UVI i 1.trimester

roxyy

Flørter med forumet
Jeg vet jeg har uvi, men ikke fått det bekreftet enda av lege fordi jeg hadde ingen symptomer i dag tidlig, men på kvelden tok det seg opp og jeg har tisset i hele kveld! Det svir og er jævlig!!

Var innom legevakten for å høre om det kunne være farlig for fosteret å gå med det over natten. Jeg har smerter på ene siden av ryggen og var redd for at det hadde spredd seg opp i nyren.
Dessverre møtte jeg på den mest bitre damen i resepsjonen, så endte opp med å få sleng i trynet at "HVORFOR KOMMER DU SÅ SENT?!", "Skjønner du ikke at det er kveldsvakten på nå??". Så jeg kranglet med henne og gikk.
Så nå ligger jeg her, bekymret som faen for at noe skal gå gale fordi jeg ikke greide å holde kjeft når jeg satt på plass av en drittkjerring..!

Noen som vet om uvi er farlig når man er gravid?

Har hatt en SA før dette, så jeg overanalyserer ALT. Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg lett ventet til i morgentidlig. Men nå... ;( er heldig om jeg i det hele tatt for sove i natt!!

Hadde UVI 2 ganger i 1. Trimester med første og det gikk helt fint. Ta kontakt med legen i dag, det er så får dunk antibiotika med en gang om du er så sikker på at det er det. Jeg fant det ut med urinprøve, så det tok ganske lang tid før jeg fikk behandlet det, men det gikk helt fint!:)

Legen min sa at ubehandlet uvi over tid ikke er bra, men null stress :-) Bare få behandling etterhvert, så blir det bra!

Jeg hadde kronisk uvi med storebror. Forferdelig slitsomt.. Går du lenge uten behandling er det ikke bra, men over natten går heeelt fint! :)

Bare drikk mye (gjerne appelsinjuice og vann) for å døyve smertene og kom deg til legen når du får anledning. Går bra dette! PS, jeg spiste tranebærkapsler i perioder jeg har vært plaga, og det hjalp veldig! Men om du vil prøve det så sjekk med lege om det er ok når en er gravid.

Å gå med ubehandlet uvi over lengre tid er ikke bra :-/ Men det er best å dra til legen å få antibiotika for det :-) God bedring :-)

Jeg vet jeg har uvi, men ikke fått det bekreftet enda av lege fordi jeg hadde ingen symptomer i dag tidlig, men på kvelden tok det seg opp og jeg har tisset i hele kveld! Det svir og er jævlig!!

Var innom legevakten for å høre om det kunne være farlig for fosteret å gå med det over natten. Jeg har smerter på ene siden av ryggen og var redd for at det hadde spredd seg opp i nyren.
Dessverre møtte jeg på den mest bitre damen i resepsjonen, så endte opp med å få sleng i trynet at "HVORFOR KOMMER DU SÅ SENT?!", "Skjønner du ikke at det er kveldsvakten på nå??". Så jeg kranglet med henne og gikk.
Så nå ligger jeg her, bekymret som faen for at noe skal gå gale fordi jeg ikke greide å holde kjeft når jeg satt på plass av en drittkjerring..!

Noen som vet om uvi er farlig når man er gravid?

Har hatt en SA før dette, så jeg overanalyserer ALT. Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg lett ventet til i morgentidlig. Men nå... ;( er heldig om jeg i det hele tatt for sove i natt!!
Kom du deg til legen i dag?

Ja.
Hadde visst ikke uvi ;s kan ikke forstå hva det kan være da...
Var symptomfri i går på morningen ;sss
Kanskje jeg tisset så masse at det ordnet seg selv.

Jeg var innom legevakten nå.

Har uvi... Fikk visst falsk negativ hos fastlegen.
Huff, god bedring!
Jeg fikk også negativ hos fastlegen, men etter dyrkning (som tok en uke) så fant de ut at jeg hadde urinveisinfeksjon likevel.

Jeg sliter også en del med nesten symptomfrie UVI, spesielt i graviditeten. Det går helt fint, men skal jo helst behandles i graviditeten. Særlig fordi ubehandlet UVI kan i enkelte tilfeller "krype opp" i nyrene og gi nyre-bekken-betennelse.

Men da er det jo snakk om å ha gått LENGE med ubehandlet UVI, du har jo heldigvis fått påvist og kan ta det hele heeelt med ro :)

Man skal ta uvi seriøst uansett om man er gravid eller ikke.

Jeg møtte endelig på gode sykepleiere som satt i resepsjonen! Og en flink lege som tok det seriøst.

Hun jeg traff første kvelden burde ikke jobbe i helsevesenet.

Ja.
Hadde visst ikke uvi ;s kan ikke forstå hva det kan være da...
Var symptomfri i går på morningen ;sss
Kanskje jeg tisset så masse at det ordnet seg selv.

Det kan skje at det går over av seg selv når man drikker mye og ikke er så hardt ramma. Det har skjedd med meg flere ganger (jeg hadde en periode på noen år hvor jeg var en del plaga :( Og av og til vistes det ikke på test fordi jeg hadde drukket så mye. Måtte passe på å ha lite væske i kroppen før test for at utslaget skulle vises.

Fikk selexid, laveste styrke på tbl, over en litt lengre periode enn om jeg ikke hadde vært gravid.
Ikke gravide får gjerne en kur på 3 dager, jeg fikk en på 7 dager.
Ok, det er jo betryggende! :) Det er så vondt med uvi, håper du slipper unna med denne runden.

Ok, det er jo betryggende! :) Det er så vondt med uvi, håper du slipper unna med denne runden.

Sant det! Men nå må jeg visst sjekkes hver mnd for det leste jeg på nhi.
Er bare glad det ikke gikk opp i nyrene og skapte mer problemer. Var så redd for det ;0 ville absolutt ikke bli lagt inn på sykehuset.

Back
Topp