Uvaksinert + korona + gravid?

bluemoon

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2022
Samboeren min testet nettopp positivt på korona.
Selv er jeg uvaksinert (det er en lang historie – jeg er ikke antivaxer. Jeg skulle ta første dose for noen uker siden, men fant ut dagen før at jeg var gravid. Ringte vaksinesenteret og hun jeg pratet med, mente jeg burde vente til 2. trimester. Har hørt litt motsigende ting etter det men ikke følt meg 100% trygg på å ta vaksinen..)
Så nå er jeg ganske redd :( Er det noen som har erfaring med dette?

Jeg er glad jeg hadde 3 doser når jeg ble smittet. Var nemlig ganske dårlig selv med 3 doser. Men det går nok helt fint, de sier vel at det ikke er skadelig for fosteret så tidlig?

Jeg er glad jeg hadde 3 doser når jeg ble smittet. Var nemlig ganske dårlig selv med 3 doser. Men det går nok helt fint, de sier vel at det ikke er skadelig for fosteret så tidlig?

Huff, så kjipt å høre. Men ja, har heldigvis lest en del betryggende ting fra troverdige kilder nå på at det ikke er noen registrerte tilfeller av at covid har påvirket risikoen for spontanabort eller misdannelser hos fosteret. Så krysser fingrene for at dette skal gå bra! Er jo et under at vi har klart å unngå dette såpass lenge med tanke på at samboeren min jobber i barnehage, så dette måtte jo skje før eller siden. Tok nettopp en negativ selvtest, men får se hvordan det utvikler seg...

Signerer denne :)

Tenker det er bedre at du får det nå enn senere i graviditeten. Håper også du slipper lettere unna enn vi gjorde, vi var ganske bunnkjørt etter Korona

Sniker fra oktober :) Jeg hadde korona for to uker siden, er ikke vaksinert av ulike grunner og det gikk helt fint! Var litt som vanlig influensa i to dager, bare med verk i kroppen.

Sniker fra oktober :) Jeg hadde korona for to uker siden, er ikke vaksinert av ulike grunner og det gikk helt fint! Var litt som vanlig influensa i to dager, bare med verk i kroppen.

Så utrolig betryggende å høre. Tusen takk for svar! :happy:

Sniker fra august. Jeg er også uvaksinert og hadde korona for snart 4 uker siden. Da var jeg 13-14 uker på vei. Var som en litt lang forkjølelse her. Alt bra med både meg og babis som sparker og tar salto i magen. Prøv å ikke bekymre deg så masse. Det går nok helt fint. Eneste legen sa til meg var at jeg skulle ta Paracet dersom jeg fikk feber, men hadde hverken feber eller hodepine, så slapp å ta Paracet. Lykke til! Dette går fint ❤️

Sniker fra okt jeg og. Uke 10 nå, uvaksinert og hatt korona denne uken. 2 dager sengeliggende.

Går så fint atte:)

Testet positiv på to prøver samme uke.
Først koronatest så graviditetstest. :dance018
Har dose 2. å for meg så var det en lett forkjølelse. Verre med samboeren, det ble en skikkelig mannesjuke på han. :smiley-bounce022

Sniker fra august. Jeg er også uvaksinert og hadde korona for snart 4 uker siden. Da var jeg 13-14 uker på vei. Var som en litt lang forkjølelse her. Alt bra med både meg og babis som sparker og tar salto i magen. Prøv å ikke bekymre deg så masse. Det går nok helt fint. Eneste legen sa til meg var at jeg skulle ta Paracet dersom jeg fikk feber, men hadde hverken feber eller hodepine, så slapp å ta Paracet. Lykke til! Dette går fint ❤️
Sniker fra okt jeg og. Uke 10 nå, uvaksinert og hatt korona denne uken. 2 dager sengeliggende.

Går så fint atte:)
Testet positiv på to prøver samme uke.
Først koronatest så graviditetstest. :dance018
Har dose 2. å for meg så var det en lett forkjølelse. Verre med samboeren, det ble en skikkelig mannesjuke på han. :smiley-bounce022

Tusen takk alle dere, dette er betryggende lesning!
Jeg har fortsatt negative tester og fin form på dag 3 nå, så kanskje jeg på mirakuløst vis har klart å unngå dette. Som jo hadde vært det aller beste! Men om jeg skulle være så uheldig å bli smittet, så tror jeg nå i hvert fall det skal gå fint :shy:

Ironisk nok, i dag når jeg fikk positiv graviditetstest, så fikk 7 åringen positiv koronatest:hilarious: Vi har klaget på/tullet mye med at vi bare får en strek på tester, nå ble det vist to positive samme dag.
Ingen av oss 5 har hatt det ennå. Vi voksne har 2 doser.

Back
Topp