UVI? Ligamentsmerter?

Aoede

Elsker forumet
Himmelbarn
August 2018
Jeg har i ganske mange uker har litt vondt(til og fra) på høyre side av magen. I høyre flanke, på høyde med navelen. Vondten kommer ved bevegelse, og kjennes egentlig ut på samme måte som å ha hold. Så ikke veldig vondt, men ubehagelig.

I dag har smertene gått på en del og det kjennes nesten ut som det er en strikk som snart ryker, hvis det gir mening.

Det gjør vondt ved bevegelse, men kommer og går litt mens jeg ligger i ro også. Mistenker egentlig at det er babyen som sparker borti der når det gjør vondt når jeg ligger rolig.

Men jeg har aldri hatt UVI og vet ikke hvordan det evt kjennes ut.

Jeg skal på sykehuset i morgen for vekstkontroll, så kommer til å spørre da, men tenkte å høre med dere inntil i morgen. UVI er vel ikke så akutt at det ikke kan vente til i morgen formiddag evt?
 
UVI er ikke nødvendigvis så akutt, men så er det jo ifht om du har gått med det lenge og evt andre symptomer.

For mange vil UVI gi flere symptomer, som hyppig og/eller sviende vannlating, følelse av å ikke få tømt blæra skikkelig, det kan komme med feber og svekket allmenntilstand og oppi ryggen snakker man oftere mer om nyrebekkenbetennelse - det er gjerne en litt sviende/brennende smerte i flanken, beskriver mange det som.

Det kan jo veldig godt være muskulært det du beskriver, likner egentlig ryggsmertene mine som sitter samme sted, særlig siden du sier det er verst ved bevegelse, og jeg synes ikke det virker å være akutt - men nyrebekkenbetennelse er det ikke bra å gå med over tid. Jeg er heller ingen lege. Jeg hadde nok glatt ventet til i morgen for egen del, når du allilevel skal på sykehuset og du ut fra beskrivelsene ikke sier noe om at dj føler deg generelt dårlig mm. Men som alltid; er du usikker, ta heller en telefon, feks til legevakt eller føden.
 
UVI er ikke nødvendigvis så akutt, men så er det jo ifht om du har gått med det lenge og evt andre symptomer.

For mange vil UVI gi flere symptomer, som hyppig og/eller sviende vannlating, følelse av å ikke få tømt blæra skikkelig, det kan komme med feber og svekket allmenntilstand og oppi ryggen snakker man oftere mer om nyrebekkenbetennelse - det er gjerne en litt sviende/brennende smerte i flanken, beskriver mange det som.

Det kan jo veldig godt være muskulært det du beskriver, likner egentlig ryggsmertene mine som sitter samme sted, særlig siden du sier det er verst ved bevegelse, og jeg synes ikke det virker å være akutt - men nyrebekkenbetennelse er det ikke bra å gå med over tid. Jeg er heller ingen lege. Jeg hadde nok glatt ventet til i morgen for egen del, når du allilevel skal på sykehuset og du ut fra beskrivelsene ikke sier noe om at dj føler deg generelt dårlig mm. Men som alltid; er du usikker, ta heller en telefon, feks til legevakt eller føden.

Ja jeg har jo ingen andre symptomer som du skriver, og nå vet ikke jeg akkurat hvor nyrene befinner seg, men føler at de er litt lenger opp og litt mer bak. Men smerten har gått over fra å kjennes ut som hold til å svi. Men sitter på akkurat samme plass som den har gjort hele tiden. Har jo tatt mange urinprøver og ingen av de har slått ut på noe. Så tipper jeg venter til i morgen hvis det ikke brått blir enda verre.
 
Når jeg hadde to runder med uvi i begynnelsen av svangerskapet hadde jeg null symptomer. Vistes kun på urinprøven jeg leverte hos lege på kontroll.

Men ta med deg urinprøve på sykehuset om du skal på kontroll i morgen så kanskje noen kan sjekke den for deg for sikkerhetsskyld.
 
Når jeg hadde to runder med uvi i begynnelsen av svangerskapet hadde jeg null symptomer. Vistes kun på urinprøven jeg leverte hos lege på kontroll.

Men ta med deg urinprøve på sykehuset om du skal på kontroll i morgen så kanskje noen kan sjekke den for deg for sikkerhetsskyld.

Ja, har satt klart urinprøveglasset til i morgen tidlig :)

Smertene har roa seg veldig ned nå heldigvis!
 
Ja, har satt klart urinprøveglasset til i morgen tidlig :)

Smertene har roa seg veldig ned nå heldigvis!
Lykke til idag, håper det har gått bedre ila natten :)
 
Lykke til idag, håper det har gått bedre ila natten :)

Takk :) Går bedre i dag, merker det fortsatt, kjennes nesten støl ut. Når jeg forklarte til legen så avfeide hun UvI med en gang og sa at det var muskulært, så da ble det ikke noen sjekk av urinprøva. Men jeg tror også det er muskulært da, så er ikke superbekymra akkurat :)
 
Takk :) Går bedre i dag, merker det fortsatt, kjennes nesten støl ut. Når jeg forklarte til legen så avfeide hun UvI med en gang og sa at det var muskulært, så da ble det ikke noen sjekk av urinprøva. Men jeg tror også det er muskulært da, så er ikke superbekymra akkurat :)
Det er godt å høre :)
 
Takk :) Går bedre i dag, merker det fortsatt, kjennes nesten støl ut. Når jeg forklarte til legen så avfeide hun UvI med en gang og sa at det var muskulært, så da ble det ikke noen sjekk av urinprøva. Men jeg tror også det er muskulært da, så er ikke superbekymra akkurat :)

Så bra!
 
Back
Topp