UVI/nyrebekkenbetennelse

Bkno0816962

Flørter med forumet
Hei!!
Jeg leverte urinprøve hos legen i dag da jeg hadde litt smerter i ryggen.
Legen sa: "det var litt å finne i urinprøven din"
Jeg hadde 4+ leukocytter og andre bakterier. 4+ er jo myy!! Han skulle sende den til dyrking. Han trodde jeg hadde begynnelse på nyrebekkenbetennelse så jeg ble satt på medisin.
Nå sitter jeg på jobb og er bare kjempe uttafor og nervøs :( når jeg googler ser jeg at nyrebekkenbetennelse og UVI kan føre til skade på foster og tidlig fødsel å det som er..
Noen her som har erfaring med dette? Hvor farlig er det? :(

Så lenge du ikke har sterke magesmerter så er det ingen fare :) og leukocytter i urin er HELT vanlig når du er gravid, det kan være ytre forurensning som er årsaken ;) jeg hadde en del leukocytter i urin når jeg var ca 16 uker, men fikk ikke uvi. Det som er faren er at hvis du går uten behandling og opplever masse smerter, så kan det trigge en fødsel. Har aldri hørt om at fosteret kan ta skade av uvi på annen måte :) Tabelettene hjelper ila et par timer, så du kan ta det helt med ro ;)!

Så lenge du ikke har sterke magesmerter så er det ingen fare :) og leukocytter i urin er HELT vanlig når du er gravid, det kan være ytre forurensning som er årsaken ;) jeg hadde en del leukocytter i urin når jeg var ca 16 uker, men fikk ikke uvi. Det som er faren er at hvis du går uten behandling og opplever masse smerter, så kan det trigge en fødsel. Har aldri hørt om at fosteret kan ta skade av uvi på annen måte :) Tabelettene hjelper ila et par timer, så du kan ta det helt med ro ;)!

Okei, takk for beroligende svar :) Har smerter i magen, og stikkinger i skjeden + smerter i ryggen. Men de er langt i fra uutholdelige! :) i dag kjente jeg også vesla mi når jeg klemte litt på magen med håndflaten, tok det som et tegn på at vertfall ho har det bra! :)

Back
Topp