Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Jazina
Begge [;)]
UV-drakt, caps med skygge og sånn greie som dekker nakken (selges også på apoteket i samme stoff som drakta) og solbriller. Solkrem i ansikt, hender og føtter.
Det brukte vi i Thailand og det funket veldig bra. Babyer har veldig tynn hud så bedre å være forsiktig enn å ta sjansen på at det går bra uten synes jeg.
ORIGINAL: knøtt i november
Hadde kanskje vurdert uv-drakt siden det tross alt blir MYE sol. For enkelhets skyld. I Norge ville jeg ikke brukt det. Greit nok at man skal "venne kroppen til sola", men tror kanskje mange dager i syden kan bli litt mye for oss lyse nordmenn, spes en baby.
ORIGINAL: Gizmonie
Nei ville brukt solhat, solbriller og solkrem og hatt på shorts og t skjorte og satt barnet i skyggen.
Min ærlige oppriktig mening er at denne drakta er bortkasta penger...
ORIGINAL: Cathrine76
Nei ville brukt solhat, solbriller og solkrem og hatt på shorts og t skjorte og satt barnet i skyggen.
Ville mye heller hatt uv-drakt enn shorts og t-skjorte- dei slipper igjennom masse sol, du kan helt fint bli solbrent med en t-skjorte på
ORIGINAL: Majemor
ORIGINAL: Jazina
Begge [;)]
UV-drakt, caps med skygge og sånn greie som dekker nakken (selges også på apoteket i samme stoff som drakta) og solbriller. Solkrem i ansikt, hender og føtter.
Det brukte vi i Thailand og det funket veldig bra. Babyer har veldig tynn hud så bedre å være forsiktig enn å ta sjansen på at det går bra uten synes jeg.
Signerer! Når de er så små, så trenger de god beskyttelse.
Gizmonie skrev:ORIGINAL: Cathrine76
Ville mye heller hatt uv-drakt enn shorts og t-skjorte- dei slipper igjennom masse sol, du kan helt fint bli solbrent med en t-skjorte på
Jøsses lurer på hvordan jeg har overlevd?? fantes ikke uv drakt da...Å bruke sunn fornuft er vel det beste . Ta pauser fra sola midt på dagen osv
Gizmonie skrev:ORIGINAL: Cathrine76
Jøsses lurer på hvordan jeg har overlevd?? fantes ikke uv drakt da...Å bruke sunn fornuft er vel det beste . Ta pauser fra sola midt på dagen osv
Cathrine76 skrev:Gizmonie skrev:ORIGINAL: Cathrine76
Er stor forskjell på norge og syden, solen er sterkere og uv indeksen er høyere. Så derfor er det fordel med en uv drakt - dette fordi (hvis du kjøper en god en) den er lett å gå med,den tørker fort når barnet har badet,og er god å bade i iforhold til vanlige klær.
Ja en kan bli solbrendt under vann også,uv strålene trenger igjennom vannskorpen.
Er ikkje snakk om at en ikkje overlevde før og slikt annet tull. Bare at i dag veit vi bedre,og då forholder en seg etter det. Før var det greit å drikke litt alkohol i svangerskapet, i dag veit vi bedre og dei fleste med hodet på rett plass holder seg unna.
En hvit t-shorte har solbeskyttende effekt som en solfaktor 5-8, sier seg sjøl at en kan bli solbrent selv om en har det på seg. En rød t-shorte har solfaktor effekt 50.
Selvsagt skal en følge sunn fornuft og holde seg unna solen den værste tiden, men å ta i bruk dei hjelpemiddel som finnes er jo sunn fornuft det og!!
Dette svaret ble litt langt, men slike "eg overlevde jo" svar er det dummeste eg ser!
Vel hver sine meninger om fakta, jeg overlevde jo som liten..
Men nå smøre jeg min unge me solkrem selv om hu har klær på + at hu har rosa eller lilla klær, så da er iallefall faktor 10![]()