UV telt

Det lurer jeg også på.. Tenkte å kjøpe et nå som sommeren kommer, men aner ikke hva som er bra/ikke bra :p

Vet ikke hvor nødvendig det er, men tenkte det var greit da den eventuelle uken med masse sol kommer. Helsesøs til ungen sier at barn under 12 mnd helst ikke skal bruke solkrem, så da er vel uv-telt et godt alternativ? :)

Uv telt blir brukt siden babyer ikke skal bruke solkrem. Aner ikke hva som er best men skal hente ett jeg har bestilt etterpå. Har en på snart 5 mnd og en storesøster som elsker å bade i bassenget på terassen. Problemet er at sola står på hele dagen og da er greit å få litt skygge på lillebror. Skal også på campingtur i sommer og har faktisk opplevd en gang at det er håpløst å finne skygge pga stillingen på sola.

Uv telt blir brukt siden babyer ikke skal bruke solkrem. Aner ikke hva som er best men skal hente ett jeg har bestilt etterpå. Har en på snart 5 mnd og en storesøster som elsker å bade i bassenget på terassen. Problemet er at sola står på hele dagen og da er greit å få litt skygge på lillebror. Skal også på campingtur i sommer og har faktisk opplevd en gang at det er håpløst å finne skygge pga stillingen på sola.

Da skjønner jeg :) til de helt små, som faktisk ligger i ro, må det jo være supert ;-)

Lurer på om det blir veldig varmt inne i teltet når det står i sola? Er det like greit at baby er i skyggen av en vanlig parasoll? Da blir det jo luftigere...

Det er ikke ett vanlig telt da. Er bare beregnet til å lage skygge. Der vi har kjøpt er ganske stort så han får sint bevegd seg inni der. Er også plass til både meg og storesøster også inni der.

Jeg vil ha det når den nye babyen kommer. Tenk så greit på stranda de varmeste dagene :)

Lurer på om det blir veldig varmt inne i teltet når det står i sola? Er det like greit at baby er i skyggen av en vanlig parasoll? Da blir det jo luftigere...
Det blir akkurat det samme egentlig. :) Skygge er skygge, og UV-telt er omtrent likt i fasong med en parasoll lagt på bakken. :) Jeg foretrekker UV-telt fordi jeg da slipper stangen midt i parasollen, og fordi teltet går bedre under barnevognen når vi eventuelt triller til stranda. Jeg pleier å sette opp plaskebassenget i teltet så ikke babyen skal sitte i solsteiken hele dagen. Smører selvfølgelig med solkrem i tillegg. :)

Har ett som er brukt på de aller fineste dgene her hjemme og som ble med oss på stranda de dagene og faktisk parken de dagene vi var der. GENIAL SAK minstemann som snart er ett år sitter fint inne i den og leker med sand i bøtte når sola er på sitt sterkeste. Man trenger bare å ta ut ungen og vippe teltet så er sanda borte. Eldstemann på 2,5 år liker å ta sine kosestunder med smokk og kanin der inne og leiker gjerne med lillebror. De tar også med seg mat inn dit og spiser samnen der om vi spiser middag ute eller på stranda teltet er luftig og godt så det blir aldri for varmt inne der! Har aldri hatt problemet med at det ikke blir skygge der inne, selv når sola står midt på himmelen.

Back
Topp