UVI..

Mailla86

Betatt av forumet
Noen her som har erfaringer med dette når man er gravid?

Har tatt sånn hjemmetest sak tidligere i dag,og denne påviste UVI :/
Har hatt UVI tidligere,men da med inntense smerter,og oppdager det gjerne før det "bryter ordentlig ut".

Men i dag har jeg har gått fra ingen smerter til smerter i nyrer og litt i magen og nå er de borte igjen!

Får vel bare innom legen med en urinprøve før jobb i morgen..

Hadde uvi 3 ganger sist sv skap, tror jeg har det nå faktisk for svir når jeg tisser, veldig plagsomt, da jeg var ca 20 uker sist så hadde jeg så smerter i magen at jeg nesten ikke kunne gå, ringte føden og de sa det hørtes ut som nyrebekkenbetennelse. Au det var ikke godt. Konstant smerter i magen i en uke. Fikk antibiotika da hjalp det. Ble sykemeldt og måtte holde meg i ro. :)

Gravid mens termin 15.11.13
Jentegull 10.10.09

Det svir ikke så mye når jeg tisser,heller mer ubehag,nesten en brennende følelse i mage/underlivet.. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det :P Men er det med vondt i nyrene som jeg syns er litt ekkelt!
Uff..Høres helt grusomt ut :O Håper vi slipper noe sånt :)

Veldig vanlig å ikke kjenne noe når man er gravid. Har hatt det flere ganger når jeg har vært gravid. Den ene gangen gikk det videre til nyrene og det var værre enn en fødsel, så smertefult var det. Hadde da ikke kjent noe til UVIen.

Jeg har hatt UVI et 20 talls ganger og merker lite når jeg er gravid, men viktig å komme igang med behandlingen raskt. Dersom dere sliter med UVI er det også vikitg at lege/jordmor vet om det. Dersom man har det når fødselen startet kan det føre til at ungen får infeksjon dersom UVI kommer av beta streptokokker. God bedriing!

Det er jo ikke uvanlig at gravide får hyppigere UVI enn ikke gravide. Det er også større sjangs for utvikling av nyrebekkenbet. Det er også vanlig med mindre symptomer/ingen symptomer hos gravide. Vær obs på feber! Dette og smerter i mage/rygg er tegn på nyrebekkenbet. Ville absolutt tatt med en urinprøve til lege i morgen. Mener gravide ikke bør gå med ubehandlet UVI :)

God bedring :)

Takk,jenter :)
Tar med en urinprøve når jeg skal på jobb i morgen tidlig,og svinger innom legen :)
Er pga magesmerter/nyresmerter jeg merket at jeg har det. Eller først var det bare "rart" i magen,men syns jeg kjente det igjen på en måte,kjenner lusa på gangen..

Har hatt uvi siden jeg var i uke 6 nå. 2 hestekur senere og jeg er like plaget. Må levere ny prøve i morgen for å se hva de velger å gjøre nå. Har fått begge typene med medisiner gravide kan få uten at de har gitt moe resultat så nå er jeg spent på hva de sier.

Jeg har slitt mye med uvi før jeg ble gravid denne gangen. Har begynt p drikke alovera juice med Tranbær i. Etter det har jeg ikke hatt det! Mi mor hadde uvi så og si hele tiden,å ho er å helt kvitt det nå. Kanskje noe å prøve for dere som sliter m det? Ikke sikkert d tar d bort når dere har fått det,men det forebygger godt!

Er greit å forebygge det :) Ikke noe særlig å ha!

Blei påvisst kraftig UVI av legen,så da er det bare å gå på kur og håpe at det hjelper :)

OG som om ikke det er nok,etter å ha å ha vondt i magen og hormonell som fy,så får jeg parkeringsbot på utsiden av apoteket,når jeg er inne for å veksle :@ Hadde klart å glemme bankkortet hjemme,hadde heldigvis 200 kr i lomma,men ikke noe småpenger,så måtte veksle..
Når jeg kommer ut etter å ha vekslet så star han idioten å skriver en bot!!
Og kaller meg TEIT siden jeg hadde glemt kortet mitt hjemme!!
DUMME MANN!!

Sambo blei irritert,så nå skriver han klagebrev :P
"ingen kaller min gravide,kjæreste teit" fikk jeg beskjed om <3

Back
Topp