Uvi?

Myshelle

Elsker forumet
Hei,
Lurte på siden jeg ikke har hatt det før som jeg vet om. Hvordan merker man at man har det? Må det svi når man tisser?

Lurer på om jeg kan ha det. Nemlig følt litt ubehag etter dobesøk. Må sette meg ned etter å nettopp ha tisset, da kommer det selvsagt et par dråper eller ingenting. Noen ganger må jeg også ta et ekstrs tørk bare etter jeg har kledd på meg. Sover ikke mer enn to timer sammenhengende om natten før jeg våkner og ofte må jeg da på do. Ikke alltid det kommer så mye. Men det svir ikke når jeg tisser, men har et slags ubehag. I dag har jeg også hatt litt vondt/ubehagelig på venstre siden av magen. Ikke noe jeg kjenner igjen. Har også litt vondt bak i ryggen over rumpa.

Ble litt langt dette, men lurte på deres erfaringer? Og høres det ut som uvi? Skal uansett fra på legekontoret i morgen å levere en urinprøve tenkte jeg.

Kan virke som det er UVI. Jeg hadde det i starten på graviditeten hadde heller ikke noe svie ved vanlating, men sprang mye på do også kom det typisk bare to-tre dråper...virkelig frustrerende. Tror jeg hadde litt vondt i mage også, men husker ikke 100%. Synes absolutt at det høres ut som en god ide å levere urinprøve på legekontoret ;)

Kan virke som det er UVI. Jeg hadde det i starten på graviditeten hadde heller ikke noe svie ved vanlating, men sprang mye på do også kom det typisk bare to-tre dråper...virkelig frustrerende. Tror jeg hadde litt vondt i mage også, men husker ikke 100%. Synes absolutt at det høres ut som en god ide å levere urinprøve på legekontoret ;)
Huff da kan det være det ja..
Ja får dra dit i morgen, jeg trenger vel ingen legetime for det?
Greit å få ordnet opp om det er det.

Trenger ikke legetime på forhånd, bare lever prøven på laboritoriet. Så venter du på svar, hvis testen er positiv så får du komt inn til legen. Regner med det er noenlunde lik rutine på dette på de fleste legekontorene rundt i landet. Lykke til imorgen, greit å få det ordnet om det viser seg å være UVI ;)

Spesielt gravide trenger ikke å merke svie ved vannlatning, selv om de har UVI..! Håper du får levert en urinprøve i dag :) god bedring :)

Takk så mye for svar damer :-)
da fikk jeg levert urinprøve i dag ,og fikk beskjed om at den var negativ :) så da vet ikke jeg.
Hun sa jeg bare måtte følge med på det,og om det ble verre måtte jeg komme tilbake. Hun sa det kunne være tidlig i forløpet også. Men foreløpig ikke uvi.

Jeg fant dette inne på bv`s beskrivelse av "uker for uker" i svangerskapet;

"Livmoren, som begynte å vokse tidlig i svangerskapet, ligger fortsatt nede i bekkenet og presser på urinblæren. Jeg tipper at du må late vannet oftere nå. Noen kan til og med tro at de har en urinveisinfeksjon på gang på grunn av denne trangen til stadig å late vannet."
Kanskje det kan være det som er årsaken. Ellers er det jo viktig å følge godt med, jeg kjøpte en hjemmetest for UVI på apoteket. Så da kan jeg teste hjemme om jeg mistenker noe er galt. Det er flere tester oppi en slik pakke.

Jeg fant dette inne på bv`s beskrivelse av "uker for uker" i svangerskapet;

"Livmoren, som begynte å vokse tidlig i svangerskapet, ligger fortsatt nede i bekkenet og presser på urinblæren. Jeg tipper at du må late vannet oftere nå. Noen kan til og med tro at de har en urinveisinfeksjon på gang på grunn av denne trangen til stadig å late vannet."
Kanskje det kan være det som er årsaken. Ellers er det jo viktig å følge godt med, jeg kjøpte en hjemmetest for UVI på apoteket. Så da kan jeg teste hjemme om jeg mistenker noe er galt. Det er flere tester oppi en slik pakke.
Ja jeg tenker kanskje det kan være årsaken. Og smerten i magen kanskje kom av at noe presses/var i klem eller noe..
Men tenker jeg skal følge litt med på det fremover :-)

Back
Topp