UVI i svangerskap

*februargull*

Glad i forumet
Noen som har slitt med UVI i svangerskapet?
Hvilken behandling/oppfølging har dere fått?

Selexid... Veldig viktig!! Kan få premature veer hvis du ikke behandler den

Selexid[:'(] xx antall kura, enda med at eg blei innlagt på sjukehuse[&o] Måtte få medisin rett i blodet, dei trudde eg hadde fått nyrebekkenbetendelse. Men når eg kom tilbake etter noken veke så var det ikkje det alikavel. Ditta va på sommaren.
Da eg gikk gravid og fekk om vinteren så hadde eg ikkje uvi[:-]

Jeg fikk først nyrebekkenbetennelse. Det var vondere enn å føde og jeg lå på sykehuset og fikk antibiotika og næring intravenøst.

Etter det fikk jeg UVI sju ganger til. Prøvde diverse penicilinkurer, Selexid og noen andre, men det kom tilbake fortere enn svint. Gikk til jordmor en gang i uka eller en gang hver 14. dag fra midten av svangerskapet og til jeg fødte. Til slutt ble jeg satt på en penicilinkur, hvor jeg tok en tablett hver dag ut svangerskapet. Da holdt elendigheten seg borte.

Alle UVI´ene var symptomfrie, forresten, så visste ikke at jeg hadde UVI bortsett fra at jeg var generelt dårlig og tisset ofte.

Uff er så bekymret pga UVIèn..Er i uke 18 nå, og har UVI for tredje gang i svangerskapet.Er på selexid-kur nå, å pga UVIèn er knerten så stille inni magen.Det er så utrivelig,men legen sa det var normalt.Tok en UL for å være på den sikre siden..[:)]
Dere som har vært plaget, har dere jobbet som vanlig mens dere hadde UVI? Jeg har ikke vært på jobb i dag og gruer meg til å på jobb i morgen.Er jo så vondt

Jepp, i begge svangerskapene. Og Fikk Selexid på flekken. Skal ikke gå med ubehandlet UVI når man er gravid!!

fikk selexid

Hadde UVI hele tiden nesten (er veldig plaget med det) fikk nyrebekkenbetenelse og nesten prematurfødsel!!
Men fikk veldig god oppfølging etter det og ble ingen prematur fødsel her [:)] 

Be om en sykemelding til du ikke er plaget lenger. Så lenge du blir behandlet går det nok bra. Jeg gikk med uvi til det kom en del blod i urinen sist. Gikk bra det. lykke til[:D]

Jeg ble satt på antibiotika da de endelig fant ut at det var UVI jeg hadde. I uke 31 hadde jeg en del magesmerter og var til lege. Han skjønte ingenting og sendte meg hjem med beskjed om å ta en paracet. Tok ikke urinprøve engang. I uke 34 fant jordmor ut at jeg hadde UVI og satte meg på antibiotika i hui og hast. I uke 35 ble han født "uten at noen visste hvorfor.."..[:@]

Jobber i matbutikk,der jeg er utsatt for trekk når jeg sitter i kassen siden dørene går opp og igjen hele tiden. I tillegg må jeg jo innom fryserom/kjølerom mange ganger for dag.Er ikke mer som ska til for at UVIèn bryter ut på meg. Vet ikke om det akkurat er så lurt at jeg jobber, siden jeg får så lett UVI.Er så vondt å hele tiden måtte gå å bekymre seg for dette.Er så redd for knerten min[:(]

Back
Topp