Uvel

civciv

Elsker forumet
Jeg er så uvel hver ettermiddag/kveld for tiden. Har vært det lenge, men det har blitt betydelig værre siste uka... Husker kanskje jeg hadde det litt sånn i 3. trimester sist men ikke at jeg var sånn så tidlig.

Det begynte med at jeg ikke klarte å drikke brus pga kullsyren... Magen føltes som om den skulle eksplodere så full var den. Så det var jo greit, da kuttet jeg ut det...

Så fortsatte det med at jeg nesten ikke klarer å spise noe fra middagstider og ut fordi jeg blir jo helt uvel. Blir brå mett og føler meg overspist enda jeg i grunn har spist mindre enn til vanlig... Tar mange timer før det gir seg igjen og jeg kan prøve å spise noe mer for jeg er ikke sånn mett som det kan føles.

Og nå siste uka har det toppet seg med at jeg nesten ikke kan drikke heller. Er jo kjempe tørst og saft, vann o.l begynner ettermiddag/kveld å gi meg samme følelsen. I går i 13.30 tiden var jeg så dum at jeg tok en is og den vokste sikkert i magen min, for da begynte uvelheten allerede så tidlig på dagen og gav seg ikke før jeg våknet i dag tidlig. Nå har jeg drukket et halvt glass vann etter en lur her og samma greiene starter igjen. Ikke har jeg spist siden før 12 heller så det at jeg føler meg mett og har det langt opp i halsen må jo være en innbildning.

Synes dette her er fryktelig slitsomt. Mulig det har en sammenheng med at fordøyelsessystemet nesten har streika, går jo sååå tregt. Men allikevel... Så jeg gleder meg til kl blir 19 og guttungen er langt. Da skal jeg krype opp i senga mi å slappe av... Skal prøve å få spist noe mens jeg ligger der å ser tv eller surfer på nettet før det blir tildlig soving...

Har andre det sånn som meg? Eller er det bare meg som sliter med dette fenomenet? [8D] Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg...

Dette høres IKKE noe behagelig ut nei.. håper det gir seg fra i morgen av..[8|] 
Jeg har det slik når jeg HAR overspist. Ellers er jeg kvalm ettermiddag/kveld. Kastet opp for ca 30. min siden.

Det er under en time til du kan krølle deg under dynen! Du må kose deg masse !

Jeg har heldigvis bare en mild versjon av det du beskriver! Jeg er uvel på morgen + kveld, og samtidig som jeg blir kvalm om jeg ikke spiser, så blir jeg kvalm om jeg spiser... [&:] Skal ikke være lett!

Har ikke så mangen gode råd å komme med til deg, annet enn at jeg håper det går fort over for deg! [:)] Er det noe som frister i det hele tatt? Noe som kan spises i små porsjoner? Druer, rosiner, nøtter, frukt eller grønt?

Jeg ser for meg at 2. trimester blir like bra som sist gang. Da hadde jeg svært lite plager og fikk en masse energi. [;)] Bare 3 uker igjen nå. I dag så sto det foressten når jeg logget meg på (uke 9+1 i dag) at nå er tiden da mange synes symptomene er værst. Kanksje noe i det der. [8D]

Altså siden jeg er sånn så mister jeg jo litt matlyst, så et er i grunn ikke noe som frister for tiden... Men i kveld slo jeg ut håret å bestilte meg en saftig burger. Det rare er at jeg føler meg en smule bedre enn før jeg spiste. [;)]

Godt å høre at det er andre enn meg som er uvell i ulike grader, (misforstå meg rett) for da er det helt sikkert normalt.

Har det sånn om morgenen jeg og litt uttover formiddagen.. Litt på kvelden om jeg har vært mye i farta.. Ganske slitsomt ja[:'(]Høres litt ekstremt ut til deg nå da, håper det roer seg litt[:)]

Jeg føler meg også overmett etter bare litt mat. Men jeg blir like fort sulten igjen,og da kvalm selvfølgelig. Vet nesten ikke hva jeg skal gjøre noen ganger selv. Men du har jo virkelig fått så det holder... Tipper det er veldig normalt!

Er nok veldig normalt med ulike plager ja. Og noe plager må vi vel nesten ha for å kunne føde et lite vidunder.  Så vi får bare holde ut jenter.

Er også slik for tiden, blir stappmett etter to bit med mat, eller direkte uvel og kvalm. (Pus er lykkelig for tiden, får mye god restemat!)

Og så jeg som vanligvis har veldig god appetitt og spiser mye. Nå klarer jeg nesten ingenting. Samtidig går jeg mer eller mindre med en konstant følelse av å være sulten og kvalm på en gang..ugh så slitsomt, blir ikke helt klok på kroppen min nei:)

Back
Topp