uvi eller noe annet (småbekymret)

mamma10&13

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
har måttet tisse både i hele går og hele dag, kommer ganske lite mange av gangene i dag svir det litt når jeg tisser, gjør også litt vondt "nedentil" mellom tissingen ofte...

grunnen til at jeg blir litt småbekymret er at nå kom det litt rosa på papiret når jeg tørket meg i sted...

Det kan være uvi som du selv sier, og ofte kan det komme litt blod når man har uvi.

Jeg ville ha levert inn en urinprøve på legekontoret. Synes det høres ut som uvi.

Høres ut som uvi, ja. Hender man får blod på papiret da, har opplevd det selv også.

nå kom det bittelitt blod i do også og det er skikkelig vondt i underlivet og det området der hele tiden... er det noe vits å dra på legevakten, får man noe hjelp da? eller må jeg vente til legekontoret åpner i morgen?

Jeg ville dratt på legevakten. Greit å komme seg til lege så fort som mulig slik at det ikke utvikler seg til nyre-bekken betennelse.

Dra på legevakten :) Det er fort gjort å få diagnostisert, og de har helt sikkert noen tabletter til den første dagen :)

Helt enig . Reist på legevakten, hvis de vil ta deg i mot. Legevakten her er litt vrange, så har ikke sånn super god erfaring :p Håper virkelig andre er heldigere. Hvis ikke du får kommet på legevakt, ta en urinprøve i morgen tidlig, trapp opp hos legen å si du vil sjekke den for uvi. Masse god bedring :)

tusen takk jenter :-)
jeg ringte legevakten og fikk beskjed om å komme ned :-) har sittet der 1- 1,5t, men kommet meg hjem igjen nå. var visst en kraftig uvi, fikk 2 tabletter å ta med en gang og resept på en kur. har så vondt hele tiden og greier nesten ikke tisse og når jeg gjør det så spretter tårene så jeg håper disse tablettene hjelper fort.

har ikke hatt det så ille siden jeg var lita jente.

Uff... men så bra du fikk komme og at det ble påvist uiv så du kunne få starta behandling med ei gang.
Gooooo bedring *klem*

Godt du fikk komme ned da. Fryktelig vondt med uvi, håper du fort blir bedre :) god bedrings klem til deg :)

Godt du fikk komme og fikk medisiner! Høres ikke godt ut, stakkar, god bedring!

tusen takk jenter, søte dere er :-)
de 2 tablettene jeg fikk på legevakten i går har allerede hjulpet en del heldigvis så jeg har ikke så vondt mellom dobesøk og ikke mere blod :-)

det blodet skremte meg ekstra, får helt panikk når jeg ser blod når jeg er på do...

tusen takk jenter, søte dere er :)
de 2 tablettene jeg fikk på legevakten i går har allerede hjulpet en del heldigvis så jeg har ikke så vondt mellom dobesøk og ikke mere blod :)

det blodet skremte meg ekstra, får helt panikk når jeg ser blod når jeg er på do...
Godt du allerede føler deg litt bedre :)

Huff, det er ikke noe godt. Drikk masse appelsinjuice og andre sure drikker - og ta tranebærkapsler! Da får ikke bakteriene noen mulighet til å vokse mer, fordi mijøet blir for surt :-)

tusen takk :-) blir bare bedre og bedre nå :-) hun satte meg visst på en hard dose så virker vel fort :-)

Back
Topp