Uvi-test hjemme

Lilje92

Gift med forumet
Junilykke 2020 ♡
Junibollene 2023
Jeg tok en sånn uvi-test hjemme nå, men syns den var så umulig å tolke! Er det noen av dere som har prøvd det ut? Stod at det kunne være ulik styrke på fargene, og syns på én måte at de to som skal være hvite fikk et snev av fargeskjær, men så lurte jeg på om det bare var fordi de var våte :p Vanskeligere enn å tolke g-tester dette :wtf:

Det var jo isåfall et megasvakt utslag isåfall, men ville dere gått innom legekontoret med en prøve eller ventet et par dager og sett det an? :)
 
Fra mars her. Jeg har tatt den testen flere ganger. Har vært tydelig utslag i fargen for meg, så jeg har ikke lurt på om det var utslag.
Hvis du er redd du har UVI uansett så gå på legekontoret. Best å være føre var i svangerskapet.
 
Fra mars her. Jeg har tatt den testen flere ganger. Har vært tydelig utslag i fargen for meg, så jeg har ikke lurt på om det var utslag.
Hvis du er redd du har UVI uansett så gå på legekontoret. Best å være føre var i svangerskapet.

Takk for svar! Var det jeg lurte litt på, for først tenkte jeg "jaja, det var jo ingenting", men så ble den liksom en nyanse lyserosa etter et halvminutt kanskje. Ja, ringte dem for å høre, men de var litt sånn "jaa, du kan jo se det an utover dagen, så du kan jo bestille hastetime til i morgen hos legen". Syns på en måte det er litt sløs av ressurser hvis jeg kommer inn der og så er den bare negativ allikevel :p

Men ja.. Man skal vel ikke tulle med uvi i svangerskap, så jeg får vel kanskje bare gjøre det.
 
Fra mars her. Jeg har tatt den testen flere ganger. Har vært tydelig utslag i fargen for meg, så jeg har ikke lurt på om det var utslag.
Hvis du er redd du har UVI uansett så gå på legekontoret. Best å være føre var i svangerskapet.

Siden du er "pro" (hehe), så kan du jo kanskje hjelpe meg å si om det er tydelig eller ikke :shy:Fargene gjenspeiles såklart litt feil med mobil i tussmørket da, men..
 

Vedlegg

  • 20200102_061115~2.jpg
    20200102_061115~2.jpg
    13,9 KB · Visninger: 34
  • 20200102_061047~2.jpg
    20200102_061047~2.jpg
    30,9 KB · Visninger: 33
Tror ikke du må på legetime for å levere inn urinprøve? Jeg har bare levert de jeg. Ringt på forhånd.. :)
 
Ta urinprøve gå til skranka på legekontoret si du vil teste for urinveis infeksjon for du tror kanskje du har det. Så fikser de det uten time ☺️
 
Tror ikke du må på legetime for å levere inn urinprøve? Jeg har bare levert de jeg. Ringt på forhånd.. :)

Er visst forskjellig praksis fra sted til sted tror jeg, det var de på legekontoret som ba meg skaffe meg en time.
 
Ta urinprøve gå til skranka på legekontoret si du vil teste for urinveis infeksjon for du tror kanskje du har det. Så fikser de det uten time ☺️

Som nevnt i forrige kommentar, så var det de i skranken som ba meg skaffe time. Litt rart av de å ikke si at jeg bare kan levere prøve, hvis det er sånn de gjør det? o_O
 
Sniker.

Veldig rart. Jeg tror jeg hadde ringt og dobbelsjekket. Det er jo helsesekretærene som sjekker prøven uansett, man trenger ikke legetime for det.

Ja, syns det var litt merkelig. Får ringe igjen i morgen :)
 
Siden du er "pro" (hehe), så kan du jo kanskje hjelpe meg å si om det er tydelig eller ikke :shy:Fargene gjenspeiles såklart litt feil med mobil i tussmørket da, men..

Jeg synes de to første fra venstre ser ut som utslag. En stund siden jeg har testet nå, så jeg husker ikke fargene på negativstreken, men trodde ikke to var hvite, bare en?

Har sett de andre kommentarene her. På mitt forrige legekontor fikk jeg aldri bare levere prøve, jeg måtte ha time. Jeg mistenkte det hadde noe med økonomi for fastlegen å gjøre, at han fikk mer penger for besøk enn kun prøve. Men det er spekulasjon, jeg vet det ikke.
 
Jeg synes de to første fra venstre ser ut som utslag. En stund siden jeg har testet nå, så jeg husker ikke fargene på negativstreken, men trodde ikke to var hvite, bare en?

Har sett de andre kommentarene her. På mitt forrige legekontor fikk jeg aldri bare levere prøve, jeg måtte ha time. Jeg mistenkte det hadde noe med økonomi for fastlegen å gjøre, at han fikk mer penger for besøk enn kun prøve. Men det er spekulasjon, jeg vet det ikke.

Ja, jeg er usikker, men uansett veldig veldig svakt. Jeg venter et par dager og tar ny prøve :) Ja, ikke sant, kanskje det var noe i det de sa på kontoret... Hm, rart med så ulik praksis syns jeg da! Uansett, takk for svar :)
 
Back
Topp