Uvi

emje92

Juni2014 <3
Sommerfuglene <3
noen som har hatt uvi mens de var vært gravide? Jeg har hatt opp igjennom åra klippekort hos legen når det kommer til uvi:( men har hørt du får annerledes symptomer når man er gravid? Kjent i går og i dag at når jeg er på Do om morningen så stikker det ganske mye nederst i magen:o noen som vet ?:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Man vet ikke om man har det uten å ta prøve. Man trenger ikke kjenne noe særlig når man er gravid. Om du mistenker noe, lever en urinprøve hos legen. Det er viktig å behandle dette når du er gravid.

Når det gjelder UVI, hadde jeg fryktelig mye av det. Dro til urolog, og det viste seg at jeg hadde hemoroider. Ikke utenpå, men liksom små rifter rett innenfor endetarmsåpningen (pga hard mage). Dette gjorde visst at man lett kunne få UVI pga det blir bakterier i de små riftene. Etter dette fikk jeg noen runder med stikkpiller på resept, og jeg har ikke hatt UVI siden. Fastlegen fant aldri utav det, og jeg er så glad for å slippe masse runder med antibiotika. Var hos urolog Einar Christiansen på Røde kors-klinikken i Oslo.

Jeg hadde en såkalt symptomfri uvi ved første kontroll forrige graviditet. Fikk behandlet den, og fikk ikke flere uvi under graviditeten. Er du i tvil, så ber du om å få ta en urinprøve :)

Back
Topp