Uvanlige plager, noen som har tips?

Søring

Forelsket i forumet
Desemberlykke 2018
Hei. Jeg er 29 uker og sliter med plager etter måltider og ved en del fysisk aktivitet(Har hatt disse plagene lenge nå) . Etter selv små måltider så kjennes magen helt spent og oppblåst. Dette er såpass kraftig at det blir et trykk mot bekken, rygg og mellomgulv. Jeg kvier meg for å spise og må planlegge måltidene. Plagene stimulerer også til kynnere, men magen er oftest hard på en annerledes måte og over mye lengre tid enn kynnere. Jeg har gått opp 5.5 kg men mest av dette var i starten. Trykket kan være så plagsomt at det trykker opp lungene, blir kortpustet. Blir også kvalm når det står på som værst. Fastlege ser på dette som vanlige svangerskapsplager. Jordmor er ikke bekymret fordi jeg har lagt på meg litt.
Jeg får veldig følelsen av at de ikke har hørt så mye om den slags plager jeg har.
Skal prøve Naprapat som jeg tilfeldigvis pratet med. Hun snakket om låsninger i muskler bak midt på ryggen. Dette hadde med tarmene å gjøre. Jeg har gått gjennom 3 graviditeter tidligere (lenge siden nå), da hadde jeg ingen av disse plagene og la på meg 21 kg. (utgangsvekt 62). Føler også nummenhet i ryggen og kan lett miste ting.
Er det noen som har samme plager og som kan gi meg tips?
 
Er det noe spesielt du har spist når du får disse plagene? Hva bruker du å spise?
 
Er det noe spesielt du har spist når du får disse plagene? Hva bruker du å spise?
Spiser grønnsaker, knekkebrød, melkeprodukter, kjøtt, fisk. Spiser nesten ikke sukker i kosten og få produkter med fint mel eller mye stivelse. Sukker og stivelse/fint hvetemel reagerte jeg på før jeg ble gravid. Nå føler jeg meg oppblåst uansett hva jeg spiser. Egge omelett er det som er snilleste for magen.
Har nettopp kommet hjem fra naprapat. Var en del stive og låste muskler og sener i rygg, hofter og nakke. Har fått noen øvelser også. Men hun kunne ikke hjelpe iforhold til hvilke matvarer som er bra og hva som gjør ting verre. Håper jeg merker bedring av behandlingen i alle fall.
 
Back
Topp