Uvasket klær?

jealie28

Gift med forumet
Er greia at de kan bli syke om de har på seg uvaskede klær?
Kjøpte noen nye klær i dag, som jeg ikke rekker å vaske..siden jeg skal legges inn etterpå...er vel kanskje lurt å ikke ta på de da?

Syke blir de ikke, men det kan klø tror jeg.
Tror bare det skal vaskes for å få av overflødig fargestoff, det er ikke noe farlig ellers.

Er vel bare noen stoffer i nytt tøy som babyen ikke bør utsettes for, men jeg vet ikke hvorfor eller hvor farlig det er[;)]

Men tror kanskje jeg ville latt det ligge hjemme, til det var ny vasket[:D]

Masse lykke til

Er det vasket er det bra, er det ikke så bruker jeg det for det.

Det bør vaskes for å få bort kjemikaliene etter produksjon, for det kan være irriterende på huden, særlig ømfintlig babyhud. Lukter det jo selv, men noe er verre enn annet [:)]

Å...pga kløe og irritasjon ja...kanskje la det ligge hjemme da[:)] Tenkte på at det kunne være masse bakterier på det...men de er vel dødd vekk etter en stund uansett..

ORIGINAL: djune

Det bør vaskes for å få bort kjemikaliene etter produksjon, for det kan være irriterende på huden, særlig ømfintlig babyhud. Lukter det jo selv, men noe er verre enn annet [:)]

Signerer denne jeg...noe tøy lukter jo pyton! Her skal all tøyet vaskes før bruk, var ikke så veldig nøyen på det før, men nå har jeg blitt helt hysterisk [8D]

ORIGINAL: djune

Æsj ja sengetøy er jo kritisk på sånn lukt *ugh* :/

kjemikalier i stoffet som gjør at barnet KAN reagere på nye klær som ikke er vasket.
Derfor "skal" man vaske de klærene som har hudkontakt.

ORIGINAL: turteldue

kjemikalier i stoffet som gjør at barnet KAN reagere på nye klær som ikke er vasket.
Derfor "skal" man vaske de klærene som har hudkontakt.

Dette her er snakk om et par pysjer...så da tror jeg det blir lagt igjen hjemme ja...
Ull klær til å ha utenpå (ytterdresser) har jeg ikke vasket..(jo, den ene, men ikke den hun skal reise hjem i)

Her henger jeg noe ull ut i kulden i noen timer istede for å vaske det [:)] Det er nytt ull som aldri har blitt brukt. 

Back
Topp