UV-drakt eller solkrem?

hb77

Elsker forumet
Vi skal til Spania snart, og jeg lurer på om vi skal kjøpe uv-drakt til snuppa (de hadde str 74-80 til kr 299,- på apoteket), eller om vi skal gå for solkrem? Noen tips? [:D]

Takk for svar! [:D]

ville godt for solkrem
men nå har eg aldri vært i syden
vett bare eg ikke suns noe om uv-draktene [8D]

så dette blir kansje mer ein dytt [:D]

Helt klart solkrem [:D] Jeg tenker at man må ikke beskytte ungene for mye. De skal tross alt bygge opp alt. Hvis man smører ofte og har høy nok faktor mener jeg at det er det beste for barnet. (Det mente de på apoteket også)

Hadde kanskje vurdert uv-drakt siden det tross alt blir MYE sol. For enkelhets skyld. I Norge ville jeg ikke brukt det. Greit nok at man skal "venne kroppen til sola", men tror kanskje mange dager i syden kan bli litt mye for oss lyse nordmenn, spes en baby.

Begge [;)]
UV-drakt, caps med skygge og sånn greie som dekker nakken (selges også på apoteket i samme stoff som drakta) og solbriller. Solkrem i ansikt, hender og føtter.

Det brukte vi i Thailand og det funket veldig bra. Babyer har veldig tynn hud så bedre å være forsiktig enn å ta sjansen på at det går bra uten synes jeg.

I Foreldre og barn testet de nettopp solkremer, og herregud så mye dritt de putter i de. Den solkremen vi har til vår lille var visst den verste av alle, og den har vi kjøpt på apoteket.

Men hvorfor vil dere velge solkrem framfor UV-drakt? Jeg ser at de fleste vil det, og greit å få noen tips hvis noen har prøvd det ut og vet hvorfor det ikke funker...

ORIGINAL: Jazina

Begge [;)]
UV-drakt, caps med skygge og sånn greie som dekker nakken (selges også på apoteket i samme stoff som drakta) og solbriller. Solkrem i ansikt, hender og føtter.

Det brukte vi i Thailand og det funket veldig bra. Babyer har veldig tynn hud så bedre å være forsiktig enn å ta sjansen på at det går bra uten synes jeg.

Signerer! Når de er så små, så trenger de god beskyttelse.

Vi brukte ikke UV-drakt i Thailand.. Tror lille hadde steila.. Det var jo så varmt og han nøt å være uten klær. Vi smurte godt med solkrem, og ofte, skjerma han fra sola, fikk leke under parasoll med solkrem og solhatt på... Solbriller ville han ikke ha, selv om vi prøvde flittig... Vi kjøpte Babyline fra apoteket hjemmefra. Det gikk helt fint og han ble aldri brent, knapt nok farge på han, hehe.. [:)]

Nei ville brukt solhat, solbriller og solkrem og hatt på shorts og t skjorte og satt barnet i skyggen.
Min ærlige oppriktig mening er at denne drakta er bortkasta penger...

ORIGINAL: knøtt i november

Hadde kanskje vurdert uv-drakt siden det tross alt blir MYE sol. For enkelhets skyld. I Norge ville jeg ikke brukt det. Greit nok at man skal "venne kroppen til sola", men tror kanskje mange dager i syden kan bli litt mye for oss lyse nordmenn, spes en baby.

Helt enig[:)] drakt i syden+solkrem, bare solkrem her hjemme [:)]

ORIGINAL: Gizmonie

Nei ville brukt solhat, solbriller og solkrem og hatt på shorts og t skjorte og satt barnet i skyggen.

Ville mye heller hatt uv-drakt enn shorts og t-skjorte- dei slipper igjennom masse sol, du kan helt fint bli solbrent med en t-skjorte på

ORIGINAL: Cathrine76

Ville mye heller hatt uv-drakt enn shorts og t-skjorte- dei slipper igjennom masse sol, du kan helt fint bli solbrent med en t-skjorte på

Jøsses lurer på hvordan jeg har overlevd?? fantes ikke uv drakt da...Å bruke sunn fornuft er vel det beste . Ta pauser fra sola midt på dagen osv

Til Tyrkia har vi kjøpt UV-drakt og hatt til begge, vi er trossalt nordmenn og lite vandt til den steikende sola[8D] Veldig lettvindt spør du meg, kommer til å gå ut og inn at vannet og da er det et slit og smøre inn kver gang.

ORIGINAL: Majemor

ORIGINAL: Jazina

Begge [;)]

Signerer! Når de er så små, så trenger de god beskyttelse.

signerer

ser ikke helt vitsen med UV drakt jg da.. siden de ikke skal sitte i solen allikevel. [:-]

som nevnt over her, det ble folk av oss også før UV drakta kom [:D]
jeg ville aldri brukt det, virker skikkelig ubehagelig spør du meg.. og spessielt når man er litt klam av å være i varm temperatur... så skal man ha på seg en sånn ekkel (i mine øyne) drakt. da kan vel de små bli fort irritable og ukomfertable, tenker nå jeg... selvom det nok er veldig individuelt. [;)]

høy solkrem, solhatt, og en kortarma body evn en luftig shorts i skyggen er mye gjort!
det er jo slik de har gjort det i ALLE herrans år! og det er ingen røde varsellamper som lyser noe sted pga av det! [:)]

ville brukt uv drakt i vannet men ellers bare solkrem og skygge ellers sunn fornuft av solvett ;)

Gizmonie skrev:

Jøsses lurer på hvordan jeg har overlevd?? fantes ikke uv drakt da...Å bruke sunn fornuft er vel det beste . Ta pauser fra sola midt på dagen osv

e faktisk enig me gizmonie her altså
ongane sitte jo ikke midt i solå å eg har aldri sett ein onge som har blitt solbrent gjennom klærnå. så d har eg tgode då ;)
ellers så smørre eg mine me solkrem, har på solhatt å sjårts/tsjorta (på sommeren)

bare tanken på uvdrakt å sol gjør meg klam
tenk så grusomt å gå i :/
ivertfall e di uvdraktene eg har sett/kjent på i sånn ekkelt stoff.

Har bestemt meg for å kjøpe uv-drakt på apoteket i Spania hvis vi finner ut at vi trenger det når vi er der. Takk for alle svar! :)

Gizmonie skrev:

Er stor forskjell på norge og syden, solen er sterkere og uv indeksen er høyere. Så derfor er det fordel med en uv drakt - dette fordi (hvis du kjøper en god en) den er lett å gå med,den tørker fort når barnet har badet,og er god å bade i iforhold til vanlige klær.
Ja en kan bli solbrendt under vann også,uv strålene trenger igjennom vannskorpen.
Er ikkje snakk om at en ikkje overlevde før og slikt annet tull. Bare at i dag veit vi bedre,og då forholder en seg etter det. Før var det greit å drikke litt alkohol i svangerskapet, i dag veit vi bedre og dei fleste med hodet på rett plass holder seg unna.
En hvit t-shorte har solbeskyttende effekt som en solfaktor 5-8, sier seg sjøl at en kan bli solbrent selv om en har det på seg. En rød t-shorte har solfaktor effekt 50.
Selvsagt skal en følge sunn fornuft og holde seg unna solen den værste tiden, men å ta i bruk dei hjelpemiddel som finnes er jo sunn fornuft det og!!

Dette svaret ble litt langt, men slike "eg overlevde jo" svar er det dummeste eg ser!

Cathrine76 skrev:
Gizmonie skrev:

Er stor forskjell på norge og syden, solen er sterkere og uv indeksen er høyere. Så derfor er det fordel med en uv drakt - dette fordi (hvis du kjøper en god en) den er lett å gå med,den tørker fort når barnet har badet,og er god å bade i iforhold til vanlige klær.

Ja en kan bli solbrendt under vann også,uv strålene trenger igjennom vannskorpen.

Er ikkje snakk om at en ikkje overlevde før og slikt annet tull. Bare at i dag veit vi bedre,og då forholder en seg etter det. Før var det greit å drikke litt alkohol i svangerskapet, i dag veit vi bedre og dei fleste med hodet på rett plass holder seg unna.

En hvit t-shorte har solbeskyttende effekt som en solfaktor 5-8, sier seg sjøl at en kan bli solbrent selv om en har det på seg. En rød t-shorte har solfaktor effekt 50.

Selvsagt skal en følge sunn fornuft og holde seg unna solen den værste tiden, men å ta i bruk dei hjelpemiddel som finnes er jo sunn fornuft det og!!

Dette svaret ble litt langt, men slike "eg overlevde jo" svar er det dummeste eg ser!

Vel hver sine meninger  om fakta, jeg overlevde jo som liten..

Men nå smøre jeg min unge  me solkrem selv om hu har klær på + at hu har rosa eller lilla klær, så da er iallefall faktor 10 emoticon

Back
Topp