Uventet funn på ul i dag!

Cashewnuddå

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Noen andre som har vært borti dette?

Jeg hadde en runde med pergoveris 450 ie i elleve dager. Ul da viste null folikler og det ble avbrutt.
I dag, 3,5 uke etterpå, var jeg på en ny ul for å sjekke at en cyste var borte og hvor jeg var i syklusen. Har enda ikke fått mensen som burde kommet for to og en halv uke siden.
Planen var egentlig at om mensen ikke var kommet nå så skulle jeg ta primolut for å rekke en ny runde med ivf til uke 19.

Men gynekologen ble litt overrasket av hva han fant i dag.
Fire store follikler og fem små, dette er uten stimulering eller noen som helst form for medisin.
Ringte til klinikken og sykepleier hadde heller aldri vært borti dette før. Så når legen ringte meg opp var han helt satt ut, han hadde heller aldri opplevd dette.
Han spurte til og med om jeg hadde tatt noen tabeletter eller medisiner som ikke var avtalt med de :wideyed: Og han syns helt klart dette var merkelig og var usikker på hva vi skulle gjøre med det...
Så nå skal jeg ta blodprøver i morgen og ny ul på onsdag. Så sa kanskje egguttak ondsag, alt etter hvordan det ser ut.
Jeg har en amh på 2 og er vanskelig å stimulere, så jeg er litt satt ut nå kjenner jeg!
Har vært litt deppa etter avbrutt denne gang og fryktet kjipe nyheter på ul dag.
Men plutselig sitter jeg her da, full i håp og forventninger til de neste dagene :oops::rolleyes:

Ble mitt lengste innlegg her inne noen gang dette, men må bare lufte dette til noen :D

Noen som har opplevd noe lignende og har erfaring?

Aldri vært borti eller noen gang hørt om. Men så spennende og rart samtidig. Håper for deg! Hold oss oppdatert.

Wæh, så spennende!

Har ikke opplevd selv men kanskje det er noe med oss seiginger som reagerer sakte på stimulering? At stimuleringen du hadde kickstartet et eller annet?

Håper at dette funker for deg og krysser alt jeg har for gode nyheter!!!!!

Blodprøver tatt i dag for å se hvordan jeg ligger an i forhold til eggløsning og ny ultralyd i morgen for å sjekke vekst på folliklene :nailbiting:

Hadde vært så herlig om det ble uttak og at det er gode egg på gang!

Miracle
Det er det jeg liker litt med hele IVF opplegget. At det er alltid plass til et lite mirakel. Uansett odds
Ønsker deg lykke til med behandlingen!

Miracle
Det er det jeg liker litt med hele IVF opplegget. At det er alltid plass til et lite mirakel. Uansett odds
Ønsker deg lykke til med behandlingen!

Takk for det!
Var ganske godt med en liten opptur etter jeg ble avbrutt sist, mistet egentlig hele motet og håp om at ting skal løse seg til slutt. Så nå får vi bare kjøre på igjen med nytt mot :)

I dag viste ul to store follikler, og blodprøver viste at jeg er før eggløsning i syklus.
Så vi ble enig om å sette Ovitrelle i dag og slik vi får timet samleie og eggløsning med to egg forhåpentligvis.
De har ingen forklaring på hva som har skjedd og hvordan dette har skjedd.

Jeg er veldig lettet og glad for at syklusen er i gang og blodprøvene var normale. Har vært litt redd for at «ting» ikke virker lenger :rolleyes:
Så enten funker dette eller så er vi klar for my runde med stimulering og egguttak i uke 19 :D

Back
Topp