Uvel me bevegelse av livmor

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
Jeg får slik en merkelig sensasjon i kroppen når livmoren blir lagt press på. F eks under samleie, når jeg sitter, hvis jeg skal gjøre knipeøvelser, når jeg ligger eller beveger meg slik at livmoren tilter til venstre eller høyre. Spesielt dårlig blir jeg hvis jeg får orgasmer. Da føler jeg meg helt syk, blir kvalm og livmoren føles som en stein i magen. Når livmoren beveger seg eller blir dyttet på under ul og undersøkelser blir jeg like dårlig. Orker ikke tanken på sex p.G.a at det ikke føles noe godt. Det kan være ubehagelig nok å sette seg. Andre som opplever dette? Er gravid med nr to og hadde ikke noe av dette med nr 1
 
Sånn har jeg det også. Da jeg var til jm og hun skulle kjenne på magen så var det så vondt at jeg trodde jeg besvimte. Og hver gang vi har sex og jeg har fått orgasme så blir jeg så innmari kvalm og uvel at jeg må bare bli liggende. Når jeg og samboeren ligger sammen i sengen og han skal holde rundt meg og legger armen over magen min så fåe jeg så utrolig vondt at jeg holder på og kaste opp. Tåler ingenting på magen, blir rett og slett uvel bare jeg skal stryke meg selv over magen.
 
Får også en merkelig sensasjon i livmora når jeg setter/reiser meg eller beveger meg i sittende stilling. Så rart!! Er som om jeg konstant er super oppmerksom på livmora.
 
Litt lettet at andre føler likt. Har prøvd å søke opp informasjon om dette men ikke funnet noe. Jeg vet ikke om jeg klarer å ha sex resten av svangerskapet.. Blir så utrolig dårlig at jeg får bare negative assosiasjoner med sex.. Blir faktisk dårlig med tanken. Skal ta det opp med jm på fredag. Håper hun ikke har tenkt å klemme på magen.
 
Jeg har det og slikt til tider. Når jeg ligger og flytter på meg eller i noen sittestillinger. Har det ikke under sex da. Men jeg har bare tenkt at jeg er veldig følsom der og. Og det er jo noen ting som får det litt trangt? Som tarmer og sånn?
 
Jeg og har hatt noe liknende. Veldig ubehag og et slags trykk. Men jeg har bare tenkt at det vokser noe voldsomt nedi der, og at det er tegn på at det utvider seg :) satser på det!!
 
Hadde det slik med nummer en. Legen min mente det kunne skyldes at andre organer ble lagt press på etter hvert som livmoren vokste og når den fikk seg en "dytt" presset dette igjen opp på tarmer og magesekk. Dette gjorde at man kunne føle seg uvel. Om det stemmer vet jeg ikke, men har fått med meg at det er normalt :)
 
Jeg føler meg skikkelig syk, som en slags brennende eller isende smertepress. Som et fremmedlegeme på en måte. Det er så ubehagelig at det er mye jeg unngår å gjøre kun fordi da får jeg denne ubehagelige og tildels smertefulle sensasjonen :(
 
Back
Topp