spent på prinsessen min

Vanligvis kjenner man uvi ved at det svir veldig når man tisser og man tisser gjerne ofte. Når man er gravid kan disse symptomene endre seg og det er ikke sikkert at man får symptomer i det hele tatt. Det er en av grunnene til at man tar urinprøver hos legen.
Du kan prøve å drikke litt ekstra. Tranebær skal være godt for å forebygge uvi, men jeg vet ikke hvordan det er å bruke dette når man er gravid.
I tillegg er det viktig at du tørker deg fremifra og bak når du har vært på do:)
Tøm blæren helt når du tisser
Tiss etter sex
Vær ekstra nøye med renholdet når du har sex
Å skifte partner kan og føre til uvi.. men det er vel ikke et så stort tema nå:)
ikke sitt på kalde steder
Mye sukker er heller ikke bra

Mye likt som oktoberskatten skriver, hun var litt raskere enn meg:) Men da er vi iallefall enige om flere punkt:)

Unngå appelsinjuice, mye fruktsukker i det. Be de sjekke for GBS om du har gjentatte uvi. Kan være en skummel bakterie. Uvi er ofte et symptom på den. Og den trigger kynnere.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg fikk stadig UVI uten å skjønne hvorfor, men det kom av at jeg ikke tålte det glidemiddelet vi brukte. Da vi sluttet med den fikk jeg heller ikke uvi lengre :) Kan være at det er noe såpe eller annet du bruker som du ikke tåler.

Takk for svar! :)

Jeg har ikke hatt noen symptomer, så er jo greit å vite hva jeg bør styre unna osv :)

Sendt fra min IPhone 5C :)

Back
Topp