Uvi og gravid.

Kvælpklein!

Elsker forumet
Jeg har fått uvi og er 7 uker på vei. Den eneste penicillinkuren man får da er visstnok Selexid. Jeg hadde så og si kronisk uvi før jeg fikk førstemann og har gått til akupunktur for det. Siden har jeg ikke hatt det, før nå. Nå har det seg slik at Selexid fungerte ikke på meg da jeg måtte ofte har kurer. Så jeg er veldig bekymret for denne uvi'en. Sa det også til legen, men kunne bare gi meg en lengre kur. Hva om jeg ikke blir kvitt den??? Tips? Sånne kjerringråd har aldri fungert på meg, har prøvd det meste. Akupunktøren vil ikke stikke i meg pga graviditeten.

Storesnupp født okt.-11, lille frø ventes 04.02.14.
Fra appen!

Jeg har hatt utslag på uvi hele graviditeten, og antibiotikaen funker heller ikke så godt på meg, da sa de at så lenge det ikke kryper opp i nyrene går det greit. Men skal jevnlig sjekkes. Men ja, det er jo ekstremt ubehagelig å måtte gå med det da.. :(

Jeg ville iallefall unngått c-vitaminsjokk, etter å ha lest en del om at det er et kjerringråd for å sette i gang en abort.
http://www.news-medical.net/health/Vitamin-C-Side-Effects-(Norwegian).aspx

C-vitamin /sure drikker skal visst hjelpe da, som tranebærjuice, appelsinjuice og slikt, og generelt drikk mye væske, hold deg varm og tørr på beina og slikt. Har også hørt om kjerringrokk-te, at det skal hjelpe?
Bare pass på å ikke innta mer enn anbefalt daglig dose c-vitamin...

Har prøvd alle slike råd, i løpe av alle de årene jeg har vært plaget, så det funker ikke.
Å gå med uvi i hele svangerskapet er vel ikke bra?! Da klikker jeg! Og jeg som er så plaget av kynnere i det første svangerskapet!

Fra appen!

Det kan vel ikke skade å prøve kjerringråd? Jeg var mye plaget ned uvi men etter jeg ble gravid første gang har jeg aldri hatt det! Så kroppen kan forandre seg.

Her er mine tips:
Tranebær (taes i større dose ved uvi men kan taes forebyggende i mindre doser).
Drikke mye vann
Bommulstruser som du vasker på minst 60 grader, gjerne 95 innimellom.
Ikke g-streng.

Når du spiser antibiotika så husk å få i deg biola el så du ikke får sopp:) god bedring!

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Så vidt meg bekjent kan man spise Furadantin når man er gravid. Jeg er selv cave apocilin og får derfor aldri Selexid. Fikk UVI når jeg var 4 uker på vei og legen hadde ingen problemer med å gi meg Furadantin. Og leser du i felleskatalogen kan man spise Furadantin når man er gravid.

Så du får forsøke å bytte til Furadantin i steden for Selexid da.

Har prøvd alle slike råd, i løpe av alle de årene jeg har vært plaget, så det funker ikke.
Å gå med uvi i hele svangerskapet er vel ikke bra?! Da klikker jeg! Og jeg som er så plaget av kynnere i det første svangerskapet!

Fra appen!

Her må legen din ta en dyrkning av urinen din, både med selexid, furadantin for å se om de virker før han kan sette deg på en lengre kur!!!

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

Å dumme lege! Furandantin har hjulpet mye bedre enn Selexid. Må vel ringe og mase igjen da. Blir så lei!

Fra appen!

Jeg er akkurat ferdig med en kur med Furadantin.

Fra appen!
Mener å huske at uvi i svangerskapet kan vel framprovosere tidlig fødsel.
Prøv å massere et punkt som er omtrentlig stjerna på bildet, det føles omtrent som det er grus under huden... Høres kanskje litt rart ut, men det funker på meg.
Og unngå c vitamin sjokk, jeg har sterke mistanker om at det kosta meg en tvilling...

Elsker appen <3

Vedlegg

• 1371927122812.jpg
    1371927122812.jpg
    20,9 KB · Visninger: 23
Back
Topp