UVI -Ringe legevakt?

Tallula

Forelsket i forumet
Har store smerter når jeg tisser og det klør veldig der nede.. Skal jeg ringe legevakt for å dra å ta en test for å se om jeg har uvi? eller kan jeg vente til i morgen?

På legevakta henger det en plakat/oversikt over hva man kan/burde komme til legevakta med,og hva som kan vente til fastlegen er åpen. Mistanke om UVI står på det som man skal komme tul legevakta med.

Dersom du har vondt og ubehag så ville jeg dratt til legevakten ( ring først selvsagt). Dersom de meneer det kan vente til neste dag så sier de det, men UVI kan jo være skikkelig vondt og kan jo ubehandlet være " farlig" . Kan jo krype oppover til nyrebekkenet og videre opp i systemet, og det er ikke sånn veldig heldig..

Masse god bedring...

Dersom du har vondt og ubehag så ville jeg dratt til legevakten ( ring først selvsagt). Dersom de meneer det kan vente til neste dag så sier de det, men UVI kan jo være skikkelig vondt og kan jo ubehandlet være " farlig" . Kan jo krype oppover til nyrebekkenet og videre opp i systemet, og det er ikke sånn veldig heldig..

Masse god bedring...

Her i byen får man beskjed om å drikke mye vann og juice for å prøve å rense ut selv før man tar kontakt med fastlege neste dag. Hvis du ikke da er gravid eller har feber og vondt bak ved nyrene. Man blir prioritert langt ned på lista og kan risikere å ikke komme inn og da kan det være mer behagelig å være hjemme.

Jeg ville garantert ha dratt til legevakta, men så har jeg tidligere vært veldig plaga og blitt møkkadårlig ganske så fort. Det er bedre at du reiser ned en tur nå enn at du kanskje får det helt jævlig i natt. UVI er fælt

Ville dratt til legevakta. Har du hatt symptomene en stund er det vanskelig å bli kvitt..

Plagdes med det i mange år, og hver gang pøsa jeg på med appelsinjuice og tranebær, trodde det ble bedre noen dager, men jaggu kom det tilbake. Endte med antibiotika, for tissa blod til slutt :/

og sånn for the record; sitronsaft er mye bedre for blæra enn appelsinjuice, sitron har høyere konsentrasjon av vitamin C samt at det ikke er så mye sukker i, derfor blir vekstvilkårene for bakterier mindre ideell :) 

Back
Topp