UVI

Ninni

Glad i forumet
Septembermødre <3
Marsboerne2017
Jeg lurer på om noen av dere vet hvor lenge det er trygt å gå med en ubehandlet uvi? Befinner meg for øyeblikket i utlandet, og reiser hjem på onsdag. Mistenker en mild uvi pga svie/ubehag i blæra/ved vannlating og frost i kroppen. Ønsker å unngå å oppsøke lege her. Bøtter innpå med appelsinjuice. Hva tror dere? Burde jeg oppsøke lege her? Vil ikke utsette erten for fare.

Jeg fikk beskjed fra legen om å ta kontakt med en gang jeg mistenkte noe. Det er jo ikke bra å gå med ubehandlet uvi.. Håper du finner ut av det, god bedring :)

Aner ikke noe om det, men du kan ikke kontakte legen din her hjemme og spørre? God bedring!!

I svangerskap har man lavere terskel for å behandle UVI enn ellers, man behandler til og med asymptomatisk bakteruri (bakterier i urinen uten at man har symptomer på UVI)..

Faren e jo at da utvikle seg til nyrebekkenbetennelse som e verre og noko du ikkje vil ha;-p veit ikkje koss da e så tidlig i svangerskapet, men litt lenger uti kan visst ubehandla uvi starta prematur fødsel. Ville fått da sjekka så snart som mulig:-)

Mange takk for svar damer :-) Formen er mye bedre i dag, så jeg tror juicekuren hadde en viss effekt :-) Nå er det ikke så lenge til hjemreise, så jeg tror det går bra å vente med legebesøk :-)

Vet ikke hvor lenge du kan gå... men kan jo utarte seg til nyrebekken betennelse ubehandlet... tror jeg ville ringt min egen lege og spurt om råd... utenom appelsin juice hjelper også mye vann og tranebær mot UVI ;) masse god bedring :)

Mange takk for svar damer :-) Formen er mye bedre i dag, så jeg tror juicekuren hadde en viss effekt :-) Nå er det ikke så lenge til hjemreise, så jeg tror det går bra å vente med legebesøk :-)

Godt å høre du er på bedringens vei :)

Back
Topp