UVI? Ligamentsmerter?

Blue_

Gift med forumet
Hei jenter!

Vender meg til dere for å få svar jeg...

Har googlet litt, men blir ikke så mye klokere...

På jobb i dag fikk jeg utrolig vondt i høyre side... mot lysken (?). Spesielt da jeg gikk eller da jeg skulle reise meg... Kan dette være ligamentsmerter? Føltes nesten som sting/hold. Men det har vart en stund og ikke bare i ett sekund som andre beskriver.

Leste også at UVI kunne ligne litt på ligamentsmerter når man var gravid? Fordi man ikke hadde tydelige UVI-symptom under graviditet...
Da vi gjerne går oftere på do pga graviditet og ikke UVI. Samt at man nødvendigvis ikke kjenner at man tisser sprøytenåler...

Jeg skal til legen å ta en ny runde med hcg på mandag, kan jeg vente til mandag med å levere urinprøve...? Eller bør jeg dra innom legekontoret i morgen....?

Hva tycks?


 
jeg har allslags vondter i magen og ner i lysken. Høres litt likt og det du beskriver. Av og til skikkelig vondt altså, husker at jeg i siste graviditet hele tiden uroet meg for SA eller embryo uten for livmor men det ble en normal svangerskap det :)
Men det er alltid best å ta en tur innom legekontoret hvis du uroer deg.
 
takk for tilbakemelding:-) Nå føler jeg meg litt bedre, selv om det tidvis gjør vondt nedi lysken.

Og da stresser jeg meg ikke til legen før på mandag... Da jeg jo likevel skal for å ta en ny hcg-runde:-)
 
jeg får av og til så sinnsykt strekk i lysken, spesielt når jeg reiser meg fort eller strekker meg på en eller annen måte. varer ikke bare et sekund, og noen ganger må jeg stoppe opp å krøke meg sammen til det går over.

Men det er jo også sant som du sier ang UVI, så det er jo fort gjort å levere en urinprøve hvis du lurer på om det kan være det :) antar det skulle gå fint å vente til mandag.
 
Det ble bare værre og værre etter MYE gåing og farting på jobb... Og til slutt slet jeg nesten med å gå... Så dro hjem til slutt og la meg på sofaen... Etter to timers søvn (trøtt ja) så kjente jeg det ikke lenger...

Så trengte nok bare å slappe av litt...

Ja, det er jo fort gjort, så da blir jeg å gjøre det på mandag:-)
 
Om du har mistanke om UVI så ta en urinprøve å lever på legekontoret i morgen! UVI i svangerskapet er ikke bra, så da må du igang med behandling.
 
Har sett meg blind på tegn på UVI... Aldri hatt det før...

Så vet ikke helt hva jeg skal se etter annet enn at man tisser nåler.... (og det gjør jeg ikke)

Også lest at man bør ha med morgenurin? Er vel ikke krise om det blir litt senere? Har ikke glass tilgjengelig....

-Får ringe i morgen tidlig og høre med de...
 
stemmer det... de smertene hadde jeg glemt. har de jeg også sånn innimellom. hadde det med førstemann også men hadde aldri no uvi
 
jeg hadde såååå vondt i venstre side her for noen dager siden. det var som knivstikk og de varte i 3 dager. skulle til legen da den 4 dagen men da bare sluttet det å verke, så da bestemte jeg meg for å vente og de kom ikke tilbake siden da.

jeg ble redd for betennelse i eggstokkene, savngerskap utenfor livmoren og ligendende.
jeg har i allfall ikke hatt noen slike smerter i forrige svangerskap.

men nå som de er vekke så tror jeg nok at det bare var ligamentsmerter... det er i allfall det de fleste mener det er.

men du kan alltids gå til legen og sjekke det! jeg skulle gjort det med en gang istedet for å plage meg i 4 dager med usikkerheten. vet jo ikke sikkert nå enda om det var vanlig, men nå er liksom smerten vekke så da er det så teit å dra til legen! :)
 
*Puh* for en dag! Først med bilen på sommersjekk, så på apoteket og så til legen. Og nå skal jeg snart på jobb... (litt off topic, kanskje)

Er i det minste tilbake fra legen (som var på sommerferie) så fikk ikke snakket med noe lege. Men jeg fikk levert urinprøve og den konstaterte ingen UVI. Så det var jo en lettelse!

Spurte om det kunne vært ligamentserter jeg hadde kjent... Fikk høre det antageligvis kunne være noe som strakk på seg, ja...

Det roet seg i det minste ned etter at jeg fikk meg en hvil og tatt det med ro i går... Så må bare prøve å ikke løpe ræva av meg på jobb i helga...
 


Blue_Bubbles skrev:
*Puh* for en dag! Først med bilen på sommersjekk, så på apoteket og så til legen. Og nå skal jeg snart på jobb... (litt off topic, kanskje)

Er i det minste tilbake fra legen (som var på sommerferie) så fikk ikke snakket med noe lege. Men jeg fikk levert urinprøve og den konstaterte ingen UVI. Så det var jo en lettelse!

Spurte om det kunne vært ligamentserter jeg hadde kjent... Fikk høre det antageligvis kunne være noe som strakk på seg, ja...

Det roet seg i det minste ned etter at jeg fikk meg en hvil og tatt det med ro i går... Så må bare prøve å ikke løpe ræva av meg på jobb i helga...

Bra å få det bekreftet.... da kan du puste lettere tenker jeg.
Vondt å gå rundt og bekymre seg for ett eller annet.
 
Back
Topp