UVI i graviditeten

Monika

Betatt av forumet
Sommerfuglene
Jeg er i uke 24. Fikk nettopp påvist mistanke om uvi hos jordmor. Ingen plager egentlig, men det har jeg ikke hatt tidligere heller.
Hun ville jeg skulle ta ny morgenurin hos fastlege, og sendes inn til dyrkning. Har fått legetime torsdag.
Leser på nett hvor farlig det kan være med ubehandlet uvi i svangerskap (ikke bra å Google....!).
Burde jeg dra på legevakt idag, eller holder det å vente til torsdag? hvor mye kan skje på to døgn liksom.. kan jo hende jeg har hatt det noen uker allerede..
 
Personlig hadde jeg kontaktet legevakt og hørt... mye kan skje på 2 dager, mye kan skje bare på få timer.
 
Jeg har hatt uvi 3 ganger og den ene gangen under graviditet. Alle gangene blir jeg ganske raskt mye dårligere. Har aldri måtte vente på dyrking. Fått antibiotika med en gang. Er jo veldig vanlig å få det under graviditet.
 
Men nå sier du jo mistanke og ingen plager... så ikke sikkert du har det da. Tro meg uvi er et mareritt hvis du skikkelig får det. Er håpløst å sove. Du er konstant tissetrengt. Er ganske stress. Men går over veldig raskt med antibiotika.
 
Men nå sier du jo mistanke og ingen plager... så ikke sikkert du har det da. Tro meg uvi er et mareritt hvis du skikkelig får det. Er håpløst å sove. Du er konstant tissetrengt. Er ganske stress. Men går over veldig raskt med antibiotika.


Jeg har hatt uvi tidligere uten plager, en gang nyrebekkenbetennelse til og med - så jeg er nok en av de som ikke merker så mye...
 
Back
Topp