Uventet graviditet, valget videre

Bkno5517310

Første møte med forumet
Hei! Jeg er 21 år og oppdaget at jeg har blitt gravid. Greia er at bf er umoden, men vil beholde barnet(det vil jeg også). Jeg tenker veldig langsiktig, og kommer ikke unna spørsmålet « vil forholdet vare, og hvordan ville vi kommunisert ang barnet om d skulle ta slutt» jeg er veldig flink til å kommunisere og ønsker kun å gi barnet det beste hele tiden, spørsmålet er han. Syns dette er veldig vanskelig.. vet at han elsker meg av hele sitt hjerte, men tenk om han engang blir lei og enten gjør noe bak min rygg eller går fra meg. Han er lærling og jeg har en fast helgestilling vedsiden av påbygg. Håper noen har noen gode råd å komme med.
 
Ikke lett men mange vokser inn i rollen etterhvert som graviditet og baby kommer. Tenker skal du ta abort må du være helt sikker på det er rett for deg. Abort er et livslangt valg du skal leve med på lik linje som å få baby
 
Hei! Jeg er 21 år og oppdaget at jeg har blitt gravid. Greia er at bf er umoden, men vil beholde barnet(det vil jeg også). Jeg tenker veldig langsiktig, og kommer ikke unna spørsmålet « vil forholdet vare, og hvordan ville vi kommunisert ang barnet om d skulle ta slutt» jeg er veldig flink til å kommunisere og ønsker kun å gi barnet det beste hele tiden, spørsmålet er han. Syns dette er veldig vanskelig.. vet at han elsker meg av hele sitt hjerte, men tenk om han engang blir lei og enten gjør noe bak min rygg eller går fra meg. Han er lærling og jeg har en fast helgestilling vedsiden av påbygg. Håper noen har noen gode råd å komme med.
Dere er unge, og livet for dere forander seg kanskje mer de neste årene enn for de som er noe eldre. Dere er i en overgangsfase med jobb osv, og det vil kunne påvirke forholdet mellom dere.

Samtidig tenker jeg at dere begge vil ha barnet. Man kan aldri vite, enten man er 21 eller 41, om forholdet man er i vil vare og hvordan ting vil gå. Det viktigste er å vite at uansett hvordan ting spiller seg ut, så blir dere å takle det og finne nye måter å leve livet på. Ting skjer som man ikke ønsker, men livet går videre. Og dere kan jo faktisk også være blant de det alltid varer for. :) Dere har det viktigste, lyst til å ha barnet og lyst til å være sammen. Ingen kan spå fremtiden, så da er det utgangspunktet deres nå som gjelder. :)
 
Hei! Jeg er 21 år og oppdaget at jeg har blitt gravid. Greia er at bf er umoden, men vil beholde barnet(det vil jeg også). Jeg tenker veldig langsiktig, og kommer ikke unna spørsmålet « vil forholdet vare, og hvordan ville vi kommunisert ang barnet om d skulle ta slutt» jeg er veldig flink til å kommunisere og ønsker kun å gi barnet det beste hele tiden, spørsmålet er han. Syns dette er veldig vanskelig.. vet at han elsker meg av hele sitt hjerte, men tenk om han engang blir lei og enten gjør noe bak min rygg eller går fra meg. Han er lærling og jeg har en fast helgestilling vedsiden av påbygg. Håper noen har noen gode råd å komme med.

vil bare legge til at selv om dere er unge kan forholdet holde. Jeg traff min mann når jeg var 17, og er idag 38 og vi er fortsatt i sammen, fått tre barn i lag og vært oss siden vi bestemte oss. Så alder betyr ikke at forhold ikke varer:)
 
Takk for fine svar!
Tenker også at man ikke vet hva som skjer i fremtiden, og det er jo ingenting som kan «sikkre» at et forhold varer uansett. Men er genuint opptatt av at begge må ville barnets beste, alltid.
 
Back
Topp