UUUUÆÆH! Strekkmerker!

Tofus

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Våkna i dag til speilbildet mitt som viste 3 små strekkmerker på magen. Grøss! Var ikke det litt tidlig? Jeg har tatt blindtarmen, og merkene har kommer på den ene enden av arret, hååper jo at de har kommet fordi arrvenet der ikke er like tøyelig, men nå oppdaga jeg et bittelite et på siden også. Noen som har vært gjennom dette før? Betyr tidlige strekkmerker mye strekkmerker? :O

Jeg fikk i uke 12 med nummer 1. Nå er magen så full at jeg hadde ikke registrert om det hadde kommet mer.
Men jeg har veldig dårlig hud da. Piercinger, tatoveringer og sår gror kjempedårlig på meg. Får veldig lett arr. Så tror det er veldig individuelt. Noen får mange mens andre får ingen eller bare ett par :)
Kjedelig med strekkmerker, men de lysner som regel ganske mye med tiden :)

Huffda.. Jeg har ikke fått noen enda.. Men noen sa at strekkmerker kan være hormonelt ifb med graviditet, og ikke baaare fordi huden strekkes.. Jeg har alltid gruet meg til strekkmerkene, men likevel innsett at dessverre er det ikke noe vi kan gjøre noe med.. Ihvertfall som jeg har fått med meg.. :P
en flapsemage derimot, kan trimmes bort, hvis man bare legger seg i hardtrening og har sterk nok vilje :) bare se på alle kjendismødre :) og hvis jeg hadde vært viljesterk nok til å trene meg fit og flott, hadde ikke strekkmerke-arr brydd meg så mye :) for meg er det en trøst :) en stram og fin mage med strekkmerkearr er ihvertfall myyye penere enn en flapsemage med strekkmerkearr :) men kjenner jeg meg selv rett blir nok aldri magen min sÅ veltrent uansett :P

Har ikke fått noen enda, men har hørt at tran er bra for å unngå strekkmerker. Ikke prøvd det ut altså- jeg gulper tran bare jeg tenker på det... Jeg bruker mandelolje når jeg dusjer og så en fet krem etterpå. Men, det skal jo i utgangspunktet ikke hjelpe. Jeg bare innbiller meg det ;)

Får strekkmerker på puppene da, men det har jeg pleid å få i ukene mellom eggløsning og menstruasjon før jeg ble gravid også ;)

Å så kjedelig.. Jeg slapp unna sist og håper på å gjøre det denne gangen også. Ellers har det gått opp for meg at det faktisk ikke er noen andre enn deg selv som ser det.. Jeg har vertfall aldri tatt meg selv i å glo på andre med strekkmerker på stranden.....

Skrekkmerker kaller jeg dem. Min store skrekk! Slapp unna sist og håper inderlig jeg slipper denne gangen også. Siden jeg enda ikke har fått noen går jeg ut i fra at jeg ikke får hormonelle strekkmerker. De kommer ofte helt fra starten av.
De sier at å smøre seg ikke har noen effekt, men jeg smører meg morgen og kveld med hvetekimolje. I tillegg drikker jeg mye vann, tar daglig tran og spiser en neve mandler. Samme gjorde jeg sist. Tro kan flytte fjell sies det ;)

Gutt født 09
Lillebror ventes

Jeg tar dobbel mengde omega tre hver dag, har mer tro på det enn å smøre magen. men egentlig tror jeg bare det handler om gode gener og flaks... Morgen min har ingen, så satser på det er arvelig ;) Og så sier de jo at det er en av fordelene med å være gammel mor, at man får mindre strekkmerker - håper det!

Tro kan flytte fjell ja... Jeg bare innbiller meg at det funker og dusje i mandelolje (er sånn dusjolje fra l'occitane- da hadde jeg en grunn til å kjøpe den...:P) og smøre meg med deilig krem (dyr den og, men veeeeldig deilig)...

Tror ikke mamma har noe særlig med strekkmerker, så om jeg skal arve en genetisk greie fra min mor så hadde det jo vært fint om få eller ingen strekkmerker er det jeg arver ;)

Men jeg er litt ambivalent når det gjelder strekkmerker: fordi jeg alltid har gledet meg til å gå gravid så lenge så tar jeg nok NOEN strekkmerker med et smil :)

Hadde vært overlykkelig om jeg bare hadde tre! Her er magen FULL!! Jeg som endelig skulle gå med bikini i sommer, i stede for å skjule fleskemagen, kan bare glemme det! :(

Off, må vel bare takle de jeg får. Kan fint leve med de jeg har, blir bare noe skremt hvordan man kommer utav dette til slutt. Men ja, tror ikke på smøring men gjør det alikevel :p og støtter magen litt med en pute så den ikke får mer strekk enn nødvendig på natta. Har jo tatt tran i noen måneder da, lov å håpe. Men, selv om det er kjempekjipe merker, de går iallefall med på mitt livs beste hendelse :)

Har fått mine første nye nå også. Har en del som er helt lyse etter sist, så kan fortelle at verken tran eller smøring hjalp på meg :-p strekkmerkene kommer vel om de skal uansett.. Men det er ikke dumt å fortsette å ta tran uansett ;)

Jeg fikk strekkmerker med min første og de kom helt på slutten av svangerskapet!

Jeg klarer fint å leve med det :) de blir så mye bedre etterhvert!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Hadde vært overlykkelig om jeg bare hadde tre! Her er magen FULL!! Jeg som endelig skulle gå med bikini i sommer, i stede for å skjule fleskemagen, kan bare glemme det! :(
Pøh! Bare kos deg i bikinien! gravidemager er fint uansett, strekkmerker eller ikke!

Jeg fikk fra uke 30 sist, store deler av nedre del av magen. Etter ca 6 mnd etter fødselen var de bleke og fine :) Nå vises de knapt :) Men jeg fikk en skikkelig flapsemage med overheng :( Denne er ennå ikke fyllt ut, og magen er ikke stram nede ennå. Håper jeg klarer meg uten å få så altfor mange denne gang :)

Strekkmerker kommer jo av at huden ikke rekker å "vie" seg nok ut, fort nok, i tempo med resten av kroppen som vokser :) Jeg er full av strekkmerker etter å ha vært kraftig overvektig. Gikk opp mange kg, veldig fort, og derav, strekkmerker så det holder etter :) Men jeg bryr meg virkelig ikke.. De er en del av meg, og en del av min fortid :) Om jeg hadde fått de nå som jeg er gravid hadde jeg sett på de som vakre, siden det er noe helt perfekt som lager de :)

Det er hormonelt og gen-betinget, så ingenting funker for å slippe unna. noen er heldige, andre ikke.
jeg fikk magen full med nr 1, med nr 2 fikk jeg ett til, mens denne gangen har det ikke kommet hittil. ikke st jeg bryr meg lenger, men husker jeg slet veldig med å godta det etter nr 1.

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Back
Topp