UVI symptomer, grønnlig urin og potensielt nyrevondt :s

Mortania

Elsker forumet
Jeg begynte å få UVI symptomer onsdag morgen, ganske kraftige og, som jeg fint klarte å drikke bort. Har drukket bort mange begynnende UVIer etter første gang jeg hadde det. Da hadde jeg også nyrebekkenbetennelse, bare tok alt på en gang for sikkerhetens skyld.

Hadde litt symptomer igår og, men det varierte noe helt sykt. Drakk mye og følte meg ganske bra da jeg kom hjem fra jobb.

Idag har jeg hatt fri. Jeg har en liten "brennende" følelse nedentil, urinen min er grønn, og jeg har veldig vondt i ene siden av ryggen. Det minner om smertene jeg hadde da jeg hadde nyrebekkenbetennelse, men er ikke like intenst. Da jeg hadde det gråt jeg når jeg var våken pga smerte, så prøvde å sove i en hel uke ;p Funket ganske greit.

Alt dette er sykt lite bra timet. Jeg skal ha middagsbesøk idag siden jeg har bursdag, og jeg har ikke stått opp enda en gang. Ringe noen har jeg heller ikke tenkt på, fordi jeg er litt for mye "se hvordan det går" menneske. Dessuten forsvant litt av smertene når jeg lå på en spesiell måte i sengen, men så flyttet jeg meg, og da var det like ille igjen.

Halp?
 
Uff, ta deg en tur til legen med en gang. Har selv måtte ta et tak i det der se-hvordan-det-går syndromet. Men dette høres ikke bra ut. UVI kan fremprovosere premature rier og må behandles raskt (fikk jeg beskjed om fra jordmor). Lykke til og håper de finner ut hva det er raskt! God bedring :)
 
Først.. Gratulerer med dagen..

Jeg ville nok tatt en tur til legen med en liten tisseprøve.
 
Tingen er at legen min ikke er tilgjengelig etter ett, og nå er kontoret hennes stengt. Så. What to do ;p Jeg sitter ikke på verdensberømte Bergen Legevakt i tre timer for å levere inn en prøve heller. Ikke vet jeg når helsestasjonen stenger heller, og vet uansett ikke om de kan hjelpe meg med noe der. Jordmoren sa til meg på første møte at alt som inneholdt "syk" måtte jeg til legen med. En lege med opptil to timers ventetid, bare stress og drit :(
 
Du kan bare levere prøve så gå igjen på legevakten, så skriver legen ut resept etter at han har sett resultatene som man kan hente på apoteket :D
 
Synes også du burde få sjekket en urinprøve. Jeg ble nesten lagt inn når jeg fikk uvi for noen uker siden. Du kan ikke ringe legevakta og bestille time da så du slipper å sitte å vente? Lykke til og god bedring!
 
Siden det virker som du har hatt gjentakende begynnende UVI'er så spørs det vel om du burde fått behandling i annen form enn å drikke det bort. Det funker jo noen ganger, men grunnen til at du nå har fått det igjen kan være at når du drikker så forsvinner den midlertidig, men at det ligger igjen få bakterier som etter en tid får det til å blomstre opp igjen på nytt..

Jeg hadde tatt kontakt med legevakt i helgen, og satset på å kanskje unngå nyrebekkenbetennelse og at det holeder med en kur for UVI..Nyrebekkenbetennelse er som du beskriver gruusomt vondt :S Tror heller ikke det er gunstig å gå med infeksjon i kroppen som gravid, uten at jeg har noen sikker kilde på det så har jeg hørt at det i verste fall kan sette i gang fødsel om man går med ubehandlede infeksjoner..Håper du finner en løsning i alle fall:) Og god bedring!
 
Jeg hadde tatt kontakt med føden jeg.. De har alltid vært hjelpsomme når jeg har ringt...
 
Rygganerter kan være tegn på nyebekkenbetennelse. Du bør nok sjekke en urinprøve på legevakta ja! Kjip bursdag! Men gratulerer med dagen! Håper du kan få en fin kveld :)
 
Gratulerer med dagen :)

Grønn urin høres ikke bra ut i mine ører og jeg ville nok kanskje kontaktet noen hvis du ikke er bedre i morgen. God bedring!
 
Gratulerer med dagen :)

Jeg HATER legevakt og ventetid, men akkurat UVI og slike ting KAN være litt småskummelt med tanke på premature rier bl.a, så da hadde jeg nok bitt i det ultrasure eplet og tatt med meg ei bok og slått camp hos legevakten.

Du kan eventuelt ringe til føden, og fortelle om symptomene. 
 
Jeg er blitt mye bedre nå egentlig, men jeg skal ta en/noen telefoner imorgen om det ikke har gitt seg i løpet av natten.

Angående drikke bort begynnende UVI tidligere har ikke dette vært i svangerskapet, men i tiden etter nyrebekkenbetennelsen. Den hadde jeg i midten av 2008 ca. Siste gang jeg var skikkelig skikkelig syk og måtte sykemeldes om vi ser bort i fra ørebetennelsen jeg hadde, men da var jeg døv og særdeles lite nyttig på jobb ;p

Prøvde å smøre ryggen med Orudis tidligere idag, og det hjalp vel en times tid, så det kan ha vært muskelvondt som fremdeles er muskelvondt, er mer sentreringen av smerten som bekymret meg, sammen med at jeg tisset litt grønt ;p som forsåvidt også har skiftet farge, men fremdeles har samme lukt (uh, utlevering ftw!). Nå skal jeg nyte tre timer til med bursdag i sengen sammen med samboeren min og en pose med stjernemix ^^
 
Om du fortsatt har symptomer i morgen bør du dra på legevakten, evt levere en urinprøve å komme tilbake igjen. En uvi er ikke til å spøke med når du er gravid. I verste fall kan det faktisk starte fødselen om du går med infeksjon du ikke får behandlet. Urinen skal hverken lukte eller ha grønnlig farge.. Lykke til, håper det kommer seg! Gratulerer med dagen forresten;)
 
-og Orudis skal helst ikke brukes i svangerskapet, men du har kanskje avklart det med lege? Det skal unngås om det er mulig.
 


Gollemor skrev:
-og Orudis skal helst ikke brukes i svangerskapet, men du har kanskje avklart det med lege? Det skal unngås om det er mulig.


Orudis bruker jeg svært sjelden og er forbeholdt de dagene jeg ikke kan stå oppreist uten å dø av smerte i ryggen. Har ikke trengt å bruke den på rundt tre år. Ryggvondten er forsåvidt borte :) Vanlige smertestillende (fra paracet til paralgin forte og voltaren som i tillegg er betennelsesdempende) har ikke fungert for meg. Er visst noe jeg har arvet fra min far. Så det er jo dritgøy, da. Jeg er vandt med å ha vondt hele tiden, og siden jeg har hatt det i så mange år allerede er det fullt levelig, det er bare de par gangene i året jeg risikerer å bli sengeliggende av smerten.

Men ja, jeg skal ringe legevakten idag og høre hva de mener. Jeg må bare komme meg opp og spise frokost.
 
Ja, det var jo verdens beste måte å kaste bort en lørdag på. De tok i mot prøven min med en gang, men så måtte jeg sitte der i nesten tre timer før de kalte meg inn for å ta tempen min. Legen som kom inn begynte med "hvorfor er du her?" når dette var forklart tre ganger allerede, deretter spurte hun om jeg hadde mensen, når jeg klart og tydelig presiserte TO ganger at jeg var gravid i 27. uke, så bare gikk hun og kom tilbake med en resept på selexid, og sa hade. Betale måtte jeg også. Til tross for at det var svangerskapsrelatert. Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg jo faen ikke giddet å sitte der og kope i en halv evighet for absolutt ingenting, og å betale for en konsultasjon jeg ikke har hatt gjør meg bare forbanna! Skremme meg gjorde hun også når jeg ble tatt inn på akuttrom og hun brettet papir utover sengen når jeg ikke en gang skulle ligge der.

Så det er enda en fin historie å legge til i mine legevaktopplevelser i Bergen. Fra før av kan jeg skilte med lite seriøs behandling på to forstuede ben, en arm nesten brukket på tre steder og hjernerystelse SAMTIDIG fordi jeg kom inn søndag morgen og de trodde det var et resultat av fylla, et stygt kutt fra et uhell på jobben som jeg satt med og blødde utover alt i tre timer før de fant det for godt å sy det uten bedøvelse, og rett og slett å bli bedt om å forlate køen fordi jeg er tissetrengt og har vondt og står der med urinveisinfeksjon (ikke nå).

Finnes det egentlig noen man kan klage til? Makan til tilbakestående lege tror jeg man skal lete lenge etter.
 
huff! Det var dårlig behandling1 Har desverre hørt mange slike historier om legevakten i Bergen! Håper selxiden hjelper :-)

Men, kanskje dumt spørsmål.. Kunne du ikke tatt direkte kontakt med føden? Med tanke på at det var svangerskapsrelatert som du seier..
 
Jeg bor fem minutters gåter fra legevakten, men tyve minutters busstur unna Haukeland, og jeg trodde, som noen sa, at de bare kunne sende resept til apoteket så jeg slapp å sitte der. Jeg trodde jo de ville sjekke meg siden jeg ble tatt inn til konsultasjon. Neste gang det skjer noe, om det skjer noe, håper jeg det skjer når helsestasjonen er åpen, så bare drar jeg dit, for den ligger bare to minutter unna :)
 
Back
Topp